LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongeluk

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MK2511
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2014 11:18

Ongeluk

Ongelezen bericht door MK2511 »

Ik weet niet of ik hier in de goede rubriek ben

Afgelopen juli heb ik een ongelukje gehad. Ik reed op de fiets, een andere fietser komt uit een zijstraat (met haaientanden voor) en geeft mij geen voorrang als ze mijn weg op komt gereden. Hierdoor moet ik iets uitwijken, waardoor een (te hard / opgevoerde) brommer mij niet meer kon ontwijken (hij wilde mij net gaan inhalen).

Politie is ter plaatse geweest, omdat zij toevallig voor het politie bureau stonden (waar het ongeluk gebeurde) en 2 agenten die aan kwamen rijden zijn er ook bij geweest (5 politie mannen). Omdat ik maar wat schrammen en blauwe plekken had besloot de politie geen PV op te maken, ik ben weggegaan en de agenten hebben de brommer nog even apart gesproken (de fietser was al direct doorgereden). Ik ben erna langs het ziekenhuis geweest voor een tetanus spuit, waar bleek dat mijn elleboog gebroken was. Hiervoor ben ik geopereerd moeten worden, na een aantal dagen ben ik bij het politie bureau langs geweest om eventuele gegevens op te vragen van de brommer rijder / PV opmaken en hier werd mij gezegd dat PV opmaken te laat was, dit moest 24 / 48 uur na een ongeluk gebeuren. Maar de agenten die ter plaatse waren geweest zouden worden uitgezocht en ingelicht en ik zou hier nog wat van horen.
Nadat ik geen reactie kreeg heb ik gebeld met de politie (waar ik ongeveer het zelfde verhaal te horen kreeg), ik heb erna nogmaals een e-mail gestuurd (2x) en in december heb ik nog een aangetekende brief gestuurd naar Politie Zuid Limburg. Maar nu 6 maanden later heb ik nooit ook maar reactie ontvangen van de politie.

Kan ik nog iets doen? Naderhand kwam ik erachter dat uit mijn tas e.e.a. miste (de brommer rijder heeft deze van de straat voor mij gehaald, maar aangezien ik geen ketting zelf kon dichtmaken en sieraden dragen niet mijn prioriteit had merkte ik pas na 2 maanden dat mijn 2 ringen niet meer in mijn tas waren, mijn ketting ontzettend smerig was en de steen mist)

Dit ongeluk heeft mij:
EUR 350 operatie / ziektekosten (verplichte eigen risico);
EUR 300 2 ringen;
EUR 300 ketting 'gekost'.
Om nog maar niet te spreken over alle rompslomp rond ziekenhuis / dokter / werk (waar mij na de operatie verteld werd dat mijn contract niet verlengd wordt) en het belangrijkste voor mij zijn de emotionele waarde die de sieraden voor mij hadden (en ook niet meer te vervangen zijn helaas).
Mijn rechtsbijstandverzekering en aansprakelijkheidsverzekering wil / kan niets voor mij doen, aangezien er geen gegevens van de brommer en fietser die betrokken waren bekend zijn & een zaak tegen de politie (verantwoordelijk stellen omdat zij geen PV op wilden maken) willen zij niet aan beginnen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ongeluk

Ongelezen bericht door dhc »

Gegevens zijn niet opgenomen, derhalve niet bekend en dan houdt het simpelweg op.
In principe komt er helemaal geen politie als er bij een aanrijding geen gewonden zijn . Blikschade dient u onderling te regelen.

En uiteraard geloof ik echt dat je ringen en een ketting in een tas bewaard....en dat de tegenpartij deze in een onbewaakt ogenblik uit de tas heeft gehaald.

MK2511
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2014 11:18

Re: Ongeluk

Ongelezen bericht door MK2511 »

Ik weet niet of gegevens bij politie niet bekend zijn, nadat ik vertrok heeft de politie nog apart met de brommer rijder gesproken (waar misschien gegevens zijn gevraagd, aangezien de brommer opgevoerd was)

En inderdaad, ik kan bij warmte / zweten gewoonweg niet met sieraden rijden. Dus heb ik een zakje waarin ik deze doe zodra ik op de fiets stap en in dit zakje mistte de 2 ringen en de ketting zat erin, maar deze is zwart (wat wit goud was) en hierdoor dacht ik dat deze misschien op straat terecht is gekomen. Ik zeg niets dat de brommer rijder deze gepakt heeft of iets dergelijks, maar eerder dat deze uit mijn tas geslingerd zijn wat hij ook niet kan weten
Maar als dit de soort reacties hier zijn, dan laat maar, ik zal zeker niet van mijn ongeluk willen 'profiteren'

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ongeluk

Ongelezen bericht door dhc »

Praten met de brommerrijder houdt niet automatisch in dat de gegevens zijn opgevraagd.

Het houdt gewoon op voor je, heb je al uitgelegd dat politie niet meer komt bij alleen blikschade. Dat ze toevallig in de buurt waren is toeval. En uiteraard rij je met een open tas ( heel normaal toch) waaruit alleen je zakje sieraden valt...

Succes verder met je herstel, ik ga werken.

Gesloten