LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onna-Onna terugval in schadevrije jaren
Onna-Onna terugval in schadevrije jaren
Beste forumleden,
Ik ben Allrisk verzekerd bij Onna-Onna. Ik was een zeer tevreden klant, tot afgelopen vrijdag een brief op de deurmat viel.
Ik betaalde per maand rond de €63 en mijn nieuwe premie zou zonder verdere toelichting €137 bedragen. Ik belde direct de klantenservice op wat de reden was voor de stijging. De klantenservice vertelde mij dat dit alles gevolg was van een ongeluk in augustus 2014.
Het ongeluk in het kort:
Mijn auto stond keurig geparkeerd voor mijn huis, toen een crimineel met een gestolen auto, vol op mijn auto knalde. Mijn auto is niet veel later total loss verklaard. Politierapport keurig opgemaakt en de dader is gepakt. Voor meer info: http://nieuwsopbeeld.nl/2014/08/31/bero ... rotterdam/
Later dan verwacht kreeg ik in oktober pas mijn geld uitgekeerd. Maar ondanks dat ik redelijk lang zonder auto heb moeten doen, kon ik hier mee leven, omdat ik netjes het geld heb gekregen. Totdat in februari ik werd gebeld met de vraag of ik meer wist over het kenteken van de auto die was gestolen. Ik had foto's tot mijn beschikking, dus dat heb ik keurig doorgespeeld naar Onna-Onna.
Onna-Onna claimt nu dat ik ga terugvallen in mijn schadevrije jaren omdat het te lang duurt om de schade te verhalen. Indien ze het alsnog kunnen verhalen, krijg ik het teveel betaalde premiebedrag terug. Echter vind ik dit nogal vreemd dat ik pas in februari gebeld wordt met de vraag of ik meer informatie had en door het verloop van gebeurtenissen heb ik weinig vertrouwen in dat het nog goed zal komen. Alle bewijzen zijn er, de dader is bekend, de eigenaar en verzekering van de gestolen auto zijn bekend.
Als ik Onna-Onna aan de telefoon heb, heb ik ook niet het gevoel dat ze nu goed begrijpen wat er gebeurd is, aangezien ik elke keer het verhaal opnieuw moet uitleggen. Ik ben nu ook niet van plan om de verhoogde premie te gaan betalen, totdat ik het gevoel krijg dat Onna-Onna het snel zal oplossen, wat vinden jullie hiervan? Alvast bedankt.
Ik ben Allrisk verzekerd bij Onna-Onna. Ik was een zeer tevreden klant, tot afgelopen vrijdag een brief op de deurmat viel.
Ik betaalde per maand rond de €63 en mijn nieuwe premie zou zonder verdere toelichting €137 bedragen. Ik belde direct de klantenservice op wat de reden was voor de stijging. De klantenservice vertelde mij dat dit alles gevolg was van een ongeluk in augustus 2014.
Het ongeluk in het kort:
Mijn auto stond keurig geparkeerd voor mijn huis, toen een crimineel met een gestolen auto, vol op mijn auto knalde. Mijn auto is niet veel later total loss verklaard. Politierapport keurig opgemaakt en de dader is gepakt. Voor meer info: http://nieuwsopbeeld.nl/2014/08/31/bero ... rotterdam/
Later dan verwacht kreeg ik in oktober pas mijn geld uitgekeerd. Maar ondanks dat ik redelijk lang zonder auto heb moeten doen, kon ik hier mee leven, omdat ik netjes het geld heb gekregen. Totdat in februari ik werd gebeld met de vraag of ik meer wist over het kenteken van de auto die was gestolen. Ik had foto's tot mijn beschikking, dus dat heb ik keurig doorgespeeld naar Onna-Onna.
Onna-Onna claimt nu dat ik ga terugvallen in mijn schadevrije jaren omdat het te lang duurt om de schade te verhalen. Indien ze het alsnog kunnen verhalen, krijg ik het teveel betaalde premiebedrag terug. Echter vind ik dit nogal vreemd dat ik pas in februari gebeld wordt met de vraag of ik meer informatie had en door het verloop van gebeurtenissen heb ik weinig vertrouwen in dat het nog goed zal komen. Alle bewijzen zijn er, de dader is bekend, de eigenaar en verzekering van de gestolen auto zijn bekend.
Als ik Onna-Onna aan de telefoon heb, heb ik ook niet het gevoel dat ze nu goed begrijpen wat er gebeurd is, aangezien ik elke keer het verhaal opnieuw moet uitleggen. Ik ben nu ook niet van plan om de verhoogde premie te gaan betalen, totdat ik het gevoel krijg dat Onna-Onna het snel zal oplossen, wat vinden jullie hiervan? Alvast bedankt.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Onna-Onna terugval in schadevrije jaren
Dom, want dan ben je dus niet verzekerd.RickVliet schreef:Ik ben nu ook niet van plan om de verhoogde premie te gaan betalen, totdat ik het gevoel krijg dat Onna-Onna het snel zal oplossen, wat vinden jullie hiervan? Alvast bedankt.
Re: Onna-Onna terugval in schadevrije jaren
Zoals Barre Barry je al melde is je voertuig dan gewoon onverzekerd en behalve de boete die je daar (automatisch) voor krijgt heb je kans op een royement en kan je straks de wagen alleen nog verzekeren tegen een idioot hoge premie. Vecht het aan maar blijf altijd de (verhoogde)premie afdragen want die strijd verlies je op zeker.RickVliet schreef:
Als ik Onna-Onna aan de telefoon heb, heb ik ook niet het gevoel dat ze nu goed begrijpen wat er gebeurd is, aangezien ik elke keer het verhaal opnieuw moet uitleggen. Ik ben nu ook niet van plan om de verhoogde premie te gaan betalen, totdat ik het gevoel krijg dat Onna-Onna het snel zal oplossen, wat vinden jullie hiervan? Alvast bedankt.
Re: Onna-Onna terugval in schadevrije jaren
Heb je al bij je buren geinformeerd of die hun schade ( inclusief verhaal) al hebben geregeld? Dit komt waarschijnlijk allemaal wel goed maar heeft zijn tijd nodig. Misschien dat zelfs het waarborgfonds moet worden aangeschreven....
Tip aan jezelf: Verwacht geen wonderen.... en met stroop vang je meer vliegen dan met stront.... Blijf begrijpend! Zolang de schade niet verhaald is heb je inderdaad geclaimd en dus een NC terugval. Sterkte.
Tip aan jezelf: Verwacht geen wonderen.... en met stroop vang je meer vliegen dan met stront.... Blijf begrijpend! Zolang de schade niet verhaald is heb je inderdaad geclaimd en dus een NC terugval. Sterkte.
Re: Onna-Onna terugval in schadevrije jaren
Het lijkt er op, dat ze je niet willen begrijpen.
De opgegeven reden van verhoging van de premie zou m.i. In de Polisvoorwaarden behoren te staan; die zou ik er op nakijken.
Er los van, dat het wel netjes was geweest, als verzekeraar je zelf op een desbetreffend artikel in die voorwaarden had gewezen.
In de Polisvoorwaarden staat ook de klachtenprocedure.
De opgegeven reden van verhoging van de premie zou m.i. In de Polisvoorwaarden behoren te staan; die zou ik er op nakijken.
Er los van, dat het wel netjes was geweest, als verzekeraar je zelf op een desbetreffend artikel in die voorwaarden had gewezen.
In de Polisvoorwaarden staat ook de klachtenprocedure.
Re: Onna-Onna terugval in schadevrije jaren
Ten eerste is het niet betalen van je premie heel dom, want dan ben je niet verzekerd (zoals anderen ook al schreven).
En volgens mij is het ook niet nodig, want de verhoging is correct. Als je schade claimt bij een auto verzekering val je altijd terug in schade vrije jaren. De verzekering zal deze schade proberen te verhalen op de tegenpartij en als dat lukt wordt de terugval ongedaan gemaakt. Meestal merk je daar niets van. Behalve in dit geval dus. Uw premie is nu tijdelijk verhoogd en zal weer aangepast worden als de schade verhaald kan worden.
En volgens mij is het ook niet nodig, want de verhoging is correct. Als je schade claimt bij een auto verzekering val je altijd terug in schade vrije jaren. De verzekering zal deze schade proberen te verhalen op de tegenpartij en als dat lukt wordt de terugval ongedaan gemaakt. Meestal merk je daar niets van. Behalve in dit geval dus. Uw premie is nu tijdelijk verhoogd en zal weer aangepast worden als de schade verhaald kan worden.
Re: Onna-Onna terugval in schadevrije jaren
Als je belt is dat doorgaans met een callcenter met een X aantal medewerkers, waar jij er eentje willekeurig van aan de bel krijgt. Die weet dus niet van de hoed en de rand van je specifieke geval, en ziet alleen de hoofdlijnen samengevat op het scherm, en wat dat betekend voor de premie. Dat nieuw uitleggen zal je vermoedelijk nog wel eens vaker moeten doen.RickVliet schreef:Beste forumleden,
Ik ben Allrisk verzekerd bij Onna-Onna. Ik was een zeer tevreden klant, tot afgelopen vrijdag een brief op de deurmat viel.
Ik betaalde per maand rond de €63 en mijn nieuwe premie zou zonder verdere toelichting €137 bedragen. Ik belde direct de klantenservice op wat de reden was voor de stijging. De klantenservice vertelde mij dat dit alles gevolg was van een ongeluk in augustus 2014.
Het ongeluk in het kort:
Mijn auto stond keurig geparkeerd voor mijn huis, toen een crimineel met een gestolen auto, vol op mijn auto knalde. Mijn auto is niet veel later total loss verklaard. Politierapport keurig opgemaakt en de dader is gepakt. Voor meer info: http://nieuwsopbeeld.nl/2014/08/31/bero ... rotterdam/
Later dan verwacht kreeg ik in oktober pas mijn geld uitgekeerd. Maar ondanks dat ik redelijk lang zonder auto heb moeten doen, kon ik hier mee leven, omdat ik netjes het geld heb gekregen. Totdat in februari ik werd gebeld met de vraag of ik meer wist over het kenteken van de auto die was gestolen. Ik had foto's tot mijn beschikking, dus dat heb ik keurig doorgespeeld naar Onna-Onna.
Onna-Onna claimt nu dat ik ga terugvallen in mijn schadevrije jaren omdat het te lang duurt om de schade te verhalen. Indien ze het alsnog kunnen verhalen, krijg ik het teveel betaalde premiebedrag terug. Echter vind ik dit nogal vreemd dat ik pas in februari gebeld wordt met de vraag of ik meer informatie had en door het verloop van gebeurtenissen heb ik weinig vertrouwen in dat het nog goed zal komen. Alle bewijzen zijn er, de dader is bekend, de eigenaar en verzekering van de gestolen auto zijn bekend.
Als ik Onna-Onna aan de telefoon heb, heb ik ook niet het gevoel dat ze nu goed begrijpen wat er gebeurd is, aangezien ik elke keer het verhaal opnieuw moet uitleggen. Ik ben nu ook niet van plan om de verhoogde premie te gaan betalen, totdat ik het gevoel krijg dat Onna-Onna het snel zal oplossen, wat vinden jullie hiervan? Alvast bedankt.
Wat betreft het niet betalen van de premie, dat is niet slim, want dan ben je niet verzekerd. Dat geeft vermoedelijk dan wel weer stof tot een paar leuke topics hier, maar kost je veel geld en ellende.
Het beste is om je over te geven aan de procedures, zelf op eigen houtje halve bedragen gaan overmaken etc is hét recept voor veel ellende met jezelf als lijdend voorwerp. Op die manier krijg je zo'n bureaucratie echt niet de bocht om. Je hebt zo te lezen alles goed voor elkaar qua politierapport etc en gewoon het gelijk aan je zijde. Dus laat ze het gewoon regelen op hun manier, dan krijg je die premie en schadevrije jaren uiteindelijk terug. Als je dat hebt kan je alsnog je onvrede kenbaar maken door over te stappen.
Re: Onna-Onna terugval in schadevrije jaren
Ik vermoed dat je contract binnenkort afloopt dus nog wel verzekerd bent....
Vraag eens elders hoeveel het daar kost en zeg op zonder opzegtermijn wegens de verhoging.
Het is overmacht maar de schade, voorgeschoten en dat zij het niet terug krijgen, risico van het vak als verzekeraar....
Vraag een andere en stap over, er is geen bewijsbaar verlies van no claim of schade vrije jaren maar moeilijk verhaalbare claim.
Houd wel rekening mee dat vele verzekeraars van 1 groep zijn dus zoek niet binnen die groep....
Achmea heeft vele merken en nog enkele anderen ook....
Een goede tussenpersoon kan U moeiteloos een andere geven die niets met Uw huidige te maken heeft...
Regel wel alles voor de einddatum en zeg tijdig op wegens verhoging want zonder verzekering ben je strafbaar tenzij je het voertuig op eigen terrein of bij garage zet geschorst!
Vraag eens elders hoeveel het daar kost en zeg op zonder opzegtermijn wegens de verhoging.
Het is overmacht maar de schade, voorgeschoten en dat zij het niet terug krijgen, risico van het vak als verzekeraar....
Vraag een andere en stap over, er is geen bewijsbaar verlies van no claim of schade vrije jaren maar moeilijk verhaalbare claim.
Houd wel rekening mee dat vele verzekeraars van 1 groep zijn dus zoek niet binnen die groep....
Achmea heeft vele merken en nog enkele anderen ook....
Een goede tussenpersoon kan U moeiteloos een andere geven die niets met Uw huidige te maken heeft...
Regel wel alles voor de einddatum en zeg tijdig op wegens verhoging want zonder verzekering ben je strafbaar tenzij je het voertuig op eigen terrein of bij garage zet geschorst!
Re: Onna-Onna terugval in schadevrije jaren
Ik zou geen verzekerings adviseur worden.....stofzuigertje schreef:Ik vermoed dat je contract binnenkort afloopt dus nog wel verzekerd bent....
Vraag eens elders hoeveel het daar kost en zeg op zonder opzegtermijn wegens de verhoging.
Het is overmacht maar de schade, voorgeschoten en dat zij het niet terug krijgen, risico van het vak als verzekeraar....
Autoverzekeringen werken namelijk iets anders dan bijvoorbeeld een zorgverzekering. Nooit afgevraagd waarom het systeem van schade vrije jaren bestaat. Dat betekent het aantal jaren dat je geen schade geclaimd hebt. Als je overstapt zal je oude verzekering het aantal schadevrije jaren doorgeven aan je nieuwe verzekering (of niet, maar dan begin je met 0 jaren en ben je verder van huis). Overstappen is dus in dit geval niet echt zinvol. Maar proberen mag altijd!