LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] levens vezekering De goudse.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
suz75
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2008 20:04

levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door suz75 »

Vraagje:kan iemand een levensvezekering veranderen?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door tennis »

suz75 schreef:Vraagje:kan iemand een levensvezekering veranderen?
Een levensverzekering veranderen in wat.....?

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Vraagje:kan iemand een levensvezekering veranderen?
Vraag het eens aan Hans Klok, die kan alles, toch.......

(Ja ik weet het, het is vrijdag :D )

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Waarschijnlijk bedoeld TS de vraag of begunstiging kan worden gewijzigd. Wellicht een conflict met de verzekeringsnemer (ex?)

Het antwoord is in beginsel ja. De verzekeringnemer is vrij de begunstiging op een levensverzekering te wijzigen tenzij
a. De begunstiging door de begunstigde schriftelijk is aanvaard
b. De polis is verpand

Uiteraard kan alleen TS aangeven of hiermee de vraag is beantwoord

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door Byob »

Misschien wil ze de premie ook wel veranderen.

Ook dat kan een mogelijkheid zijn, al staan daar vaak wel beperkingen voor genoemd als minimale premie per maand...

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door tennis »

Het beste is, dat iedereen zijn suggesties hier schrijft, wat TS misschien bedoeld, dan krijgen wij dit topic wel vol! :roll:

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Waarschijnlijk bedoeld TS
Misschien wil ze
Dat is een van de zaken die je bij het werken op een Helpdesk leert, namelijk neem niets aan, maar probeer er achter te komen wat er aan de hand is. De meeste problemen zijn eenvoudig op te lossen, maar je moet het probleem wel kennen.

welcomtohawie
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2011 13:54

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door welcomtohawie »

Levensverzekeringen veranderen. Ook bij ander verzekeringsmaatschappijen. Tijdens mijn huwelijk hebben mijn man en ik indertijd voor de financiering van een woning op verzoek van financieel bemiddelaars en collegas van mijn inmiddels ex man een levensverzekering afgesloten op elkaars leven. Uiteraard was de premie gesplitst en mijn verzekerd bedrag op het leven van mijn man hoger dan het verzekerde bedrag dat mijn man op mijn leven heeft, aangezien hij verkeersvlieger is en ik huisvrouw..., moeder en met een klein parttime baantje. Nadat het onderpand is komen te vervallen was de overlijdensrisicoverzekering niet meer van toepassing, maar mijn ex man beweert dat hij nog steeds een overlijdensrisicoverzekering heeft op mijn leven met een waarde van ongeveer een kwart miljoen, zonder dat hij mij of ik hem hoef te informeren. Ook de verzekeringsmaatschappij heeft dit telefonisch bevestigd. Dus levensverzekeringen krijgen schijnbaar ongemerkt in het leven een totaal andere betekenis.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door kweenie »

Jullie hadden dus een kruislingse overlijdensrisicoverzekeringen: jij betaalde premie voor de verzekering op het leven van je ex, die aan jou zou uitkeren bij het overlijden van je ex. En je ex precies andersom. Zolang je die polissen niet opzegt, blijven ze doorlopen. Het is daarbij niet van belang of je nog getrouwd bent of niet. Je ex kan dus gewoon zijn overlijdensrisicoverzekering op jou leven door laten lopen.

Er zijn zelfs genoeg situaties te bedenken waarin het verstandig is om de polis door te laten lopen, bijvoorbeeld als je afhankelijk bent van alimentatie van je ex en je na zijn overlijden zonder inkomen zou zitten.

Trouwens, in theorie kun je op het leven van ieder willekeurig persoon een overlijdensrisicoverzekering afsluiten, bij wijze van spreken op het leven van de koningin. Al wordt het dan wel lastig om de van tevoren vaak noodzakelijke gezondheidsverklaring ingevuld te krijgen...

welcomtohawie
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2011 13:54

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door welcomtohawie »

Kweenie, je vertelt mij niets nieuws. ´In theorie´ bestaat niet bij het afsluiten en uitkeren van verzekeringen. Maar deze site is niet bedoelt om te chatten, net zoals een levensverzekering geen aanmoediging zou moeten zijn voor het verkorten van de levensduur, om het maar even bovenwerelds te zeggen.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door Byob »

Alleen als blijkt dat uw ex invloed heeft gehad op het verkorten van uw levensduur, zal de maatschappij hem de polis niet uitbetalen.

welcomtohawie
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2011 13:54

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door welcomtohawie »

Goh, wat denk je... zal ik het eens vragen....

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door Byob »

net zoals een levensverzekering geen aanmoediging zou moeten zijn voor het verkorten van de levensduur, om het maar even bovenwerelds te zeggen.
U begon er zelf over...

welcomtohawie
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2011 13:54

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door welcomtohawie »

Mijnheer, uw reaktie kan ik niet duiden. Desondanks...levensverzekeringen kunnen schijnbaar voor sommigen een aanleiding zijn om het leven van de ander een andere wending te willen geven. Zoals ik al zei, in een scheidingssituatie en verstoorde machtsverhoudigen is dit geen kwestie die in een ´virtuele realiteit´ plaatsvind of hypothetisch is. Daarom ook mijn opmerking dat ´in theorie´ niet bestaat. Toch wel erg teleurstellend dat er geen expertise voorhanden is om daar het radarpubliek over te informeren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb al aangegeven dat de aanwezigheid van de verzekering en de mogelijkheid om een verzekering op iemand anders leven af te sluiten (en te laten doorlopen) helemaal los staat van welke relatie je tot elkaar hebt. Alleen bij het afsluiten is er vaak een gezondheidsverklaring nodig, zodat je op dat moment (maar ook alleen op dat moment) die verklaring van de gezondheidstoestand van diegene moet krijgen.

Er is dus genoeg expertise voorhanden en ik heb u daar ook al over geïnformeerd.

Ik vraag mij wel af wat het probleem is dat uw ex nog steeds die verzekering heeft. Kost het u geld? Wordt u erdoor lastig gevallen door de verzekeraar? Zijn er andere problemen? Of is het alleen zo dat u het vervelend vindt dat die verzekering loopt maar dat u er in feite helemaal geen problemen van ondervindt.

welcomtohawie
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2011 13:54

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door welcomtohawie »

Ook die reaktie kan ik niet duiden. U reageert persoonijk met veel verontwaardiging op persoonlijke vlak, maar waarschijnlijk gebaseerd op uw kennis. Dat kan ik niet beoordelen of veroordelen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: levens vezekering De goudse.

Ongelezen bericht door kweenie »

welcomtohawie schreef:Ook die reaktie kan ik niet duiden. U reageert persoonijk met veel verontwaardiging op persoonlijke vlak, maar waarschijnlijk gebaseerd op uw kennis. Dat kan ik niet beoordelen of veroordelen.
Ik reageerde vooral verontwaardigd vanwege de reactie
welcomtohawie schreef:Toch wel erg teleurstellend dat er geen expertise voorhanden is om daar het radarpubliek over te informeren.
Terwijl ik een week geleden precies heb aangegeven hoe het zit:
Zolang je die polissen niet opzegt, blijven ze doorlopen. Het is daarbij niet van belang of je nog getrouwd bent of niet. Je ex kan dus gewoon zijn overlijdensrisicoverzekering op jou leven door laten lopen.
Blijkbaar wordt mijn kennis niet als expertise gezien? Of gewoon genegeerd?

Daarnaast vraag ik mij af wat daar nu werkelijk voor probleem mee is.

Gesloten