LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op tijd verzekering opgezegd....VGZ zegt van niet

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
P@@tje

Op tijd verzekering opgezegd....VGZ zegt van niet

Ongelezen bericht door P@@tje »

Ik heb in december een brief naar het VGZ gestuurd dat ik mijn verzekering daar op wil zeggen.
Vgz stuurde afgelopen week toch een factuur voor januari.
Heb contact opgenomen met VGZ en deze zegt dat ze mijn brief niet ontvangen hebben. En dat ik dus gewoon weer voor een jaar bij hen verzekerd blijf.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Want dit is toch wel een hele makkelijke manier van klantenbinding lijkt mij???? :?

Spriety
Contacteer:

Re: Op tijd verzekering opgezegd....VGZ zegt van niet

Ongelezen bericht door Spriety »

Ik werd verplicht bij mijn HUIDIGE verzekeraar te blijven omdat andere verzekeraars onduidelijk zijn over vergoedingen qua Therapeutische Elastische Kousen, Orthopaedisch schoeisel en Psychologische hulp... en pas uitsluitsel kreeg op 3 januari !

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag p@@tje,

Als je die opzeggingsbrief niet aangetekend met bewijs van ontvangst verzonden hebt in december, dan zit je weer gewoon een jaar aan VGZ vast.

Niet aangetekende brieven met een opzegging komen meestal bij ********bedrijven NIET aan!!!

Vriendelijke groet, Maxiem.

NijMeGeN

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Goh MAXIEM dat wisten we niet, maar de vraag was hoe p@@tje dit het beste aan kan pakken.

quattant

Ongelezen bericht door quattant »

---
Laatst gewijzigd door quattant op 04 feb 2011 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

mr Floppy

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Altijd vragen en controleren op een ontvanstbevestiging van de opzegging.
Als je die niet krijgt, dan kun je ook bellen om te informeren of je opzegging is aangekomen, en het gesprek opnemen. Zo heb je altijd bewijs. (natuurlijk ff de datum vermelden tijdens het gesprek)
Als de brief niet is aangekomen stuur je dus weer een nieuwe. (wel op tijd natuurlijk, zodat je desnoods daarna nog de tijd hebt om een aangetekende te sturen)

Dure aangetekende brieven sturen, is dus niet nodig. (alleen als telkens je gewone brieven niet aan blijken te komen)

Helaas is er voor de topicstarter geen oplossing meer.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Het is altijd verstandig om een verzekering aangetekend te doen, voor die paar Euro moet je dat niet achterwege laten, na het versturen van een brief ( geen e-mail ) bellen met de service lijn over de ontvangst van de brief en hun bevestiging.

Voorstaande is een gebruikelijke methode bij een opzegging.

Advies niet betalen en verder de opzegging via de nieuwe verzekering laten lopen. Succes

Evy

Ongelezen bericht door Evy »

Heb je het niet door je nieuwe verzekeraar laten opzeggen?

Heb zelfde probleem, ben overgestapt van VGZ naar OZ. OZ zou voor mij VGZ opzeggen. VGZ heeft premie voor januari afgeschreven, heb dit gelijk terug laten storten op mn rekening. Kreeg ik 3 dagen later brief van VGZ dat ze mn premie niet af konden schrijven, dus of ik even per acceptgiro kon betalen. Ben naar VGZ geweest en daar zeiden ze dat ze geen opzegging ontvangen hebben. Ben toen bij OZ langsgeweest en daar kreeg ik het verhaal dat in de laatste week van december pas alle opzeggingen via een of ander centraal systeem doorgegeven en verwerkt werden. En dat het gewoon geregeld was. Ben toen weer met dit verhaal terug naar VGZ gegaan en toen hadden ze zoiets van dan zullen we het nog wel ontvangen, en dat ik gelijk had dat ik premie van januari terug heb laten storten.
Heb wel gelijk bij VGZ intrekkingskaart machtiging afgegeven zodat ze het niet weer van mn rekening kunnen halen.

raymondkoster

Ongelezen bericht door raymondkoster »

In de wet staat nergens dat je je opzegbrief aangetekend moet verzenden. Een bewijs dat je wel ergens verzekerd bent is genoeg. Iedere rechtbank zal je hier gelijk in geven. Zaak opgelost!!!

bolleke

Ongelezen bericht door bolleke »

Er staat idd niet in de wet dat je je opzegging aangetekend moet versturen. Maar....................aantonen dat je elders verzekerd bent is zeer zeker niet voldoende voor de rechtbank. Ik heb dit persoonlijk ervaren en bij de Rechtbank in Den Haag werd ik gewezen op het feit dat ik als consument de plicht heb om indien ik een opzegging doe te controleren of deze daadwerkelijk aangekomen is door.
A. het op tijd te versturen zodat er tijd is om evt een reminder te versturen.
B. een telefoontje wagen na minimaal 4 weken om te checken of dit binnen gekomenis.
C. aangetekend te versturen zodat je A en B kunt overslaan.

ik stond recht tegenover de rechtsvoorganger van AGIS de ANOZ. Ik had een opzegging gedaan bij een regio kantoor in Hilversum en die is door een fusie nite goed verder verwerkt.

Na twee jaar kreeg in diverse claims over premie betaling.

Uiteindelijk voor de rechter en na veel soebatten is er vonnis gewezen en heeft AGIS bakzeil gehaald.

Zowel ik als AGIS kregen commentaar over de wijze van communicatie.

Ik heb het volgende geleerd.

A. ruim op tijd opzeggen
B na twee weken een belletje tbv bevestiging en naam van de medewerker noteren.
C bewijs opzegging binnen OK-> zoniet kopie brief a aangevuld met naam en toenaam uit gesprek b vermelden. en dit aangetekend versturen.

in twee gevallen o.a. ANWB heeft dit geleid tot succesvolle opzegging zonder gezeur achteraf.

quirique

Ongelezen bericht door quirique »

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem.
Ik heb mijn huidige verzekering (wat trouwens weer VGZ is maar dan via een tussenpersoon)gevraagd om mijn verzekering bij VGZ op te zeggen.
Dit heb ik op 5 december 2006 gevraagd. Op 28 december heb ik nog contact gehad met VGZ of dit was gebeurd en dit beaamde de telefoniste , ik gaf toen aan dat de premie wel al was afgeschreven maar dit zou ik zo spoedig mogelijk terug krijgen. OK prima toch!!!!!

Had je gedacht , de tweede termijn is nu weer afgeschreven dus vandaag weer contact opgenomen met VGZ en wat blijkt mijn verzekering is dus volgens hun niet opgezegd.

Ik vind het heel jammer dan ik nu het eerst termijn niet meer kan terughalen bij VGZ omdat de 30 dagen die daar voor nodig zijn net voorbij zijn.

Ik heb gelukkig een kopie gemaakt van mijn aanmeldingsformulier bij de nieuwe verzekering waar ik duidelijk om opzegging vraag. Ik hoop dat deze kwestie zo spoedig mogelijk wordt opgelost.

mr Floppy

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Zie mijn eerdere post

Gesloten