LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Open Schade???

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
johanna.b

Open Schade???

Ongelezen bericht door johanna.b »

Ik ben aangereden toen ik op een voorrangsweg reed en een dame uit een landweggetje links ineens doorreed en links in mijn kant van de auto reed.

Nu heb ik hem bij de garage moeten brengen voor de expert van de tegenpartij,en toen ik hem ophaalde kreeg ik te horen dat ze geen schadebedrag konden noemen,maar het een open schade noemen.

wie kan mij vertellen wat dit betekend?

Ik kan het niet op google vinden,en de dealer geeft aan dat dit betekend dat ik hem verplicht bij hem moet laten maken??

rednax

Re: Open Schade???

Ongelezen bericht door rednax »

Jij bent zelf alleen WA verzekerd ?

Niemand kan je verplichten waar de schade dan ook te laten repareren, daar ben je volledig vrij in. Het enige wat de garage waar de schade is getaxeerd kan doen is "kosten" in rekening brengen. Meestal worden die ook in de schadetaxatie meegenomen en bedragen zo'n 75 euro.

Je mag zelfs het geld incasseren en lekker blijven doorrijden met de deuk in je auto (mocht je dit willen natuurlijk).

Een open schade heb ik nog nooit van gehoord. Of de schade kan worden gerepareerd tegen een bepaald bedrag, of de auto wordt total loss verklaard. In beide gevallen moet er een bedrag bekend worden wat je uitgekeerd krijgt.

Ik zou de expert/verzekeraar van de tegenpartij vragen of en zo ja hoe hoog de schade is vastgesteld en op welke basis.

johanna.b

Ongelezen bericht door johanna.b »

Dealer geeft aan dat hij moet zoeken naar verborgen gebreken die te maken hebben met de aanrijding.

Hij zegt , wie gaat mij de manuren betalen voor het zoeken naar die verborgen gebreken???
Ik deelde mee, de tegenpartij.

Hij deelde mee,dat hij daarom met de expert is overeengekomen om dit een open schade te noemen?

Dus hij wilt de schade maken omdat hij volgens hem anders er eigen manuren voor niets in moet steken.

Ik heb hier nog nooit van gehoord,en vind het jammer dat ik hem nu niet bij mijn normale garage kan laten maken.

Hij is namelijk voor expertise naar de originele dealer gebracht.
Maar mijn eigen garage kent de auto naar mijn mening het beste.

rednax

Ongelezen bericht door rednax »

Je hebt groot gelijk.

Waarom is de auto in 1e instantie niet naar je eigen garage gebracht ?

Is dat op aandringen van de verzekeraar van de tegenpartij gegaan ?

Zo ja, dan mag je gewoon je auto bij deze dealer weghalen en naar je eigen garage brengen. Het is jouw auto, jij beslist wat er mee en waar dat gebeurt.

Mocht hij over de kosten in zitten, dan inderdaad naar de (verzekeraar van de) tegenpartij verwijzen. Zij wilden zo graag dat de auto naar deze specifieke garage ging, dan nemen zij de (meer)kosten ook maar voor hun rekening.

Wat ik me nog wel kan voorstellen dat er nog geen definitief schadebedrag is vastgesteld omdat er dingen naar voren kunnen komen die pas bij daadwerkelijke demontage aan het licht komen. Maar dat kan je eigen garage ook wel vaststellen.

Gesloten