LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] levensverzerkring

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
welly

levensverzerkring

Ongelezen bericht door welly »

Hoi,

Wie kan mij helpen met het volgende.

IK heb ik 1984 een levensverzekering afgesloten dat als ik of mijn partner komt te overlijden er een uitkering is van toen nog F30000,-
Nu is de polis afgelopen omdat ik 25 jr trouw premie heb betaald.

Is er een mogelijkheid om de polis aftekopen.

Of ben ik gewoon mijn ingelegde premie kwijt.

miffy53

Re: levensverzerkring

Ongelezen bericht door miffy53 »

eeuh, dat is toch juist het principe van een verzekering. Je betaalt premie en hoopt dat je hem nooit nodig hebt (net als een inboedel of woonhuisverzekering). Wees blij dat jullie nog in leven zijn en dat je de verzekering niet nodig hebt gehad.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als het gaat om een overlijdensrisicoverzekering (waar het op lijkt), dan betaal je inderdaad alleen premie om een kapitaal bij overlijden te verzekeren. Je bouwt dus niets op. Net als dat je bv. bij een brandverzekering het risico voor het afbranden van je huis verzekert: daar zit dus ook geen opbouw in.

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Levensverzekeringen met uitbetaling na afloop zijn altijd belegginsverzekeringen. Kijk je verzekering eens na of dit zo'n belegginsverzekering is en als het niet zo is, dan ben je 25 jaar lang verzekerd geweest voor iets wat je niet nodig had.

Konden we allemaal maar vooruit kijken.....

kweenie

Onzin, er zijn ook levensverzekeringen met uitbetaling op basis van een vast rendement.

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Ook al is er vast rendement, het blijven belegingsverzekeringen. Of denk je dat die verzekeraar netjes het geld op een spaarrekening zetten?

kweenie

Denk je dat als je het geld op een spaarrekening zet, de bank dat geld niet belegt? Dan vind je een spaarrekening dus ook een belegging?

Het gaat er om wie het risico van de investering van het geld draagt. Draag jij het risico, en is jou uitkering dus afhankelijk van het beleggingsrendement, dan spreek je van beleggen. Draagt de verzekeraar het risico, en is jou uitkering vast en niet direct afhankelijk van het beleggingsrendement, dan kun je moeilijk stellen dat het voor jou om beleggen gaat.

Gesloten