Hallo allemaal,
Ik zoek me een breuk naar informatie over het volgende:
Wat gebeurt er met een levensverzekering nadat je je huis verkoopt? Ik ben daarna gaan huren en mijn ex-partner ook dus hypotheek werd afgelost zonder restschuld (met dank aan NHG) Rabobank schoot er wel zelf bij in voor een bepaald bedrag. In de levensverzekering die gekoppeld was aan onze hypotheek zat best een mooi bepaald bedrag. Is dit geld ergens mee verrekend? Wie weet hier meer van???
Alvast bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Levensverzekering - Rabobank - Hypotheek
Re: Levensverzekering - Rabobank - Hypotheek
Nu..... een breuk zoeken......
staat gewoon vermeld in de voorwaarden van de NHG artikel A2 (gewoon te vinden op de site http://www.nhg.nl) Daarnaast is een belletje naar NHg of (ex) geldverstrekker wellicht direct verhelderend
maar vooruit...
ingeval is overeengekomen dat (een) uitkering(en) uit hoofde van (een) levensverzekering(en) dan wel (een) beleggingsovereenkomst(en) strekt dan wel strekken ter gehele of gedeeltelijke aflossing: een eerste pandrecht ten behoeve van de geldgever is gevestigd op de rechten uit die levensverzekering(en) dan wel beleggingsovereenkomst(en), waarbij bedongen is dat de opbrengst bij uitwinning in de eerste plaats strekt tot zekerheid voor de betaling van al hetgeen de geldgever uit hoofde van de lening van de geldnemer te vorderen heeft;
Het is dus in mindering gebracht op je schuld
staat gewoon vermeld in de voorwaarden van de NHG artikel A2 (gewoon te vinden op de site http://www.nhg.nl) Daarnaast is een belletje naar NHg of (ex) geldverstrekker wellicht direct verhelderend
maar vooruit...
ingeval is overeengekomen dat (een) uitkering(en) uit hoofde van (een) levensverzekering(en) dan wel (een) beleggingsovereenkomst(en) strekt dan wel strekken ter gehele of gedeeltelijke aflossing: een eerste pandrecht ten behoeve van de geldgever is gevestigd op de rechten uit die levensverzekering(en) dan wel beleggingsovereenkomst(en), waarbij bedongen is dat de opbrengst bij uitwinning in de eerste plaats strekt tot zekerheid voor de betaling van al hetgeen de geldgever uit hoofde van de lening van de geldnemer te vorderen heeft;
Het is dus in mindering gebracht op je schuld