LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Monuta; hoeveel kost nou een uitvaart ?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
superwoman

Monuta; hoeveel kost nou een uitvaart ?

Ongelezen bericht door superwoman »

Gisterenavond kwam er een telefoontje van Monuta. Veel mensen zijn onderverzekerd bij hun uitvaartverzekering. Vraag 1: heb ik een uitvaartverzekering ? Antwoord: Ja, maar niet bij jullie afgesloten. Vraag 2: Ik heb zeker heel veel materialen bij elkaar gezocht om te kijken hoeveel een uitvaart eigenlijk kost ? Antwoord: Nee, heb ik niet. Vraag: voor welk bedrag bent u eigenlijk verzekerd ? Antwoord:Ik neem aan dat je met een bedrag van 7.600 euro de rekeningen wel kan betalen. Vraag van de dame van Monuta: Weet ik dan niet dat je tegenwoordig al snel 9.000 euro kwijt bent voor een uitvaart ? Antwoord: mijn kist hoeft niet met bladgoud bedekt te zijn, dus daar geloof ik niets van. Ik heb geen interesse in de rest van dit gesprek, dank u.

De verbinding werd verbroken.

Daarna toch even de website van Monuta opgezocht, en welke tekst kom ik daar tegen ??? 'Een gemiddelde uitvaart kost tegenwoordig toch al gauw 7.500 euro' . Ben ik daar toch bijna voorgelogen door een dame die mij een uitvaartverzekering van Monuta wilde aansmeren !!!!!

Eerst vragen naar het bedrag waarvoor je verzekerd bent, dan gaan bluffen dat het veel meer kost; je bent in hun ogen altijd onderverzekerd als je niet bij hun verzekerd bent. Ik tuin niet meer in dergelijke telefoontjes.

Ik vind uitvaartverzekeraars sowieso al te opdringerig en te agressief hun produkten aan de man brengen, ze bellen maar wat raak lijkt het wel.

Zaakvoerder

Re: Monuta; hoeveel kost nou een uitvaart ?

Ongelezen bericht door Zaakvoerder »

Ik erger mij kapot aan die Dela reclame die de laatste weken veelvuldig op tv wordt uitgezonden. Eerst zie je een net getrouwd stel, daarna komt het doodskistenverhaal aan de orde. Brrrr.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Uitvaartverzekeringen zijn sowieso erg op het gevoel aan het inspelen. Vooral in babybladen doen ze dat: 'je wilt ze toch niet in onzekerheid achterlaten' etc. Terwijl die verzekeringen voor veel mensen niet echt nodig zijn. Vaak is er wel een spaarpotje en als je werkt krijg je vaak bij overlijden nog 3 maanden salaris uitgekeerd. Ik denk dat dat 'tekort' van 1400 euro bij de uitvaart dan niet echt de moeite waard is om bij te verzekeren.

Als je echt iets voor na je overlijden zou willen doen, dan kun je volgens mij beter iets structurelers verzekeren, zoals het wegvallen van je inkomen bij overlijden, in plaats van (alleen) de kosten van de uitvaart.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte forumgebruikers,

Een tweetal posts zijn verwijderd van dit forum omdat deze off-topic gingen. Bij deze het verzoek om on topic te blijven. Indien dit topic wederom afdwaalt zal deze worden gesloten en verwijderd.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar internet

supermama

Ongelezen bericht door supermama »

Onze plaatselijke uitvaartverzorger werd opgeslokt door Monuta. De polissen werden vervangen door polissen van Monuta.
Ik had jaren premie betaald en de monutapolissen waren maar een schijntje waard van de ingelegde premie. VIJF JAAR heb ik aan de bel gehangen en verzocht om een voorbeeld van de berekening. Deze maand kreeg ik een excusbriefje: Monuta had zich vergist, telfoutje, de polissen waren 1299 euro meer waard. Ik had gelijk, sorry voor ons foutje! :roll:

Gesloten