LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
pittig
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2014 15:41

Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door pittig »

Ik zit met een vraag ? Ik gebruik oxycodon en verschillende antidepressiva's
Stel, ik veroorzaak een ongeluk op het werk aan wat voor dan ook, ben ik daar dan
voor verzekerd of ik maak schade aan mezelf, hoe zit dat dan..
Momenteel werk ik niet...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door puma73 »

Indien u op het werk een ongeluk krijgt of veroorzaakt als u bepaalde geneesmiddelen gebruikt gelden dezelfde regels als het gebruik van medicijnen in het verkeer. U bent strafbaar en niet verzekerd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door tenormin »

pittig schreef:Ik zit met een vraag ? Ik gebruik oxycodon en verschillende antidepressiva's
Stel, ik veroorzaak een ongeluk op het werk aan wat voor dan ook, ben ik daar dan
voor verzekerd of ik maak schade aan mezelf, hoe zit dat dan..
Momenteel werk ik niet...
U werkt momenteel niet, dus is een ongeluk op het werk maken nu (nog) niet van toepassing. Als ik u was zou ik toch, als u in de ziektewet bent, dit eens navragen. Neem aan dat u (momenteel) ook geen auto rijd o.i.d.? Ik geloof n.l. niet dat dezelfde regels worden toegepast als in het verkeer. Maar ligt er natuurlijk ook aan, wanneer u wel werkt, wat voor werkzaamheden u moet uitvoeren. Dus bij een vrachtwagen chauffeur dan komt men natuurlijk wel uit bij "schuldig zijn aan..." Maar neem aan dat u dit zelf al had bedacht.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door puma73 »

tenormin schreef:
pittig schreef:Ik zit met een vraag ? Ik gebruik oxycodon en verschillende antidepressiva's
Stel, ik veroorzaak een ongeluk op het werk aan wat voor dan ook, ben ik daar dan
voor verzekerd of ik maak schade aan mezelf, hoe zit dat dan..
Momenteel werk ik niet...
U werkt momenteel niet, dus is een ongeluk op het werk maken nu (nog) niet van toepassing. Als ik u was zou ik toch, als u in de ziektewet bent, dit eens navragen. Neem aan dat u (momenteel) ook geen auto rijd o.i.d.? Ik geloof n.l. niet dat dezelfde regels worden toegepast als in het verkeer. Maar ligt er natuurlijk ook aan, wanneer u wel werkt, wat voor werkzaamheden u moet uitvoeren. Dus bij een vrachtwagen chauffeur dan komt men natuurlijk wel uit bij "schuldig zijn aan..." Maar neem aan dat u dit zelf al had bedacht.
Op het werk geldt ook niet werken onder invloed van alcohol en medicijnen als u machines moet bedienen. Dezelfde regels als in het verkeer.

pittig
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2014 15:41

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door pittig »

tenormin schreef:
pittig schreef:Ikantwoord t met een vraag ? Ik gebruik oxycodon en verschillende antidepressiva's
Stel, ik veroorzaak een ongeluk op het werk aan wat voor dan ook, ben ik daar dan
voor verzekerd of ik maak schade aan mezelf, hoe zit dat dan..
Momenteel werk ik niet...
U werkt momenteel niet, dus is een ongeluk op het werk maken nu (nog) niet van toepassing. Als ik u was zou ik toch, als u in de ziektewet bent, dit eens navragen. Neem aan dat u (momenteel) ook geen auto rijd o.i.d.? Ik geloof n.l. niet dat dezelfde regels worden toegepast als in het verkeer. Maar ligt er natuurlijk ook aan, wanneer u wel werkt, wat voor werkzaamheden u moet uitvoeren. Dus bij een vrachtwagen chauffeur dan komt men natuurlijk wel uit bij "schuldig zijn aan..." Maar neem aan dat u dit zelf al had bedacht.
Vandaar ook deze vraag stellig...uw antword is een herhaling van mijn vraagstelling..
Ik wil weten hoe het zit als ik straks evt als het zo ver komt. Wat mijn verantwoordelijkheid is.
Ik wil iets wat ik aantoonbaar is. Dat ik niet verzekerd ben als ik met morfine gebruik en antidepressiva
en ongeluk van wat voor grote ook in arbeidstijd van een werkgever.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uw vraag kan niet beantwoord worden omdat u niet aangeeft om wat voor werk het zal gaan. Achter een bureau zitten of een heftruck besturen: het maakt nogal wat uit.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Uw vraag kan niet beantwoord worden omdat u niet aangeeft om wat voor werk het zal gaan. Achter een bureau zitten of een heftruck besturen: het maakt nogal wat uit.
Nou ja, dat bedoelde ik ook, begrijp niet waarom @pittig zo onhebbelijk reageert. Goed, zal zijn nickname dan wel hebben uitgekozen daarop. Maar, waarom alleen zo'n antwoord en geen antwoord, wat ik toch poneerde: het ligt eraan wat U voor werk doet. Maar als daar nada op komt, nou, zoek het dan fijn lekker zelf uit.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door tenormin »

[quote="pittig"
Vandaar ook deze vraag stellig...uw antword is een herhaling van mijn vraagstelling..
Ik wil weten hoe het zit als ik straks evt als het zo ver komt. Wat mijn verantwoordelijkheid is.
Ik wil iets wat ik aantoonbaar is. Dat ik niet verzekerd ben als ik met morfine gebruik en antidepressiva
en ongeluk van wat voor grote ook in arbeidstijd van een werkgever.[/quote]

Geef dan antwoord op: wat voor werk doet, deed U i.p.v. the clever dick uit te hangen.
Ik herhaal niets: u antwoord niet. Fijne avond.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door kokka »

Volgens mij zoekt TS een goed argument om niet meer aan het werk te gaan

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

pittig schreef:Ik zit met een vraag ? Ik gebruik oxycodon en verschillende antidepressiva's
Stel, ik veroorzaak een ongeluk op het werk aan wat voor dan ook, ben ik daar dan
voor verzekerd of ik maak schade aan mezelf, hoe zit dat dan..
Momenteel werk ik niet...

Ik lees uw vraag....
ongeacht de medicatie die u slikt , bent u nu wa verzekerd?
Ik slik oa Tramadol , een morfine achtig preparaat , sterke pijnstilling.
Ik fiets dagelijks , kan een ongeluk veroorzaken , een ander schade berokkenen en/of mijzelf.

Keert mijn wa verzekering dan niet uit?? Ik denk toch echt van wel! Tenzij je in een juridische mallemolen terecht komt en uitkomt dat ik Tramadol slik , hoewel........?

Nou uw vraag : wat wilt u nu precies weten?
Of uw verzekering uitkeert bij ongeval eenzijdig of aan een ander of............
wilt u dit , op voorhand al melden ae potentiele werkgever /UWV of bijstand opdat ze u beter niet ah werk moeten/ kunnen helpen?


Ik werk niet ( meer ) , maar ik denk niet dat ik een werkgever moet vertellen hoeveel paracetamolletjes ik slik of dat ik ad antidepressiva zit , dat andere middel ken ik niet , maar ik zal het even googlen...
Laatst gewijzigd door moederslink op 02 nov 2014 22:46, 3 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

puma73 schreef:Indien u op het werk een ongeluk krijgt of veroorzaakt als u bepaalde geneesmiddelen gebruikt gelden dezelfde regels als het gebruik van medicijnen in het verkeer. U bent strafbaar en niet verzekerd.
Klopt dat wel ? Ben je strafbaar?
Wist ik niet.
Ik heb wel veel " gele stickertjes " op mijn doosjes.....zucht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:Uw vraag kan niet beantwoord worden omdat u niet aangeeft om wat voor werk het zal gaan. Achter een bureau zitten of een heftruck besturen: het maakt nogal wat uit.


Juist! Wat voor werk heeft u gedaan of kunt u doen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

pittig schreef:
Ik wil iets wat ik aantoonbaar is.

Dit boeit mij~~~~~~intrigerend!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

prem schreef:Moet familie van Arthur zijn.
Zou het??

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Staat op het doosje he..
In de trant van...deze medicatie kan sufheid veroorzaken,kijkt u uit met autorijden en machines bedienen!hoe duidelijk wil je het hebben...

Je kan met je baas overleggen,om simpel werk te doen wat niet gevaarlijk is??
Maar autorijden is eigenlijk al strafbaar,oxycontin is wat zwarder al tramadol( tramal etc)
Je gebruikt verschillende anti,depri,s... Wat ik er uithaal voor pijnbstrijding?
Heb je totaal geen last van,moeheid,duizelingen,etc etc etc...
Dat kan( ik zelf type 24 pillen en morfine pleisters en wordt negens door beinvloed) maaaaar ik rijd geen auto,no way!!
Ik heb toevallig pas mijn hele oude rijschoolhouder gesproken en die zei,ja wat je zegt klopt,autorijden..en er gebeurd wat....je bent niet verzekerd.. Ook niet als tegenpartij schuldig is,betaal je je levenlang

Ds wat kan er op jou werk gebeuren, werk je met machines,kranen??of kantoor...
Kantoor kan je msschien iemand mee rijden

Ps mocht je denken ze heeft geen last van medicatie,maar schrijft lekker :mrgreen: uh dat komt dat ik lekker in elkaar zit nu twee slechte arm en handen..lees profiel anders maar :wink:
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 03 nov 2014 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door pietjeplus »

tenormin schreef:
prem schreef:Moet familie van Arthur zijn.
Who the hell is Arthur...
De zoon van zijn papa en mama.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door moederslink »

@tenormin , Arthur2000 die een sabbatical wil en zijn verhaal heeft verteld en daarna ontstond de discussie over wel/ niet werken , de zin/ onzin , je weet het nog wel , toch?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef: Du wat kan er op jou werk gebeuren, werk je met machines, kranen??of kantoor...
Kantoor kan je misschien iemand mee rijden
rozemarijntje, hij werkt nu niet, ik ga @kokka achterna :mrgreen: . Als hij het verrekt antwoord te geven op mijn allereerste commentaar zal @pittig het daar wel op aansturen en mij niet zo'n onbeschooierd antwoord hebben gegeven. Kennelijk wil hij lezen niet schuldig te zijn met zijn medicatie mocht er een ongeluk gebeuren, veroorzaken. Ik zou zeggen: zoek het dan maar zelf uit met je letselschade adviseur.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:
rozemarijntje schreef: Du wat kan er op jou werk gebeuren, werk je met machines, kranen??of kantoor...
Kantoor kan je misschien iemand mee rijden
rozemarijntje, hij werkt nu niet, ik ga @kokka achterna :mrgreen: . Als hij het verrekt antwoord te geven op mijn allereerste commentaar zal @pittig het daar wel op aansturen en mij niet zo'n onbeschooierd antwoord hebben gegeven. Kennelijk wil hij lezen niet schuldig te zijn met zijn medicatie mocht er een ongeluk gebeuren, veroorzaken. Ik zou zeggen: zoek het dan maar zelf uit met je letselschade adviseur.

Nee hij werkt nu niet,maar vraagd het waarschijnlijk niet voor niets,misschien wil of moet! Ts weer werken en wil hij weten waar hij aan toe is :wink:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ongeluk op werk, door medicijn gebruik..

Ongelezen bericht door prem »

tenormin schreef:
prem schreef:Moet familie van Arthur zijn.
Who the hell is Arthur...
De call-Centre Refo man.

Gesloten