LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
pedro48
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2010 13:44

mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door pedro48 »

Hallo, na aankoop van mijn auto werd deze na 7 dagen gestolen
ik had per ongelijk het rijbewijs van mijn zoon mee genomen dus om de auto tenaam te stellen heb ik dat op zijn naam gedaan anders kreeg ik de auto niet mee. [de dealer was te ver om heen en weer te rijden]
later zou ik deze weer op mijn naam zetten
de verzekering allrisk staat wel op mijn naam net zoals de factuur
door dat de auto na 7 dagen in mijn bezit te zijn geweest was gestolen had ik deze nog niet over geschreven en stond dus nog op naam van mijn zoon
dat is nu de rede om niet uittekeren ze beweren nu dat het om de auto van mijn zoon gaat en niet die van mij.
ik ben ongeveer 2.5 jaar verzekerd bij deze maatschappij nooit iets gehad
altijd netjes betaald en nu is er iets gebeurd en dan keren ze niet uit
ik heb het niet gedaan omdat ik minder premie zou willen betalen mijn zoon heeft bijna net zo veel noclaim al ik
wie heeft hier ervaring mee ,en wat kan ik hier tegen doen
gezellig zo voor de feest dagen
:cry:
Laatst gewijzigd door pedro48 op 05 dec 2010 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

*
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 18 dec 2010 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.

pedro48
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2010 13:44

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door pedro48 »

ik heb de auto gekocht bij een vw dealer daar zetten ze de auto direct op naam
het was geen probleem de auto op naam van mijn zoon te zetten
en doordat de auto binnen zo´n korte tijd was gestolen was het er nog niet van gekomen om de auto over te schrijven
mijn zoon heeft bijna net zoveel noclaim als ik dus om er financieel wijzer van te worden is geen sprake

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

*
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 18 dec 2010 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door kweenie »

Natuurlijk kun je een auto op naam van je zoon kopen. Er zijn zat pappies die voor zoonlief een auto kopen als die zijn rijbewijs heeft gehaald. Dus dat zal het probleem niet zijn.

Wat wel een probleem is is dat je niet op de juiste manier de auto hebt verzekerd. Als je had aangegeven bij de verzekeraar dat de auto op naam van je zoon zou komen, dan zou er ook een verzekering op zijn naam komen. Je kunt dat met een simpel telefoontje regelen, ook toen je bij de dealer erachter kwam dat je het verkeerde rijbewijs bij je had. De verzekering wordt dan voorlopig afgesloten en de papieren kun je later opsturen.

Als je dat niet doet, dan heb je dus niet goed de verzekeraar ingelicht en heb je op zijn zachtst gezegd iets voor de verzekeraar verzwegen. Zoiets kan voor elke verzekeraar aanleiding zijn om, op het moment dat ze er achter komen, de verzekering als niet gesloten te beschouwen en de premie terug te storten. Gebeurt er in de tussentijd iets, dan is dat dus je eigen risico.

pedro48
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2010 13:44

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door pedro48 »

als je mijn verhaal goed lees is het mijn auto ,mijn zoon heeft zelf een auto
die is 24 jaar en heb bijna de zelfde noclaim als mij
als de auto van mijn zoon zijn geweest had ik de verzekering ook wel op zijn naam gezet
ik had deze auto 1 dag voordat ik deze op haalde al verzekerd
ik ben er altijd heel corect mee ,het enige wat er bij ingeschoten is dat ik de auto niet gelijk heb over geschreven op mijn naam
ik ging er nou ook niet van uit dat iemand de auto zou stelen binnen een week

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door tiptoo »

pedro48 schreef: ,het enige wat er bij ingeschoten is dat ik de auto niet gelijk heb over geschreven op mijn naam
ik ging er nou ook niet van uit dat iemand de auto zou stelen binnen een week

en dat is juist denk ik de reden dat ze niet uitkeren, helaas.

pedro48
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2010 13:44

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door pedro48 »

ik zou het prettig vinden dat alleen mensen reageren die er echt verstand van hebben aan al deze onzin heb ik echt niets ik dacht dat er op deze site mensen zouden zijn die mij een goed advies konden geven nee dus

stofzuigertje

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb even mijn eigen Univé polis genomen en daar staat dat eigenaar en verzekerde dezelfde moeten zijn!

Dus ze mogen weigeren helaas.
Wel mag je een auto uitlenen en bij regelmatig uitlenen moet je dat melden.
Maar dat de garage de regels overtreed is een probleem voor RDW als er fraude gepleegd zou worden, maar niet in dit geval.
U heeft die week tijd genoeg gehad om tegen extra kosten deze alsnog op Uw naam te zetten!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door kweenie »

pedro48 schreef:als je mijn verhaal goed lees is het mijn auto ,mijn zoon heeft zelf een auto
Nee, dat is nu juist het punt. Het is niet jou auto. Je hebt de auto op naam van je zoon gezet en daarmee is het zíjn auto geworden! En daarom had de verzekering ook op zijn naam moeten staan. De boodschap is misschien niet prettig, maar wel de harde realiteit.

Ik heb het voorbeeld van de pappie die een auto voor zoonlief koopt erbij gezet, om aan te geven dat het voor een dealer niet vreemd is dat de auto op naam van je zoon is gezet. De dealer valt daarin dus weinig te verwijten.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door WilWil »

Lees de voorwaarden van je verzekering. Alleen deze kunnen uitsluitsel geven.

Op papier is het niet jouw auto. Je kunt ook niet aantonen dat het wel jouw auto is.

pedro48
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2010 13:44

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door pedro48 »

in de polis voorwaarde staat er niets over in
ook kan ik aantonen dat het om mijn auto gaat
factuur staat op mijn naam ,ik heb betaald en mijn zoon is nooit bij de dealer geweest ,en de factuur staat op mijn adres
mijn zoon heeft zelf een auto daar zit zelf een finaciering op

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door wiseger »

De autodealer kan de auto helemaal niet op de naam van jouw zoon zetten indien jij per ongeluk zijn rijbewijs hebt meegenomen. Jouw zoon had hiervoor moeten tekenen bij de dealer. Je zoon kan dus bezwaar maken bij de RDW dat de auto uberhaupt op zijn naam gezet is en dan staat de inmiddels gestolen auto weer op naam van je dealer. Wellicht kunnen zij dan bij hun verzekering de auto voor je claimen ?

pedro48
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2010 13:44

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door pedro48 »

ik heb dit ook van iemand gehoord ,ik heb de dealer gebeld en ook de rdw
niemand kon hier iets aan veranderen

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door henk51 »

De autodealer kan de auto helemaal niet op de naam van jouw zoon zetten indien jij per ongeluk zijn rijbewijs hebt meegenomen. Jouw zoon had hiervoor moeten tekenen bij de dealer. Je zoon kan dus bezwaar maken bij de RDW dat de auto uberhaupt op zijn naam gezet is en dan staat de inmiddels gestolen auto weer op naam van je dealer. Wellicht kunnen zij dan bij hun verzekering de auto voor je claimen ?
Onzin 1 maand geleden auto gekocht voor mijn dochter met haar rijbewijs auto
op haar naam laten zetten door dealer er is geen handtekening van mijn dochter aan te pas gekomen.Auto ook verzekerd op haar naam anders krijg je tegenwoordig problemen bij claims.

gr Henk

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door wiseger »

Dat is juridisch niet toegestaan. Om een auto op naam van je dochter te zetten heb je een door je dochter ondertekend machtigingsformulier van de RDW nodig. Er is hier geen uitzonderling op mogelijk. Als de autodealer dit zonder machtig gedaan heeft, is deze strafbaar.

De reden is heel simpel, degene die als eigenaar geregistreerd staat is aansprakelijk voor de wegenbelasting, de verzekering en alles wat er met het voortuig gebeurt (bekeuringen etc.).

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

*
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 18 dec 2010 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door henk51 »

Dat is juridisch niet toegestaan. Om een auto op naam van je dochter te zetten heb je een door je dochter ondertekend machtigingsformulier van de RDW nodig. Er is hier geen uitzonderling op mogelijk. Als de autodealer dit zonder machtig gedaan heeft, is deze strafbaar.
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt maar bij zowel mercedes, toyota,
en smart BMW dealer hebben ik en mijn kinderen de afgelopen jaren auto's gekocht alleen het rijbewijs volstond. Heel lang geleden moest je naar het postkntoor en allerlei formulieren invullen maar sinds het digitale tijdperk is veel veranderd
Overschrijven bij erkend bedrijf
Als u een voertuig koopt bij een door de RDW erkend voertuigbedrijf (garage) dat beschikt over de bevoegdheid Tenaamstellen Voertuigbranche (TV), dan kan de medewerker het kentekenbewijs daar direct op uw naam zetten.

Wat heeft u nodig voor de overschrijving?
Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten heeft u nodig:

Het Tenaamstellingsbewijs
Het Overschrijvingsbewijs
Geldig legitimatiebewijs
(wat zijn geldige legitimatiemiddelen
Of tewel de 2 delen kentekenbewijs en een legitimatie bewijs.

Denk je nou echt dat Mercedes Nederland BMW Nederland en Toyota Nederland niet weten wat juridisch wel en niet mag en dat ze zich daar niet aan zouden houden?

gr Henk

pedro48
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2010 13:44

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door pedro48 »

ik vind het wel heel frapand dat ik nu door zo´n onbunulig iets niets krijg uitgekeerd
als ik de polis voorwaarden lees staat er niets over dat de kenteken houder ook verzekerings nemer moet zijn
verder zijn de polisvoorwaarde voor mij heel onduidelijk naar mij idee is er dan altijd wel iets om niet uitekeren
het zal je maar over komen leuke auto goed verzekerd en nu dit
er zou voor iedere verzekerde toch veel zorgvuldiger moeten worden omgegaan
door een verzekerings maatschappij
bv door bij het afsluiten een overzichtelijk vragen formulier waar alles duidelijk staat omschreven wat ze willen weten
ik beandwoord telefonich een paar vragen die ik naar waarheid beandwoord
naar mij idee zijn er heel veel mensen op zo´n manier gedupeerd

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: mijn auto is gestolen nu betaal polisdirect niet uit

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien dat deze gegevens op het polisblad staan? Dat je bij de aanvraag hebt moeten aangeven op wiens naam de auto staat en dat dit ook op het polisblad staat?

Als er bij de aanvraag nergens wordt gevraagd op wiens naam de auto staat (of als je dit gewoon netjes naar waarheid hebt ingevuld, dus dat het kenteken op naam van je zoon staat) en als er in de polisvoorwaarden ook nergens staat dat de verzekering niet mag worden gesloten door iemand anders dan diegene op wiens naam de auto staat (dat lijkt dus niet in de polisvoorwaarden te staan?), dan heb je wel een goed argument om toch te eisen dat er wordt uitgekeerd.

Maar dat zou dan wel erg slordig zijn van polisdirect, dat ze deze informatie niet zouden vragen bij de aanvraag. Want dat is best relevante informatie. Dus ik denk dat het toch bij de aanvraag is gevraagd. Anders sta je waarschijnlijk, ondanks alles, toch best wel sterk bij een rechtszaak en zou je misschien een goede advocaat moeten zoeken die er lol in heeft om dit uit te vechten.

Gesloten