LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen ANWB >>> Drama!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
StefanD

Opzeggen ANWB >>> Drama!

Ongelezen bericht door StefanD »

Ik heb voor novermber 2003 mijn anwb opgezegt. (Dit omdat ik tegenwoordig in een lease auto rij) In jan/feb kreeg ik een schrijven van de ANWB dat ik niet nog niet betaald hebt. Ik heb toen gebeld en mijn brief nogmaals per fax naar hun opgestuurt. Alles zou in orde komen volgens de ANWB. Wat schets mijn verbasing, ik krijg gisteren van de Inkaso Unie een aanmaning en ik moet binnen 7dg alsnog betalen. Bellen gaat niet meer want ik word afgescheept via een lullig bandje en krijg nooit iemand aan de lijn, schandalig gewoon. Kortom ik sta nu voor het blok en moet eigenlijk maar gewoon betalen wil ik de kosten niet nog hoger laten worden.

Ik heb per brief opgezegt, helaas niet aangeschreven. Van de fax kan ik waarschijnlijk via een fax journaal en anders via de KPN wel een bewijs krijgen dat ik heb gefaxt maar natuurlijk niet de inhoudt. Wat moet ik doen?

arie.o

Re: Opzeggen ANWB >>> Drama!

Ongelezen bericht door arie.o »

NIET betalen.

Zoek eens op de tekst inkasso unie op dit forum, dan begrijp je waarom.
Brieven van de inkasso unie moet je NIET op reageren. Gewoon contact opnemen met de ANWB en de zaak met hun proberen te regelen.

De ANWB heeft hier gewoon een foutje gemaakt, waardoor er een factuur is ontstaan. Overigens hoeft een opzegging helemaal niet aangetekend te zijn. De rechter gaat ervan uit dat een opzegging via de reguliere post namelijk ook altijd aankomt. Neem wel het telefoongesprek met de ANWB op waarin je nogmaals de zaak probeert recht te zetten (geef aan dat je het gesprek opneemt).

De inkasso unie betaalt bedrijven geld om in hun administratie te mogen zoeken naar openstaande facturen. De ANWB heeft hier gewoon een foutje gemaakt waardoor er een factuur is ontstaan. De inkasso unie probeert die nu alsnog te innen, terwijl de ANWB hier helemaal niet in geinteresseerd is of hier zelfs helemaal geen weet van heeft!!!!

Dus:

- INKASSO UNIE VOORAL NIET BETALEN
- Contact opnemen met ANWB om de zaak recht te zetten. Vraag de ANWB om een schriftelijke reactie dat het abonnement is beindigd (een e-mail is ook goed).

PS. Inkasso unie is gewoon een zigeunerkamp uit Eindhoven, en eeft geen enkele officiele status, en kan U helemaal niet voor de rechter dagen waarmee ze dreigen.

Milloeh

Ongelezen bericht door Milloeh »

Het is toch te zielig voor woorden dat de ANWB zich ook nog leent om betalende incassobureau's voor hen te laten werken. Dáár heeft de ANWB toch ook toestemming voor gegeven.
Mijn eerdere klachten bij de ANWB bleven mooi onbeantwoord, ik heb aanmaningen teruggestuurd en uiteindelijk bleven de rekeningen uit, maar was ik nog steeds mooi lid.

De ANWB is een wassen neus, een logge administratieve gigant die niet meer weet wat de werknemers allemaal doen en vergeten zijn wie 'klanten' zijn. De autodienst van je eigen merkdealer doet hetzelfde werk als de ANWB en vaak nog gratis ook. Scheelt je honderden euro's per jaar, maar vooral....

... heel heel veel gezeik

Milloeh Cremers

Matthijs

Ongelezen bericht door Matthijs »

Ik heb juiste een goede ervaring met het opzeggen van mijn polis bij de ANWB. Ik bleek mijn brief naar de verkeerde afdeling te hebben gestuurd in Den Haag in plaats van naar Hoogeveen, maar aangezien ik de auto niet meer in mijn bezit had, was een kopie van de vrijwaring met een opzeggingsbrief genoeg. Dit heb ik toen tav een medewerker gestuurd (altijd tav iemand sturen, dit scheelt een hoop tijd) Het was dan binnen 2 dagen alsnog geregeld.

Volgens mijn oom, die bij ANWB assurantien werkt, doet de ANWB alleen zaken met Bos Gerechtsdeurwaarders en niet met Ikaso Unie.

Ik zou dus ook eerst niet betalen,maar contact opnemen met ANWB assurantien hetzij via e-mail of via de telefoon. Opnemen zou ik persoonlijk niet doen, omdat medewerkers dan een gesprek kunnen weigeren. Je kan altijd om een scvhriftelijk bevestiging vragen van je gesprek (per brief of e-mail) zodat je altijd de garantie hebt dat het antwoord wat ze geven klopt.

Ik hoop dat je eruit komt met de ANWB!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heb precies hetzelfde met de ANWB mijn brief zou niet aangekomen zijn. Ik had hem niet aangetekend verstuurd een copy moest ik later opsturen, we zullen het voorleggen aan degene die erover gaan. Brief terug ontavngen , met de mededeling betalen. Je hebt geen poot om op te staan. Ik zeg nu mijn gehele lidmaatschap op ipv alleen mijn reis en kredietbrief.

Gast

Hallo Gast,

Je lidmaatschap en reis en kredietbrief zijn andere zaken dan de verzekering van StefanD. JE lidmaatschap en reis en kreditbrief lopen via het hoofdkantoor van de ANWB terwijl de verzekeringen gedaan worden door een apart bedrijf in Hoogeveen.

StefanD

Update: Op dit moment heb nog niet gereageert en wacht verdere stappen af. Ik word wel zo onderhand een beetje nerveus om dat ik bang ben dat ik uiteindelijk veel gedonder krijg en misschien wel het drie dubbele zou moeten betalen.

Henry

Ongelezen bericht door Henry »

De ANWB is een fatsoenlijke instelling hoor als je redelijk bent, blijven zij dat ook.

Henry

StefanD

Vanavond volgende mailtje naar ANWB gestuurd:

Geachte heer/mevrouw,

Tot mijn grote schrik trof ik naar mijn vakantie een brief van het inkasso unie aan met daarin de boodschap dat ik binnen 7 dagen moest betalen. Ik heb, in oktober vorig jaar, een brief verstuurd waarin ik mijn lidmaatschap opzegde. Ik februarie of begin maart heb ik nogmaals telefonisch contact gehad en toen een kopie (van de brief van oktober) naar jullie gefaxt. Een dag later heb ik gebeld met ANWB en toen is mijn verteld dat alles verder in orde zou komen. En nu heb ik ineens weer een brief waaruit blijkt dat er nog niks is geregeld. Ik snap niet hoe dit kon gebeuren.

Ik wil kosten wat proberen te voorkomen dat dit een juridisch spel gaat worden maar als het niet anders kan is het maar zo. Het gaat mij niet zo zeer om het geld maar gewoon om het principe dat ik me aan jullie voorwaarden heb gehouden. Ik kan er gewoon niks aan doen dat deze situatie ontstaan is. Graag doe ik u een verzoek om er onderling uit te komen en wacht met spanning op u reaktie.

Henry

Ongelezen bericht door Henry »

Bravo het gaat je lukken.

Groet.

Gast

De ANWB weg er mee.

jannieheetik

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Ik heb ook iets meegemaakt met de ANWB wat ik niet echt netjes vind, hoor Henri.
Mijn zoon is in juni jarig en toen hij een rijbewijs had, en zijn eerste eigen auto had gekocht, dacht ik: 'een verstandig kado van moeders, een lidmaatschap van de ANWB!'

En ik dacht daarmee meteen een jaarlijks terugkerend verjaardagskado te hebben gevonden voor iemand die alles al heeft omdat ie alles vandaag koopt wat ie morgen zou kunnen willen, je kent dat soort wel.

Tegen het einde van het jaar kreeg die knul een rekening van de ANWB!

Ik belde daarover en kreeg te horen dat het niet uitmaakt op welk moment van het eerste halfjaar dat je lid wordt, je toch altijd voor dat hele kalenderjaar moet betalen.

Dat is nu jaren geleden, het schijnt nog steeds zo te zijn, en ik stoor me daaraan!

gastpipilangkous

Ongelezen bericht door gastpipilangkous »

Ik heb ook ellende met het opzegen van de verzekeringen bij ANWB.

Ik heb doordat ik in de WAO belande mijn auto om financiele reden moeten verkopen.
Dus ook de autoverzekering had ik niet meer nodig.
De opzegging daarvan ging wel redelijk, maar ik bleef brieven krijgen met voordelen om toch verzekerd te blijven.
ZONDER AUTO???????????

Ik had al mijn verzekeringen in een pakket bij de ANWB, ook door de reclame van de ANWB.
Dus ik had ook een aansprakelijksheids verzekering bij hun afgesloten.
Die heb ik inmiddels jaren geleden opgezegd, omdat ik die nu bij mijn andere verzekeraar onder wil brengen. Ik heb geen reactie gekregen op de opzegging, maar had wel kopieen gemaakt van de correspondentie.
Ook de faxrapporten heb ik allemaal bewaard.
Helaas ik kreeg het jaar daarop weer een rekening. Ik weer alles opgestuurd inclusief kopieen, maar.............. ja u raad het al, geen reactie.

Nou heb ik dit jaar voor het eerst niet gereageerd en heb ik bij mijn eigen verzekeraar een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten.
Ben benieuwd of ik volgende maand weer een rekening krijg van de ANWB.

Gast

ach ANWB is een vervelend maatschappij.

In januari moest mijn auto naar de sloop. In december had ik voor wegenwacht betaald. Nou mooi dat ik mijn geld niet terug kreeg. Terwijl het mij telefonische wel was beloofd.

Ik hoop dat ze veel mensen verliezen.

Voor mij geen ANWB meer. Mij als klant zijn ze voorgoedt kwijt.

Erik Zijlstra

Ongelezen bericht door Erik Zijlstra »

Hallo,

Ik heb op 13 november opgezegd m.i.v. 1 januari 2005.

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik op 25 november een brief van de ANWB dat mijn lidmaatschap zou worden beeindigd met ingang van 1 januari 2006

Dacht het niet dus..immers ik heb op tijd opgezegd?

Wie heeft er (nog) zo'n ervaring opgedaan?

Erik Zijlstra.

Jordy

Ongelezen bericht door Jordy »

Hoi ik heb in oktober 2004 een schriftelijke opzegging gedaan bij de anwb. Nu is dat niet doorgekomen bij de anwb, en het bedrag voor 2005 van mijn rekening gehaald. Ik heb op mijn beurt de automatische incasso weer terug gedraaid, en de anwb geblokkeerd!

Daarna heb ik gebeld, zij zeiden: "opzegging voor 15 november niet binnen, dan bent u weer 1 jaar lid! " Dat wist ik, maar mijn opzegging is op tijd vertuurd!!

" wij hebben niets van u gekregen, en wij raken nooit iets kwijt, als u niet kunt aantonen dat u iets heeft gestuurd, dan blijt u gewoon weer lid in 2005, wij kunnen U nu alleen voor 2006 opzeggen, u betaald gewoon voor 2005!, en als u ons heeft geblokkeerd, dan sturen wij een incasso buro!"

Ok, mag ik Juridische zaken spreken?? "Ik kan u niet doorverbinden, en al onze medewerkers zijn geinstrueerd om u op deze manier te woord te staan, uw klacht kan niet verder."

Das GVD (sorry) lekker !!

Help!

Jordy.

R.de Witte

Ongelezen bericht door R.de Witte »

Lidmaatschap opgezegd, hetwelk keurig werd afgehandeld.
Wel wilde ik een van de tijdschriften blijven ontvangen maar dat is dan blijkbaar weer niet mogelijk. Lijkt mij vrij onzakelijk! Je kunt dit toch als een abonnement blijven handhaven ?

swartopwit

Ongelezen bericht door swartopwit »

Onze ervaringen met anwb-verzekeringen. Praat me er niet over. We zijn nu bijna anderhalf jaar bij ze verzekerd en er is tot nu toe bijna niks goed gegaan.

In december 2003 hebben we ons aangemeld bij anwb voor een verzekering. (nieuwe auto en dit bleek volgens onse adviseur de goedkoopste) Na enkele weken kregen we ineens een brief van de rdw dat we onverzekerd zouden zijn. Anwb gebeld hoe dat kan, we hadden in ieder geval een polis ontvangen en bepaalde elke maand onze premie. Wat bleek ze hadden ons vergetn aan te melden. Later bleek nogmaals dat ze onze verzekering per december 2004 in hadden laten gaan ipv december 2003. Maar goed drie maanden verder was alles geregeld, ze mogen van geluk spreken dat we geen schade hebben gereden.

Volgende obstakel. Bij het aangaan van van een nieuwe verzekering moet je een royementsverklaring opsturen. Als deze niet binnen acht weken binnen is wordt je ingeschaald op een gemniddeld qua schadevrije jaren. Door een fout van ons en onze verzekeringsadviseur is deze royementsverklaring nooit aangekomen bij de ANWB. Kunnen zij niets aan doen alleen het geval wil dat ze ons niet binnen acht weken hebben laten weten dat de royementsverklaring niet binnen was(zoals in al hun correspondentie staat vermeld), maar pas na een jaar en drie maanden. Al die tijd dus te weinig premie betaald en deze premie moesten we dus nu gaan betalen (ruim 500 euro) Een royementsverklaring wordt slechts een keer verstrekt, kopies zijn niet geldig en de anwb heeft een enorm bord voor zijn kop. Kortom 500 euro kwijt.

Wij zijn ook de beroerdste niet en geven toe dat de fout deels bij ons ligt en vragen om een tegemoetkoming. Echter de vijfhonderd euro is dan al zonder dat wij daar toestemming voor hebben gegeven van onze rekening afgeschreven. Comentaar van de medewerker: als er geld op uw rekening staat mogen wij het afschrijven, dat er nog meer rekeningen betaald moeten worden interesseert hun niets. Medewerker adviseert het geld te laten storneren. Dat hebben we dus direct gedaan.

Geld inmiddels weer terug en ook een tegemoetkoming is gelukt. Of liever gezegd tijdens het gesprek blijkt dat de ANWB een fout had gemaakt en dat we niet ruim vijfhonderd maar 'slechts' een kleine driehonderd euro moesten betalen. (als we dus niet gebeld hadden en gewoon braaf die vijfhonderd euro betaald hadden hadden we dus ruim 200 euro teveel betaald, maar daar hoor je ze niet over)

Goed nog steeds een hoop geld dus daarvoor een betalingsregeling getroffen. Telefonisch afgesproken dat er elke maand automatisch 50 euro extra afgeschreven zou worden naast onze maandelijkse verzekeringspremie. Dit is op 23 maart 2005 afgesproken.

Op 10 mei krijgen wij een brief van de anwb dat we nog steeds de 300 euro niet betaald hebben. We moeten dat voor de 18e doen anders wordt ons verzekering opgeschort. Direct gebeld met de afdeling assurantien. Uitgelegd dat er een betalingsregeling is afgesproken. Medewerker legt uit dat dat wel kan kloppen, maar dat zij nog steeds geen geld van ons hebben ontvangen. Ik zeg hem dat er telefonisch tegen mij gezegd is dat dat automatisch afgeschreven kan worden. (ik bedoel ze kunnen ook 500 euro zonder mijn toestemming afschrijven dus 50 euro per maand met toestemming moet toch niet zo moeilijk zijn) Medewerker verteld dat betalingsregelingen nooit automatisch worden afgeschreven en ik kan dus niet bewijzen dat dat tegen mij gezegd is. Ik heb van deze telefonische afspraak dus ook nooit een bevstiging gehad (stom had ik naar moeten vragen) en dus is er ook niet afgesproken voor welke datum de eerste betaling binnen moest zijn en op welk rekeningnummer etc etc.

Echter medewerker is nergens voor in. Ik zal het geld moeten betalen en wel voor de 18e. (binnen een week dus). Bovendien is hij behoorlijk bot, vind het onterecht dat ik zo negatief ben over de anwb (gezien voorgeschiedenis vond ik mezelf nog best vriendelijk) Uiteindelijk kunnen regelen dat ik het geld uiterlijk 25 mei moet betalen en wel contant bij een van de anwb-vestigingen in het land. (komt er dus weer 5 euro bij).

Medewerker vertelt me dat ik een klacht in kan dienen, maar vertelt me ook gelijk al even dat ze ale medewerking hebben verleend en dat het allemaal mijn eigen schuld is geweest.

Kortom het mag duidelijk zijn dat we direct op zoen zijn gegaan naar een andere autoverzekering. Voor een organisatie als de anwb maakt het ongetwijfeld niets uit, maar ik krijg i ieder geval geen vet hart./ Als i nu op dit forum de perikelen lees rond het opzeggen van de verzekering hoop ik maar dat dit dan voor een keertje wel goed gaat.

Mijn ervaring is ook dat je er wel tegenin kunt gaan, maar je staat zo ontzettend zwak, ze drijven je in een hoekje en zolang je niets op paier het staan, heb je gewoon pech!!! Leve de anwb!!!

Mirjam de Swart :( :evil:

Gast

Al die verhalen...echt ongelooflijk gewoon!

Het is inderdaad zo dat je erg zwak staat... BEHALVE als je van alles een "bewijs" hebt. Heb vandaag toevallig ook mijn autoverzekering SCHRIFTELIJK beeindigd -> aangetekend wel te verstaan!
Niet dat ik zo slim ben hoor, maar ik heb voorgaande verhalen zelf ook al eerder meegemaakt. Ik kan mezelf nu onderhand ook wel jurist noemen denk ik...

En inderdaad ook al eerder gelezen hier:

Incasso buro's: lekker laten gaan, maar ALTIJD contact blijven houden met de "schuldeiser".

Gesloten