LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na schade overstappen naar andere verzekeraar

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Sjors81
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 feb 2008 15:02

na schade overstappen naar andere verzekeraar

Ongelezen bericht door Sjors81 »

Hallo,

Enige tijd geleden heeft mijn vriendin schade gereden aan onze auto. Helaas was het haar eigen schuld, maar gelukkig hadden we een allriskverzekering en hebben dus wel alles vergoed gekregen (3000 euro).

Het enige nadeel is alleen dat ze bijna haar volledige no-claim kwijt is, ze gaat van 50% naar 10%. Als oplossing zit ik zelf te denken om na het einde van de verzekering deze op te zeggen en een een nieuwe verzekeirng bij een ander maatschappij op mijn naam af te sluiten. Ik heb nog weliswaar geen schadevrije jaren maar krijg wel gelijk 45% korting.

De auto staat nu op haar naam en we wonen op hetzelfde adres, de auto zou ik zo over kunnen schrijven op mijn naam.

Mijn vraag is nu alleen of dit mag of krijg ik hier later problemen met de verzekeraar mee?

Bedankt voor jullie reacties

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: na schade overstappen naar andere verzekeraar

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij heb je vaak wel een vraag of jij of een huisgenoot/regelmatige bestuurder ook de laatste tijd een schade heeft gehad. Als je die vraag krijgt, dan kun je daar natuurlijk niet over liegen omdat je anders in de problemen komt.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: na schade overstappen naar andere verzekeraar

Ongelezen bericht door gravedigger »

Is idd probleemloos mogelijk. Mijn zoon had hetzelfde en heeft toem de auto op de naam van zijn vriendin gezet.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: na schade overstappen naar andere verzekeraar

Ongelezen bericht door Gerborgh »

maar rijd jij nu ook weer schade dan val jij zometeen weer terug en heeft je vriendin geen schadevrije jaren opgebouwd. Ben je alsnog aan de beurt. Uitstel van executie dus.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: na schade overstappen naar andere verzekeraar

Ongelezen bericht door bolleke »

tuurlijk is dat mogelijk. Maar als blijkt dat jou vriendin de regelmatige bestuurder is en bij schade zou dat kunnen blijken, dan kan het weleens een gebed zonder end worden de schade uitkering. Een tip is het sluiten van een no claim bescherming. het beschermt wel de no claim% maar niet de schadervrije jaren.

VeraPK
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2008 16:58

Re: na schade overstappen naar andere verzekeraar

Ongelezen bericht door VeraPK »

Bij acceptatie van een nieuwe autoverzekering wordt er veelal extra gecontroleerd. De gegevens zijn opvraagbaar bij het RDW (op welke namen heeft de auto gestaan, waar was deze verzekerd en voor welke periode).

Als jullie op hetzelfde adres wonen zal er normaliter gevraagd worden waarom de auto op uw naam is gekomen.

Dit behoeft geen probleem te zijn.

Houdt er wel rekening mee dat een autoverzekering geroyeerd wordt per de datum dat deze niet meer op naam staat, zij het met terugwerkende kracht. Let op: schrijf een auto niet over om van de verzekering af te komen; dat is nl. niet toegestaan.

Kijk ook even in de algemene voorwaarden! Vaak is het zo dat je na een schade (die niet met dit doel veroorzaakt is) van de verzekering af kunt. Wel binnen zoveel tijd. Ongeacht de uitspraak van de dekking door de schadebehandelaar.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: na schade overstappen naar andere verzekeraar

Ongelezen bericht door bromtol »

Niet doen.

Je kunt de auto alleen verzekeren als je een verzekerbaar belang hebt. Als je auto op naam van een ander registreert zonder de eigendom over te dragen, dan heeft die ander geen belang. De verzekeraar kan dan bij schade dekking weigeren.

Anders dan bij een huis en het kadaster zegt de kentekenregistatie niets over de eigendom,

Als jullie uit elkaar gaan zal je vriendin toch wel haar auto meenemen, ook al staat hij op jouw naam?

Uiteraard ligt het anders als jullie samen eigenaar zijn, dan kuin je wel op jouw naam verzekeren.

Uiteraard moet je wel opgeven dat je vriendin de reegelmatige bestuurster is

VeraPK
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2008 16:58

Re: na schade overstappen naar andere verzekeraar

Ongelezen bericht door VeraPK »

Als je uitelkaar gaat wordt het moeilijk om de auto te verzekeren als deze niet op naam staat van de verzekeringsnemer en je niet op hetzelfde adres woont.

Zo is het normaliter ook niet toegestaan een auto van je uitwonende kind te verzekeren. Let wel: ik zeg normaliter. Wellicht zijn er maatschappijen die hiervoor wel uitzonderingen maken.

patensen
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2009 11:44

Re: na schade overstappen naar andere verzekeraar

Ongelezen bericht door patensen »

naar een andere verzekeraar is toegestaan.

Echter moet je op het aanvraagformulier aangeven dat er wel schademeldingen zijn geweest in het verleden. als je het op je vriendins naam over laat schrijven

je kan de auto op jouw naam laten zetten. echter moet je bij regelmatige bestuurder wel de naam van je vriendin invullen. geef je dit niet goed aan dan kan dit bij een eventuele casco uitkering (vergoeding schade eigen voertuig) problemen opleveren als ze hier achter komen

als je het gewoon de formulieren naar juistheid invult is het geen probleem. let nog wel op dat het kentekenbewijs op haar naam staat. ik weet niet of dit consequenties kan geven. Zet het kenteken niet op jou naam want alle boetes e.d. komen op jouw naam dan binnen

informeer anders gewoon bij een verzekeraar als een gewone algemene vraag

Gesloten