LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meeus autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
johnnieboy
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:46

Meeus autoverzekering

Ongelezen bericht door johnnieboy »

Hoi, ik ben collectief verzekerd via mijn werkgever
Laatst gewijzigd door johnnieboy op 07 nov 2012 15:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Meeus autoverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

even voor de helderheid, de nieuwe auto wil je ook weer bij meeus verzekeren( niet bij een nadere volmacht of tussenpersoon) en nu hebben ze inmiddels de regels verandert of ze zien de auto van je vrouw niet meer als 2e gezinsauto?

Als het 2e het geval is is het van belang om te weten wie de bestuurder van die auto was bij de schade.... jij, je vrouw of een van de kinderen.
Als een kind die schade heeft veroorzaakt dan weet ik dat er heel moeilijk over gedaan kan worden( vaak terecht, maar dat is een ander verhaal)

stofzuigertje

Re: Meeus autoverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niemand is verplicht een tussenpersoon te nemen met korting van de werkgever.

U mag als je niet tevreden bent altijd overstappen.
Of ze voordeliger zijn, meestal bieden ze de duurdere maatschappijen aan met hogere premie en daar korting op.

Ik zit bij Univé goedkoper dan via een werkgever met 38% korting dus soms is geen korting goedkoper en beter direct dan deze koppelverkoop.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Meeus autoverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Die korting die wegvalt is geen werkgeverskorting maar de no claimkorting

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Meeus autoverzekering

Ongelezen bericht door Martijn T »

2e gezinsautoregeling:

vaak is het zo dat er 2 jaar geen schuldschade mag zijn geweest. Wat dat betreft is het logisch. (meeus.com is offline, dus kan de regels niet terugvinden), maar vaak is er een dergelijke voorwaarde)

Wat helaas door Meeus was vergeten te melden was dat ze de auto na verkoop hadden moeten schorsen in plaats van royeren wat nu dus is gebeurd. Bij schorsing zou de nwe auto niet als nwe verzekering worden gezien, maar als vervanging. Nu is het een nwe verzekering.

De 2e auto had u dus pas net toen de schade plaatsvond en er was nog geen schadevrijjaar mee opgebouwd?
2010 schade = -5 jaar.
2011 1 schade vrijjaar erbij is in 2012 (voor prolongatie) -4.

Als het een kleine parkeerschade was, was het misschien verstandiger geweest de schade voor eigen rekening te nemen, maar daar heeft u nu niets meer aan.

Misschien een idee om een echte tussenpersoon te zoeken (Meeus is een 100% aegon dochter en dus niet onafhankelijk) en kijken of die een oplossing heeft.

Succes

Gesloten