LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlijdens verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Harry37

Overlijdens verzekering

Ongelezen bericht door Harry37 »

Eind jaren 70 sloot ik een overlijdensverzekering af bij "Vogon" in de polis stond precies vermeld wat ik verzekerde !
Deze verzekering was zeer uitgebreid .
Rond de eeuw wisseling 1998 ? kreeg ik een brief van de verzekerings maatschappij "Twenthe" waarin vermeld werd dat met een bepaalde datum de verzekeringen van "Vogon" door hun was over genomen !
In eerste instantie werd ons de keuze gelaten tussen de voorwaarden van "Vogon" of overgaan naar de voorwaarden"Twenthe", we kozen voor de voorwaarden "Vogon".
Niet veel later kwamen de brieven van "Twenthe" , of we toch maar niet over wilden stappen op de voorwaarden van de "Twenthe", met de tijd werden deze brieven steeds agressiever en dwingender , uiteindelijk 2001?? , hebben we de polis van "Vogon" opgestuurd en ontvingen daarna een "Twenthe" polis .
Vooraf hadden we totaal geen polis voorwaarden ontvangen , het enige wat ons bekend was ; "Twenthe" zou uitkeren in natura en de uitkering was waardevast !
Deze verzekering zou lopen tot ik als hoofdverzekerde 65 jaar zou zijn , en daarna zouden we alleen de indexering hoeven betalen !
Zeven jaar geleden werd ik 65 , en inmiddels is de indexering opgelopen tot ongeveer € 10,- per maand voor mijn echtgenote en mij !
Kortom komt het hier op neer , Heeft de "Twenthe" in het verleden juist gehandeld ? Is de indexering niet erg hoog ? Moet de "Twenthe" mij niet op de hoogte houden van de hoogte van het uitkerings bedrag ?
Dit laatste gebeurd n.l niet ! onlangs heb ik nog gemaild naar deze maatschappij , antwoordt ? ho maar !
Is het mogelijk om het bedrag ; wat de maatschappij NU zou uitkeren op te vragen ? naar mijn mening zou ik dit bedrag beter op een spaar rekening kunnen zetten , ik trek er dan nog rente van , en hoef de indexering van € 10,- p/mnd niet meer te betalen ! Gr: Harry37

testcase

Re: Overlijdens verzekering

Ongelezen bericht door testcase »

Heeft de "Twenthe" in het verleden juist gehandeld ?
Het staat iedereen natuurlijk vrij om u een aanbod te doen. Het is aan u of u daar wel of niet op ingaat. Ik weet verder niet wat agressiever inhoudt.
Verder begrijp ik dat u zelf niet de voor en nadelen van een omzetting op een rijtje heeft gezet en toch accoord bent gegaan met een omzetting.
Is de indexering niet erg hoog ?
Dat valt op basis van uw gegevens niet te herlijden. Meestal wordt de uitvaartprijsindex van het CBS gevolgd
Moet de "Twenthe" mij niet op de hoogte houden van de hoogte van het uitkerings bedrag ?Dit laatste gebeurd n.l niet ! onlangs heb ik nog gemaild naar deze maatschappij , antwoordt ? ho maar !
Dat lijkt mij wel.
Is het mogelijk om het bedrag ; wat de maatschappij NU zou uitkeren op te vragen ? naar mijn mening zou ik dit bedrag beter op een spaar rekening kunnen zetten , ik trek er dan nog rente van , en hoef de indexering van € 10,- p/mnd niet meer te betalen !
Ik heb hun voorwaarden nagelezen en daarin staat dat de verzekering niet afkoopbaar is. Maar vragen kunt u altijd.Let wel dat bij afkoop u minder krijgt dan de verzekerde waarde.

Gesloten