LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door verzekeringsman

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jessie

opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door jessie »

wij wilden de hypotheek veranderen en zeiden nog geen beleggingshypotheek. maar toch kwam hij er mee op de proppen ,en we hadden al ja gezegt. maar gelukkig iemand die er meer verstand van heeft als die eikel uit aarle rixtel Avd W :x :x :x

zijn we gered van de ondergang

Gast

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Gast »

Weet niet of jullie van de ondergang zijn gered. Het is niet netjes om jullie iets anders aan te bieden dan gevraagd maar qua maandlast heeft ie waarschijnlijk wel goed meegedacht; op dit moment, omdat de beurzen laag staan, is een beleggingshypotheek interessanter dan welke hypotheek ook.

Op dit moment zijn er zelfs beleggingshypotheken met garantierendementen (aegon).

Ikzelf doe veel beleggingshypotheken met een rendement van 6% berekenen. Veelal mixfondsen en of obligatiefondsen. Zelfs rentefondsen zijn mogelijk.

Hopelijk ben je nu niet gegaan voor een spaarhypotheek? Veel te duur momenteel.

vriendelijke groet,
Jean

Gast

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Gast »

Dag meneer de hypotheek adviseur,

als ik aan de manier van schrijven het niveau van je advies mag afleiden, ben ik blij dat ik geen hypotheek bij jou heb afgesloten :)

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door SJZ »

Spaarhypotheek duur? Ja, voor de tussenpersoon zeker. Wat krijg je voor provisie? 1 of 1,5% op een spaarhypotheek? En 3% op een beleggingshypotheek.

Ja, ik weet wel voor wie een spaarhypotheek duur is.

Jeroenps

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Jeroenps »

Ga eens inhoudelijk in op zaken, een spaarhypotheek kan super zijn op dit moment, er is een spaarhypotheek waar je 6,1 % gegarandeerd rendement krijgt, blijf dan maar rekenen met beleggingen op basis van 6%, voor mij ben je een loser als je mensen toch die kant op praat omdat je simpelweg niet genoeg productkennis hebt of niet genoeg keus uit producten hebt.

Verder om die ander uit zijn droom te helpen, de provisies bij alle producten zijn ongeveer gelijk, het kan zijn dat je op een spaarhypotheek meer provisie hebt dan op de beleggingshypotheek bij een ander, maar wat maakt dit uit, je wil toch een goede hypotheek, of wil je dan een uurloon gaan betalen aan de adviseur, ergens zullen deze mensen toch mee betaald moeten worden en als zo iemand voor jou een besparing opleveren van € 100, of meer per maand mogen zij dan ook iets verdienen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen [email protected]

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door SJZ »

Tuurlijk mag de tussenpersoon wat verdienen. Ik heb zelf een beleggingshypotheek, en die heb ik gekozen omdat ik dat zelf wilde. Eigen keus om dit risico te willen lopen, DUS geen spijt.

En dat de tussenpersoon dan flink geld vangt ... prima! 't Is een fijne vent die me overal goed mee helpt, dus laat 'm maar wat verdienen.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Simon »

tussenpersonen zijn inderdaad geen liefdadigheidsinstellingen. Net zoals de bakker op de hoek zit hij er ook voor zijn eigen centen en -brood.

Een spaarhypotheek levert altijd een rendement wat gelijk is aan het rentepercentage. een rendement van 6,1% is goed mogelijjk, de rente zal dan ook 6,1% zijn. Als er een hypotheek met 4,6% rente wordt afgesloten, zal het rendement maar 4,6% zijn. Daarnaast komt er een opslag van 0,2% op de rente.

Dus: Een hoge rente, is een lage 'aflossing'
een lage rente, is veel 'aflossing'

nu zijn de rentes laag, dus spaarhyptheken zijn duur. JUIST op dit moment zijn ze duur! Begin jaren '80 was een spaarhypotheek een goede (goedkope) keuze geweest.

Jean; prima verhaal!

Jean
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2003 09:43

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Jean »

Goedenmorgen heren, eventueel dames,

Even een aantal opmerkingen:

Voor Gast die mijn schrijfstijl een reden vindt om evt geen hypotheek bij mij te doen.

Over het algemeen zijn mijn klanten doordnormale mensen met een MBO en LBO nivo. Deze mensen val ik niet lastig met mooi en duurgemaakte zinnetjes en uitdrukkingen. Juist deze mensen "lopen" met mij weg omdat ik open, eerlijk en gemakkelijk te volgen ben.

Neem jij gerust een hypotheek van iemand die je eigenlijk niet kon volgen maar omdat ie zo lekker "op nivo" sprak. Dan weet jij best wel wat je doet of gedaan hebt. Vraag ik me uiteindelijk af wie er het slimste was; de "jan met de pet" die mij begreep of de "upperclass" omdat het allemaal zo lekker duur klonk.

Ik zal open zijn in de verdiensten van verzekeringsprodukten:

Spaarhypotheek: 2% over hypotheekbedrag
Beleggingshypotheek: 0.75 tot 2,25% over hypotheekbedrag
Kapitaalverzekering 4 tot 6%
Losse beleggingsverzekering 0 tot 5%
AOV koopsom 35%

Uiteraard is het voor de klant niet belangrijk wat een tussenpersoon erop verdiend. Dat vraagt een klant zich toch ook niet af bij het kopen van een brood, groente, of melk. Zelfs bij het kopen van grote consumptieve artikelen wordt daar niet over gesproken.

Waar het over gaat is of het advies van een tussenpersoon aanspreekt bij de behoefte van een klant.

Als een klant van mij gaat voor volledige zekerheid dan zal ie weggaan met een spaarhypotheek.

Wil ie een zo goedkoop mogelijke maandlast met hogere risicoos dan zal ie weggaan met een beleggingshypotheek.

En zit ie er tussenin met een hybride of met een aangepaste (qua progonoserendement) beleggingshypotheek.

Momenteel is een spaarhypotheek ivm de lage rentes qua last niet interessant. Een beleggingshypotheek nu juist wel. Hoe je het went of keert, uitgaande van een hypotheeksduur van 30 jaar is een beleggingshypotheek een leuke hypotheekvorm voor weinig geld.

vriendelijke groet,

Jean.

Jeroenps

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Jeroenps »

Helaas goed lezen is naast goed schrijven niet erg in op dit forum, wanneer je niet ingaat op mijn optiek en links laat liggen dat er spaarhypotheken zijn die een gegarandeerd rendement geven van 6,1% dan gaat je interesse er ook gewoon niet naar uit dus moet Jean maar lekker beleggingen blijven verkopen, dan gun ik mijn klanten wel betere keuzes.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Jeroen,

Welke hypotheek is dat die 6,1% gegarandeerd biedt?

Gast

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Gast »

Dat zou ik ook wel eens willen weten.

Gast

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is waarschijnlijk een hypotheek die ook 6,1% aan rente kost. De rente van het spaargedeelte is immers gelijk aan de te betalen rente voor de hypotheek. Dit is altijd zo.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door SJZ »

Nou, dan is het al niet meer aantrekkelijk.

Perrot
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:43

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Perrot »

Geplaatst op 04 Oct 2003 18:35 door Perrot


--------------------------------------------------------------------------------

SJZ heb je dat zelf bedacht ? Of heb je dat in de krant gelezen

bij de wee het was toch een koekoek hé toen je het vogeltje uit je broekzak haalde,

Liefs, Perrot.

Gast

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Gast »

Dat hebben wij ook eens gehad.

Jeroenps

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Jeroenps »

Sorry vanaf mijn kant dat ik niet eerder heb kunnen reageren, ik heb een klein ongelukje met de auto gehad en ben daardoor in omstandigheden verzeild geraakt die ik niemand toewens.

Ik krabbel nu weer een beetje overeind vandaar dat ik me met dit soort dingen weer kan bezighouden.

Ik heb een hypotheekvorm waarmee je op 1 jaars rente voor de hypotheeksom kan gaan zitten, maar waar je de spaarpolis kan zetten op de rente van een 20 jaarsperiode, hierdoor ben je verzekerd van minimaal 6,1 % rente op je spaarpolis. Met deze vorm kan je ook zoals veel gebeurde met bijvoorbeeld de beleggingshypotheek, een depotstorting doen waardoor je de maandelijkse lasten nog verder kan laten dalen.

Wanneer je echt onafhankelijk bent en continu op zoek naar innovatieve producten, dan vindt je die ook, de hypotheek waar ik het over heb valt onder de paraplu van de ING maar wordt niet aangeboden door ING.

Wanneer er belangstelling voor is kom ik graag de hypotheek bij mensen uitleggen..

Met vriendelijke groet.

Jeroen

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Dat is wat men bedoelt met "nu komt de aap uit de mouw".

Jean
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2003 09:43

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Jean »

Niks aap uit de mouw, Jeroen heeft het over de Westland Utrecht SpaarXtra.

Hele mooie variant op de traditionele spaarhypotheek. De rentevergoeding in de polis is momenteel zelfs 6.3% bij een looptijd van 20 jaar.

Is inderdaad aan te raden.

Boos op Jan Linders!

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Boos op Jan Linders! »

Ene Jan Linders heeft mij diverse verzekeringen en polissen verkocht, die achteraf niet blijken te zijn wat er eerder gezegd werd. Het afsluiten gaat bijna vanzelf, maar het afkopen moet je dan maar zelf regelen (daar verdient Jantje tenslotte niets mee).

Het hele verhaal samen heeft mij enkele duizenden euro´s gekost, die ik graag nog eens op een andere manier aan deze meneer zou willen spenderen. Pas dus op voor die oplichter!

Dhr Ad Viseur

Re: opgelicht door verzekeringsman

Ongelezen bericht door Dhr Ad Viseur »

Onbegrijpelijk hoe een mens kan zeuren over de verdiensten van een verzekeringsadviseur.

inderdaad, als je naar de bakker gaat vraag je jezelf toch ook niet af wat de bakker (bruto) aan een brood verdient!?

Ik kan je in iedergeval vertellen dat dit bij een brood van € 1,00 zeker op z'n minst 50% bruto winst is. Verdient een verzekeringsintermediair 50% op een hypotheek ? Dacht het niet...

Door dit soort forums wordt het vak: verzekeringsintermediair wel heel minderwaardig overgebracht.

Jammer want mensen praten op feeestjes graag over hoe slecht zij geadviseerd worden maar de 99% dat ze goed geadviseerd worden daar wordt bij partijtjes nooit over gesproken.

Gesloten