LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mogen ze in rekening brengen bij afmelden?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
giovannie168
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 19:01

Mogen ze in rekening brengen bij afmelden?

Ongelezen bericht door giovannie168 »

Hallo,
Ik heb mijn auto verkocht.Dus ben naar postkantoor gegaan om te regelen. Ik heb een vrijwarringbewijs gekregen. Nu meld ik ook bij mijn verzekering en ik ga tijdelijke geen auto kopen. Dus ik wil mijn verzekering opzeggen. Na een tijd kreeg een brief dat ze ook moeten afmelden bij RDW en daar moest ik 10 euro betalen voor afmelding. Dus ik vroeg waar staat het in mijn voorwaarde. Ik kreeg een antwoord dat het niet in mijn voorwaarde staat. Nu begrijp ik niet meer moet ik twee keer afmelden en twee keer betalen ?????

Wie heeft problemen of ervaring met VCN/VDZ?


Met vriendelijke groet,
giovannie

Lucy28
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2012 19:36

Re: Mogen ze in rekening brengen bij afmelden?

Ongelezen bericht door Lucy28 »

Je verzekeraar meldt je voertuig aan bij de rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) wanneer je auto verzekerd is. Als je auto verkocht is en jij de verzekering wilt stopzetten moeten zij de auto afmelden (een soort kennisgeving aan het RDW dat jij hem niet meer verzekerd hebt). Dit is iets anders dan het overschrijven bij het postkantoor, waarmee je de belasting stopzet.
Voor het stopzetten van je verzekering (polisverwerking en alle daarbij behorende kosten zoals het afmelden bij RDW) kan je verzekeraar poliskosten/administratiekosten in rekening brengen.

Gesloten