LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
bobjansen1
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2012 22:48

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door bobjansen1 »

Ik heb geen pm gehad van Patrick

angel1978
Berichten: 11251
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:Wat zijn de criteria voor de feiten, die wel/niet verzekeren kunnen beïnvloeden, die een verzekeraar MOET weten?
Ik neem aan dat dat per verzekering verschilt.

Ingeval van een overlijdensrisico verzekering of begrafenisverzekering zal dat alles zijn waarbij het risico op substantiële verkorting van het leven groot is:

Dodelijke ziekte
Risicovol beroep of hobby ( bergbeklimmen zonder zekering e.d. )

Dit is net als het afsluiten van een tandartsverzekering terwijl je al weet dat je binnen 2 jaar een zware behandeling moet ondergaan... Ook dit moet je melden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:
Isabel1 schreef:Hai allemaal,

punt is nog steeds, nuvema keert niet uit omdat er niet naar waarheid is ingevuld, mevrouw was niet gezond, maar kankervrij en dat is niet gezond
Kankervrij is dus niet gezond ? :shock:
Hoeveel mensen lopen er mischien wel niet rond die wel kanker hebben en een verzekering afsluiten terwijl ze niet ééns weten dat ze die rotziekte hebben ?


....
Rode tekst is van mij
Choco, toch is dit een wezenlijk verschil. Als iemand er totaal geen weet van heeft en de onderzoeken en diagnose na afsluiten van een dergelijke verzekering komt, behoort de verzekeraar in theorie uit te keren.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Jolijn »

angel1978 schreef:
Jolijn schreef:Wat zijn de criteria voor de feiten, die wel/niet verzekeren kunnen beïnvloeden, die een verzekeraar MOET weten?
Ik neem aan dat dat per verzekering verschilt.

Ingeval van een overlijdensrisico verzekering of begrafenisverzekering zal dat alles zijn waarbij het risico op substantiële verkorting van het leven groot is:

Dodelijke ziekte
Risicovol beroep of hobby ( bergbeklimmen zonder zekering e.d. )

Dit is net als het afsluiten van een tandartsverzekering terwijl je al weet dat je binnen 2 jaar een zware behandeling moet ondergaan... Ook dit moet je melden.
Het verschilt wellicht ook per verzekering of het duidelijk vermeldt wordt, WAT er gemeld moet worden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

pabak schreef:Daar ben ik het niet mee ééns. Je kan domweg niet liegen als er geen vragen gesteld worden. Dat is de essentie!
Da's niet helemaal waar. Er is ook nog zoiets als de mededelingsplicht welke hier al diverse malen is aangehaald maar welke u totaal negeert.
pabak schreef: Ik heb aan beide instanties gevraagd om deze, door mijn vrouw getekende, informatie te overhandigen zodat ik overtuigd kan worden.
De verzekering is via internet afgesloten. Waarom zou er dan een getekend formulier moeten zijn? Vraagt u bij geschillen over een geboekte reis ook om het getekende boekingsformulier dat er niet is ?

angel1978
Berichten: 11251
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Emmy75 schreef:
Chocomelk schreef:
Isabel1 schreef:Hai allemaal,

punt is nog steeds, nuvema keert niet uit omdat er niet naar waarheid is ingevuld, mevrouw was niet gezond, maar kankervrij en dat is niet gezond
Kankervrij is dus niet gezond ? :shock:
Hoeveel mensen lopen er mischien wel niet rond die wel kanker hebben en een verzekering afsluiten terwijl ze niet ééns weten dat ze die rotziekte hebben ?


....
Rode tekst is van mij
Choco, toch is dit een wezenlijk verschil. Als iemand er totaal geen weet van heeft en de onderzoeken en diagnose na afsluiten van een dergelijke verzekering komt, behoort de verzekeraar in theorie uit te keren.
Niet alleen theorie..
Dan keren ze gewoon uit. Wat je niet weet kan je ook niet melden. Als je het echter wel weet, dan heb je de plicht het te melden.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door vroem »

Niet alleen theorie..
Dan keren ze gewoon uit. Wat je niet weet kan je ook niet melden. Als je het echter wel weet, dan heb je de plicht het te melden.
dat is toch echt maar de vraag!
Sommige zaken mogen verzekeraars niet eens vragen...is wetgeving over. TS heeft eigenlijk maar 1 mogelijkheid en dat is dit bij een een jurist navragen. zijn we hier ook van het welles nietes af...

angel1978
Berichten: 11251
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

vroem schreef:
Niet alleen theorie..
Dan keren ze gewoon uit. Wat je niet weet kan je ook niet melden. Als je het echter wel weet, dan heb je de plicht het te melden.
dat is toch echt maar de vraag!
Sommige zaken mogen verzekeraars niet eens vragen...is wetgeving over. TS heeft eigenlijk maar 1 mogelijkheid en dat is dit bij een een jurist navragen. zijn we hier ook van het welles nietes af...
Die meldingsplicht staat in de wet!

Maar jij hebt een wet waarin staat wat anderen mogen vragen? Vertel, welke is dat?
Laatst gewijzigd door angel1978 op 23 jul 2012 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:Moet je zweetvoeten melden?
De verzekeringnemer is verplicht vóór het sluiten van de overeenkomst aan de verzekeraar alle feiten mede te delen die hij kent of behoort te kennen, en waarvan, naar hij weet of behoort te begrijpen, de beslissing van de verzekeraar of, en zo ja, op welke voorwaarden, hij de verzekering zal willen sluiten, afhangt of kan afhangen.

bayer112
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 jun 2011 17:39

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door bayer112 »

De meldingsplicht is een buitengewoon belangrijke plicht bij het aangaan van een verzekering. Het niet, of niet volledig verstrekken van informatie die voor verzekeraar van belang is, kan verstrekkende gevolgen hebben.
Over wat deze meldingsplicht nu precies inhoudt, leest u in dit artikel.

Als aanvrager/verzekeringnemer bent u op basis van artikel 7: 928 Burgerlijk Wetboek verplicht voor het sluiten van de verzekering alle feiten mede te delen die u kent of behoort te kennen en waarvan u weet of behoort te begrijpen dat die van belang (kunnen) zijn voor de acceptatie- beslissing van de verzekeraar. Dit is de mededelingsplicht.

bobjansen1
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2012 22:48

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door bobjansen1 »

De Nederlandse wet omschrijft deze verplichting in artikel 7:928 lid 1 BW als volgt:

De verzekeringnemer is verplicht vóór het sluiten van de overeenkomst aan de verzekeraar alle feiten mede te delen die hij kent of behoort te kennen, en waarvan, naar hij weet of behoort te begrijpen, de beslissing van de verzekeraar of, en zo ja, op welke voorwaarden, hij de verzekering zal willen sluiten, afhangt of kan afhangen.

Doorgaans bepaalt het aanvraagformulier de omvang van de mededelingsplicht. De verzekeringnemer hoeft uitsluitend de vragen te beantwoorden, hij hoeft geen spontane informatie te verstrekken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

pabak schreef:Isabel,

Er is géén vraag gesteld. Dan kan je ook niet met ja of nee antwoorden.
Daarom wil ik van beide instanties ook zien welke antwoorden mijn vrouw ingevuld en ondertekend heeft.

Groet,
Patrick Bakkers
Er is dus volgens jou niet 1 vraag gesteld.

bayer112
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 jun 2011 17:39

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door bayer112 »

Titel 17. Verzekering
Afdeling 1. Algemene bepalingen
Artikel 928
1.
De verzekeringnemer is verplicht vóór het sluiten van de overeenkomst aan de verzekeraar alle feiten mede te delen die hij kent of behoort te kennen, en waarvan, naar hij weet of behoort te begrijpen, de beslissing van de verzekeraar of, en zo ja, op welke voorwaarden, hij de verzekering zal willen sluiten, afhangt of kan afhangen.
2.
Indien de belangen van een bij het aangaan van de verzekering bekende derde worden gedekt, omvat de in lid 1 bedoelde verplichting mede de hem betreffende feiten die deze kent of behoort te kennen, en waarvan naar deze weet of behoort te begrijpen, de beslissing van de verzekeraar afhangt of kan afhangen. De vorige zin mist toepassing bij persoonsverzekering.
3.
Betreft een persoonsverzekering het risico van een bekende derde die de leeftijd van zestien jaren heeft bereikt, dan omvat de mededelingsplicht mede de hem betreffende feiten die deze kent of behoort te kennen en waarvan, naar hij weet of behoort te begrijpen, de beslissing van de verzekeraar afhangt of kan afhangen.
4.
De mededelingsplicht betreft niet feiten die de verzekeraar reeds kent of behoort te kennen, en evenmin feiten, die niet tot een voor de verzekeringnemer ongunstiger beslissing zouden hebben geleid. De verzekeringnemer of de derde, bedoeld in lid 2 of lid 3, kan zich er echter niet op beroepen dat de verzekeraar bepaalde feiten reeds kent of behoort te kennen indien op een daarop gerichte vraag een onjuist of onvolledig antwoord is gegeven. De mededelingsplicht betreft voorts geen feiten waarnaar ingevolge de artikelen 4 tot en met 6 van de Wet op de medische keuringen in de daar bedoelde gevallen geen medisch onderzoek mag worden verricht en geen vragen mogen worden gesteld.
5.
De verzekeringnemer is slechts verplicht feiten mede te delen omtrent zijn strafrechtelijk verleden of omtrent dat van derden, voor zover zij zijn voorgevallen binnen de acht jaren die aan het sluiten van de verzekering vooraf zijn gegaan en voor zover de verzekeraar omtrent dat verleden uitdrukkelijk een vraag heeft gesteld in niet voor misverstand vatbare termen.
6.
Indien de verzekering is gesloten op de grondslag van een door de verzekeraar opgestelde vragenlijst, kan deze zich er niet op beroepen dat vragen niet zijn beantwoord, of feiten waarnaar niet was gevraagd, niet zijn medegedeeld, en evenmin dat een in algemene termen vervatte vraag onvolledig is beantwoord, tenzij is gehandeld met het opzet de verzekeraar te misleiden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bobjansen1 schreef:De Nederlandse wet omschrijft deze verplichting in artikel 7:928 lid 1 BW als volgt:

De verzekeringnemer is verplicht vóór het sluiten van de overeenkomst aan de verzekeraar alle feiten mede te delen die hij kent of behoort te kennen, en waarvan, naar hij weet of behoort te begrijpen, de beslissing van de verzekeraar of, en zo ja, op welke voorwaarden, hij de verzekering zal willen sluiten, afhangt of kan afhangen.

Doorgaans bepaalt het aanvraagformulier de omvang van de mededelingsplicht. De verzekeringnemer hoeft uitsluitend de vragen te beantwoorden, hij hoeft geen spontane informatie te verstrekken.
Die rode zin is een toevoeging van de schrijver van het Wiki artikel maar staat niet zo expliciet in de wet. Let in verband met die rode zin ook even op het 6de lid welke door Bayer ook reeds vermeld is.

bobjansen1
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2012 22:48

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door bobjansen1 »

@ emmy
Ja dan is het toch duidelijk dan zullen ze moeten betalen was het niet volledig ingevuld dan hadden ze niks moeten accepteren en in dit geval is er niks gevraagd dus betalen en zaak gesloten

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zit net eens de algemeense voorwaarden te lezen en er staat toch...
Als er op het aanvraagformulier!! De kwaal of ziekte waar u aan lid niet gemeld wordt...
Dus wek degelijk is er dan een vraag gesteld waarop niet allee ja of nee gezegd moest worden?

En ja u vrouw leed wel degelijk een ziekte,als de ziekte ,wat was het 1,5 jr op dat moment weg was,dan moest u vrouw toch nog vaak naar het ziekenhuis,bloedprikken etc...
Mensen die bij mij kanker hebben die moeten echt geregeld dus....ik vind het nu eerlijk gezegd vrij dubieus worden,
Ikbeschuldig u niet!! Maar ik kan me nuvema ook voorstellen...

En ja iedereen kan lopen met iets dat hij of zei nog niet weet,maar als je voor kanker bent behandeld...en het is nog pril want dat is het...pril,dan....dan moet je dat toch melden .

Ik snap u woede en verdriet,maar om eerlijk te zijn heb ik nu het het gevoel dat u daar nu zo mee bezig ,bent om hun te schaden,maar dat gebeurd toch niet,de mensen die nemen toch wel verzekeing daar..,( zo verwerk je geen verdriet) het is maar een veronderstelling.
En u krijgt u vrouw er niet mee terug wat u ook probeert te bereiken ,op dit moment word er zoveel gezegd dat ook hier dinge worden gezegd,wat u overleden vrouw niet ten goede komt..

Is het dat waard?? Mensen gaan ook dingen denken het is niet in orde ze wisten ervan etc etc,,,ik denk datbhet 50/50 is,,,dus niet alleen nuvenma beticht u vrouw ervan maar op alle sites waar u mee bezig bent zullen mensen reageren?
Misschien moet u rust zoeken en anders advocaat nemen....

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bobjansen1 schreef:@ emmy
Ja dan is het toch duidelijk dan zullen ze moeten betalen was het niet volledig ingevuld dan hadden ze niks moeten accepteren en in dit geval is er niks gevraagd dus betalen en zaak gesloten
Nee juist niet. Iemand die een verzekering sluit is verplicht alles te melden waarvan hij weet of moet weten dat dit van invloed is op acceptatie dan wel aanpassing van de premie. Dat is niet gebeurd in deze kwestie.

Iemand kan zich ook niet beroepen op "die vraag is niet gesteld"

bobjansen1
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2012 22:48

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door bobjansen1 »

@ rozemarijntje

Dit zijn de vragen gekopieerd van hun site alle te beantwoorden met ja of nee

Uw lengte (in cm): *

Uw gewicht (in kg): *

Verkeert u in een goede geestelijke en lichamelijke gezondheid?: *

Nee

Ja





Gebruikt u medicijnen?: *

Nee

Ja





Bent u ooit voor een verzekering afgewezen of tegen een verhoogde premie geaccepteerd?: *

Nee

Ja

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Emmy75 schreef:
Jolijn schreef:Moet je zweetvoeten melden?
De verzekeringnemer is verplicht vóór het sluiten van de overeenkomst aan de verzekeraar alle feiten mede te delen die hij kent of behoort te kennen, en waarvan, naar hij weet of behoort te begrijpen, de beslissing van de verzekeraar of, en zo ja, op welke voorwaarden, hij de verzekering zal willen sluiten, afhangt of kan afhangen.
Hoe kan ik weten/begrijpen welke feiten voor de verzekeraar belangrijk zijn?
Voor de zekerheid alles maar melden? M'n mazelen, psychiatrische achtergrond van familielid 1e lijn, enz.?

bobjansen1
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2012 22:48

Re: NUVEMA betaald de uitvaartkosten van mijn vrouw niet uit.

Ongelezen bericht door bobjansen1 »

@ emmy

er zijn geen vragen gesteld dus hoe moet je dan antwoorden en interpeteer de tekst toch heel anders

Gesloten