Afgelopen december ben ik overgestapt naar een andere verzekeraar, omdat deze gewoonweg goedkoper was. Dit was net nadat allsecur had afgeschreven. Alles goed en wel en het overstappen ging vlekkeloos. Wel viel het me op dat het overige premiegeld niet teruggestort werd.
Dus heb ik maar eens gebeld.
Hier werd mij gemeld dat het wettelijk bepaald is dat zij pas na 2 maanden (56 dagen) mogen terugstorten.
Toevallig werkt mijn man in deze branche dus weet ik dat dit niet waar is en zij ook gewoon binnen 5 werkdagen de teveel betaalde premie retourneren.
Zij verzinnen dus zelf een wet waarin het wordt gerechtvaardigd om geld achter te houden terwijl het gewoon een verkapte smoes is om rente te trekken.
Het is namelijk zo dat de consument 56 dagen het recht heeft om te storneren en is het niet het wettelijke recht van de verzekeraar om het geld zolang achter te houden.
Zo wordt de wet omgedraaid in hun eigen voordeel.
Ook wanneer men een jaarpremie betaalt is dit zo. Als een jaarpremie in januari voldaan is, is het storneringsrecht in maart verstreken. Zeg je dan de verzekering op in september, wacht je alsnog 2 maanden op de rest van je geld.
Nadat ik allsecur met deze onwaarheden heb geconfronteerd, wordt erop gereageerd dat ik mijn naw gegevens maar moet achterlaten zodat ze dit in hun trainingen kunnen gebruiken.
Inhoudelijk geen nuttige reactie gekregen.
Ook staat er niks over in de voorwaarden overigens, die heb ik er ook helemaal op nagespit.
Het gaat me niet om het geld, maar is het een principe kwestie. Aangezien ik ook elke maand braaf op tijd heb betaald.
Ik heb inmiddels de boel maar gestorneerd en zie wel een herinnering tegemoet komen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lang wachten op te veel betaalde premie
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Lang wachten op te veel betaalde premie
Heb dit zelfde gehad met (onterechte) heffingen van mijn Gemeente.
Keuze is inderdaad of zelf storneren of terug laten storten en dat is inderdaad na 56 dagen.
Incasso gewoon storneren en die herinnering even bewaren.
Want heel soms gaat de premie dubbel terug
Keuze is inderdaad of zelf storneren of terug laten storten en dat is inderdaad na 56 dagen.
Incasso gewoon storneren en die herinnering even bewaren.
Want heel soms gaat de premie dubbel terug
Re: Lang wachten op te veel betaalde premie
Nouksa schreef:Afgelopen december ben ik overgestapt naar een andere verzekeraar, omdat deze gewoonweg goedkoper was. Dit was net nadat allsecur had afgeschreven. Alles goed en wel en het overstappen ging vlekkeloos. Wel viel het me op dat het overige premiegeld niet teruggestort werd.
Dus heb ik maar eens gebeld.
Hier werd mij gemeld dat het wettelijk bepaald is dat zij pas na 2 maanden (56 dagen) mogen terugstorten.
Toevallig werkt mijn man in deze branche dus weet ik dat dit niet waar is en zij ook gewoon binnen 5 werkdagen de teveel betaalde premie retourneren.
Zij verzinnen dus zelf een wet waarin het wordt gerechtvaardigd om geld achter te houden terwijl het gewoon een verkapte smoes is om rente te trekken.
Het is namelijk zo dat de consument 56 dagen het recht heeft om te storneren en is het niet het wettelijke recht van de verzekeraar om het geld zolang achter te houden.
Zo wordt de wet omgedraaid in hun eigen voordeel.
Ook wanneer men een jaarpremie betaalt is dit zo. Als een jaarpremie in januari voldaan is, is het storneringsrecht in maart verstreken. Zeg je dan de verzekering op in september, wacht je alsnog 2 maanden op de rest van je geld.
Nadat ik allsecur met deze onwaarheden heb geconfronteerd, wordt erop gereageerd dat ik mijn naw gegevens maar moet achterlaten zodat ze dit in hun trainingen kunnen gebruiken.
Inhoudelijk geen nuttige reactie gekregen.
Ook staat er niks over in de voorwaarden overigens, die heb ik er ook helemaal op nagespit.
Het gaat me niet om het geld, maar is het een principe kwestie. Aangezien ik ook elke maand braaf op tijd heb betaald.
Ik heb inmiddels de boel maar gestorneerd en zie wel een herinnering tegemoet komen.
Rente trekken door verzekeringsmaatschappij ?
En uw partner welke " in deze branche werkt" zegt dat.........
Ik wil het niet geloven !
Re: Lang wachten op te veel betaalde premie
Een batig saldo levert bij de bank weinig tot niets op aan rente.......maar een negatief saldo aanzuiveren is wel degelijk lonend.BL2 schreef:Rente trekken door verzekeringsmaatschappij ?
Re: Lang wachten op te veel betaalde premie
Je hebt twee mogelijkheden:
1. Je stuurt een inbrekestelling en doet later veel moeite om de wettelijke rente te innen;
2. Na de 56 dagen dien je een MOI melding in bij de bank waarbij je aangeeft dat de verzekeraar geen geldige machtiging heeft. Tegenwoordig zijn alleen ondertekende machtigingen geldig.
1. Je stuurt een inbrekestelling en doet later veel moeite om de wettelijke rente te innen;
2. Na de 56 dagen dien je een MOI melding in bij de bank waarbij je aangeeft dat de verzekeraar geen geldige machtiging heeft. Tegenwoordig zijn alleen ondertekende machtigingen geldig.