LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ohra ziektekostenverzekeraar: informatie onvolledig

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Matti

Ohra ziektekostenverzekeraar: informatie onvolledig

Ongelezen bericht door Matti »

Vandaag ontving ik een foldertje van Ohra met wat informatie over de basisverzekering. Ohra schrijft dat deze 1100-1300 euro per jaar gaat kosten als nominale premie. Ohra vermeldt NIET, dat er ook een procentuele inkomensbijdrage geldt. Ik vind, dat OHRA hierdoor zijn klanten op het verkeerde spoor zet, temeer daar deze (particuliere) klanten natuurlijk niet gewend zijn aan een inkomensafhankelijke bijdrage. Bovendien moeten zelfstandigen deze inkomensafhankelijke bijdrage zelf afdragen. Bij mensen in loondienst doet de werkgever dit, maar de bijdrage van de werkgever is wel belast, dus dit kost je toch een deel van je maandsalaris. Ik hoor graag, wat jullie mening is. Ik vraag me ook af, of ik als OHRA verzekerde aan OHRA mag vragen om hun informatie te vebeteren.

Een kenner

Re: Ohra ziektekostenverzekeraar: informatie onvolledig

Ongelezen bericht door Een kenner »

Beste Matti,

Je kunt altijd om opheldering vragen aan je verzekeringsmaatschappij.

Als er nu al onvolledige informatie wordt verstrekt zou ik even goed achter mijn oren krabben of ik daar wel verzekerd wil blijven.

Overigens zijn alle verzekeringsmaatschappijen verplicht hun verzekerden zo rond oktober of november 2005 volledig te informeren naar de aanstaande veranderingen in ons huidige zorgstelsel en verzekeringspakketten.

Maar nogmaals, denk even serieus na of je er wel verzekerd wil blijven.

Succes met je beslissing.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

welke procentuele inkomensbijdrage?
De nominale premie is de premie en that's it. Zorgtoeslag bestaat wel maar is korting voor die ziekenfondsgasten die nu te weinig betalen en dan eindelijk evenredig mee gaan betalen.
Vergeet niet dat je als particulier nu meer betaald. WTZ om de ziekenfondspremie laag te houden.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Beste gast,

Ik vind het spijtig dat je dingen roept die niet waar zijn. De werkgever gaat een flinke inkomensafhankelijke bijdrage betalen. Als het goed is gaan de werkgevers zelfs 50% van de kosten voor de gezondheidszorg financieren.

De WTZ heeft helemaal niks met ziekenfondsen te maken. Iedereen die niet op een gewone verzekering geaccepteerd wordt, moet uitwijken naar een standaardpakketpolis. Een standaardpakketpolis heeft elke zorgverzekeraar nu verplicht in het assortiment met een door de overheid bepaalde premie en vergoedingsstelsel. Er geldt een acceptatieplicht. De tekorten die ontstaan uit de standaardpakketverzekeringen worden deels betaald door de particulier verzekerden. Dit is de WTZ-bijdrage. Overigens staat WTZ voor Wet Toegang Zorgverzekeringen.

Gesloten