LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leuk lokkertje: Univé ClimaCount Visa Card

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
The Voice

Leuk lokkertje: Univé ClimaCount Visa Card

Ongelezen bericht door The Voice »

Ik kreeg vandaag post van Univé met daarin een verhaal over 'groen' rijden. Ik kreeg al een vermoeden dat dit weer een mooi milieupraatje zou worden en na het lezen van de folder kwam dan ook die welbekende aap uit de mouw.

De Univé ClimaCount Visa Card is gewoon een creditcard die je kunt gebruiken om mee te tanken. Volgens het verhaal komt eruit naar voren dat per euro brandstof 2,7 kg CO2 uitstoot gemoeid is. Als je dus tankt voor 60 euro, gaat het om 162 kg CO2. Een boom doet er volgens de berekening 1 jaar over om 20 kg CO2 af te breken. Kortom ruim 8 bomen voor 1 tank brandstof. Zij beweren dat er een ClimaCount fonds is die die bomen ook daadwerkelijk gaat planten. :shock:

Hoeveel auto's hebben wij in Nederland, stel het zijn er 1 miljoen en deze mensen betalen allemaal met de voorgenoemde creditcard. Ze tanken iedere maand voor 60 euro.

Dat komt dus neer op 12 mnd x 8 bomen x 1 miljoen gebruikers = 96 miljoen bomen per jaar.

Ik wens degenen die werken voor het Climacount fonds veel succes met het planten. :lol:

Bob Schurkjens

Re: Leuk lokkertje: Univé ClimaCount Visa Card

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gut ja zeg. Ik heb zelf 10 m2 bos bij Greenchoice. Althans dat staat in mijn online dossier. Ik wilde Greenchoice vragen waar mijn bosje ligt zodat ik gratis op mijn kleine stukje bos kan gaan kamperen. Maar deze visakaart biedt veel betere mogelijkheden! Bedankt voor de tip! :P

Gesloten