Beste mensen,
Mijn vriendin en ik hebben onlangs een vervelend ongeluk gehad in Centraal Vietnam. Mijn vriendin heeft door dit ongeluk een ziekenhuisbehandeling moeten ondergaan. Na het ongeluk en de operatie was lopen voor mijn vriendin niet meer mogelijk (ikzelf had een verstuikte enkel die behoorlijk opgezwollen was) en hebben wij de verzekering gevraagd ons te helpen. Vervolgens zijn wij naar een ander ziekenhuis in het Zuiden (moderner ziekenhuis waar wel Engels gesproken werd) gebracht, om te kijken of de wond in orde was.
Wij hebben in totaal 6 dagen in Vietnam moeten blijven voordat onze verzekeringsmaatschappij voor ons een retourvlucht had georganiseerd. De lange duur van het hele proces had ermee te maken dat het ziekenhuisrapport achterhaald moest worden en een Nederlandse arts moest bekijken of vliegen een optie was.
Over de lange duur ben ik uiteraard niet echt te spreken, vooral omdat wij de eerste dag een niet-behulpzame, lompe telefoniste aan de lijn kregen die ons een “oplossing” bood die werkelijk om te huilen was, namelijk: “neem een taxi”!? Toen ik de vraag stelde, een taxi waarheen? Antwoordde zij, ja dat weet ik ook niet...
Maar waar het mij nu vooral om gaat is dat wij graag zouden willen weten wat we nu allemaal bij de verzekering mogen claimen. Ik heb de gemaakte kosten van de dagen na het ongeluk uiteengezet:
1. Ziekenhuiskosten. Een gedeelte is al door de schuldige aan het ongeluk, een Vietnamees, betaald. Een ander gedeelte door ons zelf, dat zijn dan de kosten die we in ziekenhuis nr. 2 hebben betaald.
2. Overnachtingskosten. Na het ongeluk hebben wij een kamer op de begane grond moeten zoeken, overnachten in het ziekenhuis was gezien de hygiëne daar géén optie. Ook de overnachtingen in het Zuiden hebben wij op basis van onze beperkte mobiliteit gekozen.
3. Taxikosten. Naar de ziekenhuizen en naar het vliegveld.
4. Ticketkosten (kunnen we hier nog iets van terugkrijgen van de reisverzekering, omdat we i.p.v. 4 weken, maar 2 weken hebben kunnen genieten?)
Mocht iemand hier ervaring mee hebben of dit toevallig weten dan is alle advies welkom!
Bedankt en groeten,
Gum
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongeval in het buitenland, wat betaalt de verzekering?
Re: Ongeval in het buitenland, wat betaalt de verzekering?
Vervelend verhaal zeg!!
Wat er wel of niet onder de dekking van je polis valt is, en zeker bij reis en annuleringsverzekeringen erg verschillend.
Ik zou dan denk ik ook proberen alle mogelijk denkbare kosten die je zou kunnen linken aan het ongeval indienen bij de verzekeraar. Deze zal dan wel laten weten wat er wel of niet in de dekking zit. En lijken er achteraf kosten niet vergoed te zijn waarvan je wel verwacht had dat ze vergoed zouden worden, kun je altijd nog om opheldering vragen.
De deels gemiste vakantie zou je moeten claimen bij de annuleringsverzekering volgens mij.
Wat er wel of niet onder de dekking van je polis valt is, en zeker bij reis en annuleringsverzekeringen erg verschillend.
Ik zou dan denk ik ook proberen alle mogelijk denkbare kosten die je zou kunnen linken aan het ongeval indienen bij de verzekeraar. Deze zal dan wel laten weten wat er wel of niet in de dekking zit. En lijken er achteraf kosten niet vergoed te zijn waarvan je wel verwacht had dat ze vergoed zouden worden, kun je altijd nog om opheldering vragen.
De deels gemiste vakantie zou je moeten claimen bij de annuleringsverzekering volgens mij.
-
marietje224
alles is te verhalen op de reis en annuleringsverzekering..de ene betaald dit en de andere dat...
allebei aanschrijven,dit moet zo snel mogelijk gebeuren,desnoods eerst bellen!
mvg
allebei aanschrijven,dit moet zo snel mogelijk gebeuren,desnoods eerst bellen!
mvg
Bedankt voor de nuttige reacties tot dusver.
Ik ga ermee aan de slag!
Ik ga ermee aan de slag!