LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ohra,direct resultaat???????????
Ohra,direct resultaat???????????
half november hebben we een aanvraag particuliere ziektekosten verzekering voor mijn dochtertje aangevraagd.Toen we eind jan. nog niets hadden gehoord hebben we een fax gestuurd waar echter geen enkele reactie op gekomen is.Dus maar bellen dan,vertellen ze doodleuk dat ze het ook zeer vreemd vinden want er was namelijk nog niets met de aanvraag gedaan.Ze zouden gelijk actie ondernemen....twee weken later weer gebeld.Gewoon weer hetzelfde verhaal,niet te geloven!!Maar hij ging het gelijk naar de betreffende afdeling brengen en we zouden s,middags terug gebeld worden.Het wordt voorspelbaar,natuurlijk werden we niet terug gebeld.Na twee dagen weer gebeld en we zouden eind van die week uitsluitsel krijgen.Nu is het dus inmiddels al bijna eind maart en weten we nog niks omdat ze allerlei onbenulligheden willen weten die we overgens al met de eerste aanvraag hadden meegestuurd.ach ja,we wachten wel hoor......
Re: Ohra,direct resultaat???????????
Heel herkenbaar!! Moest m.i.v. 1 januari van particuliere verzekering over naar ziekenfonds. Eind december alle papieren ingevuld en met bijlagen verzonden naar Ohra. Eind januari nog niets gehoord, maar had inmiddels wel allerlei (onvoorziene) ziekenhuisrekeningen liggen die betaald moesten worden. Dus gebeld met Ohra. Na 10 minuten in de wacht wist een dame mij te vertellen dat er een achterstand in de verwerking was en het nog wel 'enige weken' kon duren voordat ik een inschrijving zou ontvangen.
Eind februari nog steeds niets ontvangen. Weer eens gebeld. Een vriendelijke heer vertelde dat het verhaal over de achterstand niet kon kloppen, want de aanvragen zouden niet zo lang mogen blijven liggen. Waar mijn aanvraag was gebleven wist hij niet te vertellen. Of ik alles nog eens in kon sturen, dan zou het direct verwerkt worden. Een faxnummer kon ik wel krijgen, t.a.v. een afdeling was niet nodig, het zou zo goed komen.
Half maart nog steeds geen reactie. Weer gebeld. Nee, de meneer van het vorige gesprek wist niet waar de papieren waren, of ik het nog even wilde faxen. Nee, dat wil ik niet. Ik wil niet faxen....ik wil een verzekering. Na 3 keer doorverbonden te zijn, zou ik teruggebeld worden. Voor het eerst wordt een afspraak nagekomen: ik wordt gebeld. Nee, papieren zijn er niet, maar ik kan ze wel faxen. Met alle bijlagen. Bijlagen?? die zaten er al bij. Nee....ineens blijkt dat er veel meer bijlagen bij moeten dan in de folders, op internet of op het aanvraagformulier vermeld staan. Zo moet er een bewijs van ontvangst van kinderbijslag bij van mijn dochter (elke inwoner van Nederland met kinderen krijgt toch kinderbijslag?), bewijs dat mijn dochter (ik ben gescheiden) op mijn adres woont (natuurlijk.....ik vraag toch niet zomaar een verzekering aan). Maar....zodra ze het ontvangen hebben wordt ik gebeld om de ontvangst te bevestigen of het verwerkt kan worden. Dus weer gefaxt (inmiddels 20 pagina's).
Wat er ook gebeurd, ik wordt niet gebeld. Tja, ik bel zelf maar weer eens. Een fax.....ja!. Ohra heeft de fax van februari. Da's mooi niet goed want het moet een fax van maart zijn. Nee....die hebben ze niet. Of ik het nog even kan faxen. Ik dreig maar weer eens dat ik liever naar een andere verzekeraar stap omdat ik niet de indruk krijg dat ik dit jaar nog een verzekering kan afsluiten bij Ohra. Wat is dat voor een tent!! Het beloofd mij in ieder geval niet veel goeds.
Dus weer gaat alles op de fax en zowaar......ik wordt gebeld!! Ze hebben het ontvangen. - Nu al!?!?!?. Maar het is nog niet compleet. Terwijl ik ondertussen m'n telefoon opeet van woede, legt de dame van Ohra uit dat ik een bewijs van ontvangst van kinderbijslag moet overleggen. Dat had ik er toch echt bij gedaan. Helaas blijkt dit niet het goede te zijn; het moet het laatste overzicht zijn. Nou weet ik niet welk overzicht ze bedoeld, maar het moet een overzicht zijn wat niet bestaat want ik heb het nooit ontvangen (bij navraag blijken meer ouders dit overzicht niet te kennen).
Terwijl ik nog een keer uit m'n vel schiet en de dame vraag hoe moelijk het voor een verzekeringsmaatschappij is een verzekering af te sluiten en waarom ze op de aanvraagformulieren niet duidelijk vermelden wat er allemaal bij een aavraag ingediend moet worden, bedenk ik me dat ik echt voor de verkeerde verzekeringsmaatschappij heb gekozen. Ik heb er nu al spijt van en ik ben nog niet eens verzekerd. Maar daar komt verandering in, want er is me "verzekerd" dat ik binnen 2 weken de inschrijving zal ontvangen. Ik zou zeggen: Ohra, verras me!
Eind februari nog steeds niets ontvangen. Weer eens gebeld. Een vriendelijke heer vertelde dat het verhaal over de achterstand niet kon kloppen, want de aanvragen zouden niet zo lang mogen blijven liggen. Waar mijn aanvraag was gebleven wist hij niet te vertellen. Of ik alles nog eens in kon sturen, dan zou het direct verwerkt worden. Een faxnummer kon ik wel krijgen, t.a.v. een afdeling was niet nodig, het zou zo goed komen.
Half maart nog steeds geen reactie. Weer gebeld. Nee, de meneer van het vorige gesprek wist niet waar de papieren waren, of ik het nog even wilde faxen. Nee, dat wil ik niet. Ik wil niet faxen....ik wil een verzekering. Na 3 keer doorverbonden te zijn, zou ik teruggebeld worden. Voor het eerst wordt een afspraak nagekomen: ik wordt gebeld. Nee, papieren zijn er niet, maar ik kan ze wel faxen. Met alle bijlagen. Bijlagen?? die zaten er al bij. Nee....ineens blijkt dat er veel meer bijlagen bij moeten dan in de folders, op internet of op het aanvraagformulier vermeld staan. Zo moet er een bewijs van ontvangst van kinderbijslag bij van mijn dochter (elke inwoner van Nederland met kinderen krijgt toch kinderbijslag?), bewijs dat mijn dochter (ik ben gescheiden) op mijn adres woont (natuurlijk.....ik vraag toch niet zomaar een verzekering aan). Maar....zodra ze het ontvangen hebben wordt ik gebeld om de ontvangst te bevestigen of het verwerkt kan worden. Dus weer gefaxt (inmiddels 20 pagina's).
Wat er ook gebeurd, ik wordt niet gebeld. Tja, ik bel zelf maar weer eens. Een fax.....ja!. Ohra heeft de fax van februari. Da's mooi niet goed want het moet een fax van maart zijn. Nee....die hebben ze niet. Of ik het nog even kan faxen. Ik dreig maar weer eens dat ik liever naar een andere verzekeraar stap omdat ik niet de indruk krijg dat ik dit jaar nog een verzekering kan afsluiten bij Ohra. Wat is dat voor een tent!! Het beloofd mij in ieder geval niet veel goeds.
Dus weer gaat alles op de fax en zowaar......ik wordt gebeld!! Ze hebben het ontvangen. - Nu al!?!?!?. Maar het is nog niet compleet. Terwijl ik ondertussen m'n telefoon opeet van woede, legt de dame van Ohra uit dat ik een bewijs van ontvangst van kinderbijslag moet overleggen. Dat had ik er toch echt bij gedaan. Helaas blijkt dit niet het goede te zijn; het moet het laatste overzicht zijn. Nou weet ik niet welk overzicht ze bedoeld, maar het moet een overzicht zijn wat niet bestaat want ik heb het nooit ontvangen (bij navraag blijken meer ouders dit overzicht niet te kennen).
Terwijl ik nog een keer uit m'n vel schiet en de dame vraag hoe moelijk het voor een verzekeringsmaatschappij is een verzekering af te sluiten en waarom ze op de aanvraagformulieren niet duidelijk vermelden wat er allemaal bij een aavraag ingediend moet worden, bedenk ik me dat ik echt voor de verkeerde verzekeringsmaatschappij heb gekozen. Ik heb er nu al spijt van en ik ben nog niet eens verzekerd. Maar daar komt verandering in, want er is me "verzekerd" dat ik binnen 2 weken de inschrijving zal ontvangen. Ik zou zeggen: Ohra, verras me!
Re: Ohra,direct resultaat???????????
en dan durven die schoften nog reclame te maken met een schaaltje rottend fruit 'Direct je ziektekosten regelen', en met 'wel direct geholpen worden'.
Re: Ohra,direct resultaat???????????
Ik zit nog met één verzekering vast aan OHRA, zo gauw ik deze kan opzeggen doe ik dat, want OHRA....dat is één heel groot brok ellende.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 11 apr 2007 13:52
Re: Ohra,direct resultaat???????????
Je kunt natuurlijk ook een goede tussenpersoon nemen, dan weet je zeker dat je goed advies krijgt, een goede voorwaardenvergelijking en dat je je niet laat leiden door prijs. Toch een beetje lengte-breedte verhaal. De dekking bij Ohra is dramatisch, de backoffice een zooi en als er echt wat is zijn ze niet thuis. Wij sluiten alleen maar topfit-polissen van ONVZ. Wel duurder, maar dan heb je ook de beste zorgpolis van Nederland.
En een goede tussenpersoon naast/achter je die je kan helpen om door het woud aan voorwaarden een goede vergelijking voor je te maken of te bemiddelen bij problemen of bij te staan bij juridische zaken (in combinatie met een goede rechtsbijstandsverzekering). Dat moet je toch wel 7 a 8% provisie waard zijn?
En een goede tussenpersoon naast/achter je die je kan helpen om door het woud aan voorwaarden een goede vergelijking voor je te maken of te bemiddelen bij problemen of bij te staan bij juridische zaken (in combinatie met een goede rechtsbijstandsverzekering). Dat moet je toch wel 7 a 8% provisie waard zijn?
Re: Ohra,direct resultaat???????????
en nu dat we 4 jaar verder zijn, is het allemaal geregeld?
alexvandersluijs, dit draadje is uit 2004, ff bij de les blijven
alexvandersluijs, dit draadje is uit 2004, ff bij de les blijven