LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Yeahtje
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:10

Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door Yeahtje »

Even mijn verhaal kwijt, want wat ik nu weer heb meegemaakt.

Begin dit jaar wordt ik telefonisch benaderd door iemand van Kruidvat verzekeringen. Of ik interesse heb in een nieuwe autoverzekering.

Dat had ik wel, had toevallig net een langdurige kwestie achter de rug met mijn huidige verzekeraar (een schade van nog geen € 100,--, maaaaanden heeft het geduurd, maargoed...).

Met "mevrouw Kruidvat" alles doorgenomen, en ik zou zelf niets hoeven ondernemen. Oude verzekering zou door Kruidvat opgezegd worden en v.a. 1 september zou mijn nieuwe autoverzekering ingaan. Scheelde mij (voor hetzelfde pakket) ruim 20,-- per maand. Zeg nou zelf....daar doen we het voor toch??

Kreeg keurig nieuwe polis thuis, alles klopte, niets aan het handje zou je zeggen.

Wat schetst mijn verbazing, eind augustus ontvang ik van mijn oude verzekeraar een nieuwe polis met een verlenging voor een jaar.

Ik bellen natuurlijk hoe dit zat. Kreeg te horen dat er niets bekend is van een opzegging.
Tringggggg...Kruidvat bellen uiteraard. Kreeg te horen dat ze een opzegbrief (in februari al) hadden gestuurd. Ik gevraagd naar wel adres, en jaaaa hoorrrrr, naar het verkeerde (heb ik bij mijn verzekeraar maar weer eens gecheckt).

Mooiste is dat ik zelf heen en weer kan bellen want Kruidvat is natuurlijk geen partij in deze, en krijgt van mijn huidige verzekeraar geen gegevens. Op zich begrijpelijk maar het heeft me een hoop telefoontjes (en ergernis) gekost.

Maargoed...ergo conclusio. Ik had 2 autoverzekeringen.
Kruidvat zegt: wij hebben opgezegd, dat uw verzekeraar dit niet heeft verwerkt of terug stuurt kunnen wij niets aan doen.
Autoverzekering zegt: wij hebben niets ontvangen.

Kruidvat heeft nog een kopie van de opzegging verstuurd, maar autoverzekering accepteerd dit niet, die zeggen het is te laat binnengekomen, moet 2 maanden voor einde verzekeringsperiode. En nu komt het mooie. Kruidvat bied mij aan om de autoverzekering een jaar op te schorten, betaalde premie terug te storten en vanaf september volgend jaar gaat dan mijn verzekering bij Kruidvat in te laten gaan.

Ik heb er heeeeeeel goed over nagedacht, maar dit geintje kost mij nu dus € 225,--, en de verzekering is inmiddels opgezegd, dus volgend jaar kijk ik wel verder en ga mijn verzekering bij iemand anders onderbrengen.

Kruidvat dit schriftelijk meegedeeld, en heb wel keurig mijn geld terug ontvangen.

Kijk, fouten kunnen gemaakt worden, maar wat mij het meeste stak is dat Kruidvat geen enkele moeite heeft gedaan om dan ook maar een klein beetje tegemoet te komen. Zij zouden alles regelen, hebben dit niet goed gedaan, en "bieden dan aan" om de verzekering een jaartje op te schorten.
Ligt dit nu aan mij of is dit niet heel erg klantvriendelijk.

Zo, ik heb gezegd :evil:

Wassabi
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2008 11:36

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door Wassabi »

Eigenlijk hoef ik hier weinig aan toe te voegen. Kan alleen maar melden dat dit bij een tussenpersoon niet was gebeurd, of in ieder geval opgelost. Kruidvat koop je geen verzekeringen.

jlthkoch2
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 okt 2009 18:00

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door jlthkoch2 »

Bijna hetzelfde meegemaakt met Proteq:

Deze zou mijn verzekering bij Kruidvat opzeggen, maar later bleek dat men dit "vergeten" was, waardoor mijn verzekering bij Kruidvat niet meer kon worden opgezegd.

Ik zat echter niet met twee verzekeringen (had ik ook niet geaccepteerd) want Proteq heeft alsnog de verzekering met terugwerkende kracht beëindigd.

Toch is dit daardoor niet de maatschappij waar ik me "na Kruidvat" aan zal melden......

(Overigens ter info: Ik ben destijd bij Kruidvat gegaan omdat ik een gratis navigatiesysteem kreeg, ik betaalde per jaar net zoveel aan premie als dat het navigatisysteem kostte, dus was een mooie deal.... Ik wil(de) bij Kruidvat weg omdat sommige andere maatschappijen (in mijn geval) een goedkopere verzekering aanbieden en daarnaast vindt ik dat de klantenservice, afhandeling van vragen e.d. bij Kruidvat niet echt altijd even lekker soepel verloopt)

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door The Voice »

Kruidvat is een drogist, dus dan zeg ik "schoenmaker blijf bij je leest". Al die branchevervaging tegenwoordig. Voor verzekeringen ga je naar een verzekeringsmaatschappij of assurantieadviseur.

Als je voor dit soort producten naar Kruidvat, Hema oid gaat kun je dergelijke taferelen verwachten.

Yeahtje
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:10

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door Yeahtje »

Het verhaal is nog niet afgelopen...

Ben nu in conclaaf met Kruidvat, ze hadden even € 150,-- afgeschreven omdat ik nog een navigatiesysteem had cadeau gekregen, maar de verzekering heb beeindigd.

Ik wil dat ding terugsturen, geen verzekering = geen cadeau, maar Kruidvat wil geld zien en stuurt een incassobureau op me af, de kosten zijn inmiddels al met € 67,-- toegenomen.

Dacht het niet......wordt vervolg.....

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier zie je het weer... ik heb in de loop van de jaren geleerd niet al teveel te vertrouwen op beloften van anderen.

Dit jaar wil ik switchen van zorgverzekering, ben er bijna uit welke het gaat worden, maar heb afgelopen maandag zelf maar de opzegging aangetekend verzonden, dan weet ik zeker dat het aankomt.

Kost wel 7 euro, maar het kan zo ontzettend veel rompslomp schelen. Dat is de tip die ik voor de volgende keer mee kan geven.

Wat Kruitvat betreft, in principe hadden ze het wel netjes opgelost door de dekking dan maar een jaar op te schorten, de oudste verzekering gaat namelijk vóór. Ze konden dus niet anders, maar ze wilden je tegelijkertijd ook als klant houden.

Het aanbod wat ze uiteindelijk gedaan hebben was de enige mogelijkheid, jammer dat je dat niet geaccepteerd hebt, nu heb je weer dat gedoe met dat naviatiesysteem.

Yeahtje
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:10

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door Yeahtje »

Ik ben het met je eens dat Kruidvat het in eerste instantie netjes wilde oplossen door de verzekering een jaar op te schorten, ware het niet dat ze gewoon maar niet wilden toegeven dat zij het niet al te best hadden aangepakt, en mij alle telefoontjes lieten plegen, en maar volhouden dat het niet aan hun lag. Ja doei!

Men reageert niet op brieven en emails dus ik heb geen behoefte aan een verzekering bij Kruidvat, want hoe gaat men ermee om als er een schade is....ook op deze manier?

Vandaar dat ik tot dit besluit kwam.

Nu ben ik (ze hebben inmiddels gereageerd op mijn brief van een maand geleden) in afwachting, de dame aan de telefoon gaf eindelijk toe dat Kruidvat een fout had gemaakt....poe poe. Ik afgelopen maandag terug gebeld worden.....het is nu.....ff denken.....donderdagavond! Het gaat weer lekker!

Wordt vervolg....voor de liefhebbers ;)

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan kan ik me je reactie heel goed voorstellen, zou het precies zo aangepakt hebben. Als dit al niet goedgaat, hoe gaat het dan als er betaald moet worden...

Helaas komt dit veel en veel vaker voor dan je denkt, heb niet voor niets geleerd het heft veel meer in eigen hand te nemen. :cry:

Yeahtje
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:10

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door Yeahtje »

Psies....erger nog dat deed ik altijd. Maar ik dacht een keer, ach geef het een kans.

Ik sluit me lekker aan bij het bel-me-niet-register en ga mijn eigen boontjes weer lekker doppen. Lukte altijd prima hoor :D

Maargoed, wat je zegt, schoenmaker blijf bij je leest, en niet zomaar vertrouwen op beloftes!

Fijne dagen!

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door testcase »

Helder verhaal en vervelend.

Ik mis in het verhaal nog wel je eigen verantwoordelijkheid.
Je bent primair verantwoordelijk voor je eigen opzegging. Fijn als je dat voor je willen doen, maar je blijft verantwoordelijk.

Verzekeringsmaatschappijen nemen soms bewust gen opzeggingen van derden aan en informeren hier lekker niemand over. Kruidvat kon niet weten dat de opzegging niet is aangekomen. Deze wordt altijd verstuurd naar de eigenaar van de verzekering.

Er had toch ergens een alarmbelletje bij je moeten gaan rinkelen dat je geen bevestiging had gekregen van de opzegging.

Ergo ik vind dat jij zelf al dit "leed" had kunnen voorkomen. Ik vond het aanbod voor opschorting een goede oplossing.
Het gedoe met het cadeau is natuurlijk niet goed van kruidvat, maar ik denk dat het wel goed gaat komen.

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik mis in het verhaal nog wel je eigen verantwoordelijkheid.
Je bent primair verantwoordelijk voor je eigen opzegging. Fijn als je dat voor je willen doen, maar je blijft verantwoordelijk.
Ik heb dat juist niét gemist...

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door tufima »

@TS: Je zegt dat dit geintje je €225 heeft gekost.

Ik begrijp niet helemaal wat je daarmee bedoelt. Als ik je verhaal goed begrijp het je niks extra's hoeven betalen. Je huidige autoverzekering loopt gewoon nog een jaar door en daar betaal je premie voor. De premie die je heb betaald aan kruitvat heb je terug gekregen. Wat is dan je schade?

Ik ga ervan uit dat je bedoelt dat je verzekering die bij het kruitvat zou lopen €225 per jaar goedkoper zou zijn geweest. Maar dat is wel een beetje een kromme redenering om te zeggen dat het je nu €225 kost!


Verder lees ik in een later berichtje dat je ook nog een navigatiesysteem gratis heb gekregen en dat het Kruidvat hiervoor een vergoeding van €150 wenst. Als ik het verhaal goed begrijp heb je dit navigatiesysteem al enige tijd bij jou in gebruik. Het navigatiesysteem is niet nieuw meer en kan dus niet meer door Kruidvat aan iemand anders worden gegeven als nieuw. Dus dat ze het gebruikte navigatiesysteem niet terug willen snap jij waarschijnlijk zelf ook wel. De nieuw waarde van een dergelijk navigatiesysteem zal inderdaad rond het bedrag van €150 liggen, en daarom is hun verzoek om dat bedrag te vergoeden ook helemaal niet zo gek.

Het lijkt erop dat je nu gewoon je kont tegen de kribbe aan het gooien bent en gewoon dwars aan het doen bent. Ik had in deze situatie gewoon de prijs van het navigatiesysteem vergoed en daarmee zou de zaak afgedaan zijn. Jij een navigatiesysteem en Kruidvat gewoon de vergoeding daarvoor ontvangen.

Nu je "moeilijk" doet en de kruidvat de vordering uit handen heeft gegeven zullen de kosten voor jou alleen maar oplopen. Overigens zou jij wel naar de hoogte van de incassokosten kunnen kijken, zie andere topics over de algemeen aanvaarde hoogte daarvan.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

The Voice schreef: Als je voor dit soort producten naar Kruidvat, Hema oid gaat kun je dergelijke taferelen verwachten.
Kruidvat is ook slechts een naam. De verzekering is uiteraard ondergebracht bij een verzekeringsmaatschappij. Als men een verzekering aanbiedt mag je een aantal zaken verwachten, onder welke naam dit gebeurt doet niet ter zake.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

testcase schreef:Helder verhaal en vervelend.

Ik mis in het verhaal nog wel je eigen verantwoordelijkheid.
Je bent primair verantwoordelijk voor je eigen opzegging. Fijn als je dat voor je willen doen, maar je blijft verantwoordelijk.
Mooie reactie weer..........
Het gaat er dus om dat er sprake is van een opzegservice, je hoeft dus zelf niets te doen, sterker nog: dit wordt vaak afgeraden.
Die service is dus niet naar behoren uitgevoerd, het is dus uiteraard de verantwoordelijkheid van verzekeraar (dus niet van TS) om het op te lossen........

Gesloten