LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen uitvaartverzekering of premievrij afwachten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
fernandohugo
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2012 19:19

opzeggen uitvaartverzekering of premievrij afwachten

Ongelezen bericht door fernandohugo »

Hallo, Ik heb sinds 2jr een uitvaartverzekering, die ik wil opzeggen. Ingelegd geld is dan weg 400euro.
Komt mij de vraag toe of het niet verstandiger is om nog 3jr door te betalen en dan de verzekering stop te zetten om vervolgens premievrij te maken.

Rest mij de vraag, Doorgaan of stoppen.

mv.gr.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: opzeggen uitvaartverzekering of premievrij afwachten

Ongelezen bericht door Martijn T »

tja, de vraag stellen is deze beantwoorden. De keuze is aan jou. Een uitvaartverzekering is altijd lange termijn, nooit kort.
Duurt vaak 3-5 jaar voordat er een waarde inzit.

Wil je nog 2 jaar doorbetalen en dan dus 800E betaald hebben en dan een premievrijewaarde van ?? (80E??) hebben of nu stoppen?
Dat kan alleen jij bepalen.

fernandohugo
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2012 19:19

Re: opzeggen uitvaartverzekering of premievrij afwachten

Ongelezen bericht door fernandohugo »

De premievrije waarde is toch de volledige inleg? Dit bedrag blijft dan toch staan.
Dit wordt toch geen 80euro na premievrij te zijn.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: opzeggen uitvaartverzekering of premievrij afwachten

Ongelezen bericht door Rense »

@Fernando

De premievrije waarde is de som van de betaalde premies minus de kosten. De premievrije waarde zal na zo'n korte looptijd lager zijn dan de som van de betaalde premies. Als dit anders was zou er toch nu ook een premievrije waarde van € 400,00 moeten zijn!

Als de verzekering overbodig is kun je hem beter stopzetten maar laat je wel goed adviseren!

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: opzeggen uitvaartverzekering of premievrij afwachten

Ongelezen bericht door Emcede »

fernandohugo schreef:De premievrije waarde is toch de volledige inleg? Dit bedrag blijft dan toch staan.
Dit wordt toch geen 80euro na premievrij te zijn.
Dit is de omschrijving van een spaarrekening. Dat is wat anders dan een uitvaartverzekering. Afkopen of premievrijmaken kan in lang niet alle gevallen. Informeer bij je verzekeraar of tussenpersoon.

Gesloten