LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kapitaal/risicoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lindacremer

kapitaal/risicoverzekering

Ongelezen bericht door lindacremer »

hallo
ik heb iets langer dan twee jaar geleden een kapitaal/risicoverzekering verzekering afgesloten bij rvs en door omstandigheden wil ik hem afkopen
klopt het dat ik over de premie die ik betaald heb zo'n 5500,-euro maar 451,- euro terug krijgt ???dat is nog minder dan 10%!!
graag hoor ik van u

mvg linda

vakkiel

Re: kapitaal/risicoverzekering

Ongelezen bericht door vakkiel »

Hoi Linda,

Grote kans dat het klopt. De meeste kosten worden in de eerste 10 jaar berekend. Zeer vervelend voor je. De polis die je hebt is waarschijnlijk een zogenaamde woekerpolis. ( zeer hoge kosten )

lindacremer

Ongelezen bericht door lindacremer »

hoi bedankt voor de snelle reactie

kan ik daar nog iets aan doen??
want ik heb geen papieren gekregen om ze te tekenen???
wel een getypte bevestiging van beeindiging
groet linda

Rense

Ongelezen bericht door Rense »

Hoi Linda,

Je moet iets getekend hebben. De verzekeraar stopt immers niet zomaar een verzekering. Bij deze stukken moet ook een specificatie van de afkoopwaarde zijn. Hierop kun je zien welke kosten zijn ingehouden.

Verder is het zinvol contact op te nemen met RVS. De tussenpersoon moet namelijk een gedeelte van zijn ontvangen provisie terugbetalen aan RVS en soms "vergeten" zij om dit bedrag te verrekenen met de afkoopwaarde.

De door jou genoemde afkoopwaarde lijkt mij wel heel erg laag. Ik zou dus erg benieuwd zijn naar de specificatie.

Succes

Gesloten