LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orion, bromverzekering met diefstaldekking grrrrrrrrr.......

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
pattyyy
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:21

Orion, bromverzekering met diefstaldekking grrrrrrrrr.......

Ongelezen bericht door pattyyy »

2 jaar geleden (2005) heb ik een 45 km karretje gekocht met bouwjaar 1998. Keurig naar de fietsenwinkel om een bromfietsverzekering te kopen met bijbehorend plaatje. Ik wilde goed verzekerd zijn en geen enkel risico lopen. Dus WA+plus, verhaalbijstand, opzittenden dekking en diefstaldekking. Helemaal geregeld. Verzekering ging meteen in en een paar dagen later kreeg ik de polis. En er werd 650 euro afgeschreven. Boel geld, maar ja, dan ben je wel gewoon goed verzekerd, toch?

Een jaar later kwam het kenteken. Dus laten schouwen, kenteken aangevraagd etc. De verzekering liep netjes door, alles goed geregeld en een kleine prijsverhoging. Voor 680 euro weer een jaar klaar.

Tot ik 3 weken geleden een "nieuwe" oude kocht uit 2001. Verzekering gebeld. Toen bleek dat ik helemaal geen diefstal verzekering moet hebben want die dingen schrijven 2% per maand af dus na vier jaar krijg je helemaal niks terug als ie gepikt wordt. Conclusie.....Toen ik in 2005 een verzekering afsloot voor het karretje van 7 jaar oud heb ik een overbodige verzekering gehad. En dat 2 jaar achter elkaar.

De nieuwe verzekering kost 273 euro per jaar. ik heb dus 2 keer 400 euro voor de kat zijn dinges betaald. Orion zegt dat het mijn eigen schuld is, moet je de kleine lettertjes maar lezen. Ik vind dat zij ook best met iemand mee kunnen denken en als zij zoiets signaleren daar iets over zeggen. Bovendien heb ik die verzekering afgesloten bij een fietsenmaker. Op hun site krijg je ook helemaal geen foutmelding als je een nieuwe verzekering afsluit. Je moet het bouwjaar invoeren en dan kiezen welke dekking. je kunt dan gewoon een diefstalverzekering afsluiten met bijbehorende premie. Ik vind het echt oplichting en misleiding. Tuurlijk, ik had beter moeten lezen toen die polis kwam en ik heb het ook gewoon doorgelezen. Het kwartje viel alleen niet bij het stukje over afschrijving. Wist ik veel.

Ik wil mijn geld terug! ik heb nog geen brief geschreven, alleen gesproken met een administratie-trut die in bedekte termen mijn runderlijke blondheid benoemde en haarfijn wist te vertellen dat ik geen schijn van kans maak. Iemand die weet hoe ik dit aan moet pakken?

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Orion, bromverzekering met diefstaldekking grrrrrrrrr.......

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Elke verzekering zal nooit meer uitkeren dan de dagwaarde.
Het is dus de keuze en verantwoordelijkheid van jezelf om de juiste dekking te kiezen die bij jou past.
Een oude auto verzeker je toch ook niet uitgebreid?

Je zal dan ook geen schijn van kans maken.

De voorlichting is inderdaad tekort geschoten, maar helaas leven wij tegenwoordig in een wereld waar wij als klant schandalig behandeld worden. (door bijna alle bedrijven en ondernemers) Wij hebben dat allemaal gepikt, en wij zijn het met zijn allen normaal gaan vinden. (dat wil zeggen de meerdeheid van de mensen, want ikzelf vind het ook niet normaal)

Overigens heeft de verzekering je de 2e keer wel ingelicht. (dat valt me dan weer mee)

Remi
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:45

Re: Orion, bromverzekering met diefstaldekking grrrrrrrrr.......

Ongelezen bericht door Remi »

Sommige leren van fouten in het verleden :wink:

Gesloten