LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niets ontvangen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Elise van Zuilen

Niets ontvangen

Ongelezen bericht door Elise van Zuilen »

xxxxxxxxxxxx bericht verwijderd xxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Elise van Zuilen op 02 nov 2012 21:39, 4 keer totaal gewijzigd.

Mathilde D.

Re: Niets ontvangen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Elise van Zuilen schreef over aanmelding bij Avero via Independer (al in december 2005!)
"Mijn zorgen zijn dat als er hoge ziektekosten gemaakt moeten worden, of de verzekeraar ons na 01 april ons toch kan weigeren." >>>>>>

Beste Elise, de datum van 1 april is niet correct: dit is 1 mei. Ik denk dat je echt zelf actie moet ondernemen, want dit duurt echt te lang.
Ben je wel afgemeld bij de vorige verzekeraar? Want dat is juist het probleem van de meeste verzekerden: zij hebben 2 verzekeringen tegelijk, omdat de afmelding niet op tijd verwerkt is. Het schijnt dat in zo'n geval de oude verzekering blijft gelden.
Aangenomen dat je wel goed bent afgemeld, is er geen probleem om VOOR 1 mei de verplichte basisverzekering af te sluiten. Acceptatie is verplicht. Dus als je bang bent dat ook dit fout zou kunnen gaan, meld je dan gewoon via een aangetekende breif aan. Dan heb je zelf het bewijs dat dit voor 1 mei verstuurd is.
Als je ook een aanvullende verzekering wil: kies dan een verzekeraar die zwart op wit stelt dat iedereen daarvoor geaccepteerd wordt.
Wat betreft je aanmelding bij Avero: ik neem aan dat je aan die verzekering de voorkeur geeft, aangezien je die zelf hebt uitgekozen. Maar op diverse forums is te lezen dat zij totaal niet bereikbaar zijn. Dus het lijkt me niet de meest prettige verzekering. Op basis van het feit dat je nog steeds niets gehoord hebt van Avero, zou je aangetekend kunnen ontbinden. (zie www.zorgwet.info : discussie over Ohra advertentie die adverteert met "nog steeds geen polis ontvangen? kies voor Ohra" d.d. 19/20/21 maart 2006). Het kost je wel 2 aangetekende brieven, maar op gegeven moment MOET je toch wat! En Avero is duidelijk niet de goede verzekeraar die jij had verwacht. Trouwens, misschien ligt de schuld wel bij Independer.
Als alternatief zou ik je FBTO, Ohra, deFriesland en DSW kunnen aanbevelen. Bel eerst eens naar hun klantenservice: dan weet je meteen of die toegankelijk is. De verzekering bij deFriesland kan online worden afgesloten. Elk gezinslid kan zijn eigen AV kiezen en er is ook keus uit tandheelkunde polissen. Je krijgt direct een emailbevestiging (dat is dus je bewijs van aanmelding en zij moeten wettelijk verplicht accepteren (althans voor het basis-gedeelte). De polis ligt na 1,5 week op je deurmat. Het nadeel van deFriesland is dat in in Noord-Nederland een natura-verzekering is. DSW uit Schiedam is ook een natura verzekering, maar daarvan heb ik gelezen dat zij ruime vergoedingen geven als je naar een niet-gecontracteerde hulpverlener gaat.
Succes!

Gesloten