LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevallenverzekering centraal beheer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
CobyW
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2018 13:05

Ongevallenverzekering centraal beheer

Ongelezen bericht door CobyW »

In 2003 hebben wij een gezins-ongevallenverzekering afgesloten bij Zilveren Kruis Achmea. In 2004 is deze verzekering overgegaan naar Centraal beheer Achmea met het verschil dat bij de overdracht van onze polis geen einddatum 65 jaar geldt. Er is geen einddatum. Bij centraal Beheer valt deze verzekering onder de woongarantverzekering.
Nu hebben wij een mail gekregen dat Centraal Beheer meedeelt dat deze verzekering per 1 juni niet meer onder de woonverzekering zal vallen maar dat de naam verandert in persoonlijke Ongevallenverzekering.
Gewijzigd is:
De verzekering stopt niet meer op een bepaalde leeftijd, in onze verzekering was bij de overdracht dit al geregeld dus zou er voor ons niets veranderen zou je zeggen maar dan komt het addertje onder het gras tevoorschijn.
Ze gaan vanaf 70 jaar 50% van het verzekerde bedrag betalen. Er staat oa de clausule op uw oude polis vervalt.
Ook mag er niet meer per maand worden betaald maar alleen per jaar.
Mijn vraag is: Mag Centraal Beheer zomaar een verzekering veranderen? Vooral het punt 50% betalen vanaf 70 jaar vind ik erg zuur. Wij hopen natuurlijk dat wij nooit gebruik hoeven te maken van deze verzekering maar als je al zo lang bent verzekerd, 16 jaar, zou dit erg vervelend kunnen zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ongevallenverzekering centraal beheer

Ongelezen bericht door berndv »

CobyW schreef:
18 apr 2019 10:42
Mijn vraag is: Mag Centraal Beheer zomaar een verzekering veranderen? Vooral het punt 50% betalen vanaf 70 jaar vind ik erg zuur. Wij hopen natuurlijk dat wij nooit gebruik hoeven te maken van deze verzekering maar als je al zo lang bent verzekerd, 16 jaar, zou dit erg vervelend kunnen zijn.
ja, vervelend genoeg mag een bedrijf dit. Dit betekent echter wel contractbreuk en geeft u het recht om op te mogen zeggen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ongevallenverzekering centraal beheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat doet de lange duur van de verzekering er toe, dat in de nieuwe voorwaarden boven de 70 jaar slechts eventueel de helft uitgekeerd wordt?

Dit is geen contractbreuk maar een wijziging. En een dergelijke verzekering kan altijd per omgaande worden opgezegd.

Maar vindt u een dergelijke verzekering wel nuttig en nodig?

Gesloten