Eindelijk heb ik na jaren de auto gevonden die ik eigenlijk al lang wil hebben; een Mitsubishi Pajero. Het kopen is geen enkel probleem, we worden prima geholpen bij de Mitubishi garage in Goes.
Maar dan gaan we de auto verzekeren. PARTICULIER GRIJS zegt het RDW, de wegenbelasing kent daar voor een apart tarief. Duurder als "geel", maar goedkoper als "grijs". Op jacht naar een (goede?) goedkope all-risk verzekering voor deze auto, stoot ik bij vele maatschappijen, pas NA VOLLEDIG INVULLEN van alle gegevens, soms zelfs met "totaal maandinkomen" op de mededeling dat deze auto "niet verzekerd kan worden" of dat er geen gegevens van dit voertuig bekend zijn. Dit laatste bevreemd mij ten zeerste; de andere helft van de vezekeraars kan die, net als u, wel vinden!
Op mijn jacht naar een verzekeraar stuitte ik o.a. op DITZO, waar ik zojuist 2 auto's had verzekerd met de mededeling dat ik op jacht was naar een nieuwe (occasion) auto. Tot mijn verbazing neemt deze schreeuwende verzekeraar GEEN "bedrijfsauto's " in verzekering. Ik heb deze verzekeraar daarna 3 dagen de tijd gegeven om zich nog te bedenken, maar helaas. Maandagavond heb ik ze medegedeeld dat ik DATZO toch gevonden heb onder het zelfde telefoonnummer als DITZO. Ik ga natuurlijk al mijn verzekeringen daar weer opzeggen want de DELTA-LLOYD groep heeft met hun "Nationale Autoverzekering" geen enkel probleem met een grijs kenteken voor particulier gebruik.
Overige verzekeraars waar ik on-line geen zaken mee kan doen zij o.a. : Aegon, Polisdirect, HEMA, ING, NETPOLIS, Zelf.nl en vele anderen.
DISCRIMINATIE ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Particulier grijs kenteken verzekeren: DATZO gevonden!
-
Re: Particulier grijs kenteken verzekeren: DATZO gevonden!
Nee, dat is geen discriminatie. Je hebt verzekeraars en verzekeraars. De door u genoemde (grotendeels dan) zijn zgn. krentenverzekeraars. Zij willen alleen de goede en standaard risico's verzekeren. Al het andere is niet welkom.
Probeer maar eens als 18 jarige een auto te verzekeren. Menige verzekeraar accepteert je niet of tegen een extreem hoge premie.
Het beste voorbeeld is wel de bromfiets. Er zijn nog slechts enkele verzekeraars die dit produkt kennen. Zelfs als serviceprodukt niet. De Rabo bijv. accepteert de aanvraag niet ook al zit je daar verder met alles!
Uiteindelijk zal dat resulteren in een zeer beperkt aanbod voor dit soort risico's.
We werken er natuurlijk wel allemaal aan mee. We gaan daar waar het goedkoopste is. En als zoon/dochter aan de beurt is zoeken die het maar lekker uit. Of ook, als je 70 wordt en nog zou willen wisselen. Slechts enkele verzekeraars zijn dan beschikbaar. En ja, die zullen over de hele linie wat duurder zijn maar accepteren dan ook wel de zgn risicovolle aanvragen.
Hoe was het ook alweer met verzekeren? Samen de risico's dragen toch?
Probeer maar eens als 18 jarige een auto te verzekeren. Menige verzekeraar accepteert je niet of tegen een extreem hoge premie.
Het beste voorbeeld is wel de bromfiets. Er zijn nog slechts enkele verzekeraars die dit produkt kennen. Zelfs als serviceprodukt niet. De Rabo bijv. accepteert de aanvraag niet ook al zit je daar verder met alles!
Uiteindelijk zal dat resulteren in een zeer beperkt aanbod voor dit soort risico's.
We werken er natuurlijk wel allemaal aan mee. We gaan daar waar het goedkoopste is. En als zoon/dochter aan de beurt is zoeken die het maar lekker uit. Of ook, als je 70 wordt en nog zou willen wisselen. Slechts enkele verzekeraars zijn dan beschikbaar. En ja, die zullen over de hele linie wat duurder zijn maar accepteren dan ook wel de zgn risicovolle aanvragen.
Hoe was het ook alweer met verzekeren? Samen de risico's dragen toch?
-
HELAAS, ik heb me vergist.
Ik schreef het volgende: Ik ga natuurlijk al mijn verzekeringen daar weer opzeggen want de DELTA-LLOYD groep heeft met hun "Nationale Autoverzekering" geen enkel probleem met een grijs kenteken voor particulier gebruik.
Toen ik echter de auto werkelijk via de website ging opgeven kwam daar een klein vraagje.... "betreft het een bedrijfsauto of lease bla bla bla... " Ik had daar geen mogelijkheid te melden dat het particulier gebruik betreft en moet daar dus JA beantwoorden, want zo noemen ze deze auto nou eenmaal.
Woensdagmorgen vroeg gebeld met de Nationale autoverzekering waar een toch redelijk onvriendelijke medewerker mij nog net niet toesnauwde dat ze géén bedrijfsauto's verzekeren. Mijn opmerking dat ik toch een volledige offerte had binnengehaald werd blijkbaar niet serieus genomen: "we verzekeren géén bedrijfsauto's meneer" zei hij mij kortaf en als het via de site wel kan, dan heeft u geluk. Deze enorme behulpzame vriendelijkheid was voor mij om 8.25 uur al de reden om ook zo snel mogelijk
van deze NATIONALE DATZO-2 AUTOVERZEKERING af te zien. Ik loop liever geen risico als later blijkt dat de auto niet verzekerd had mogen worden. Geen idee waar ze deze medewerkers vandaan halen; maar van enige vorm van hulp of begrip was geen enkele sprake.
Vanavond een poging gedaan bij VGZ /UNIVE. Daar succesvol (!!
!!)een verzekering afgesloten met naar ik aanneem, een tijdelijke dekking tot definitieve acceptatie.
We zijn benieuwd, zou er dan toch nog een redelijk betaalbare verzekeraar zijn die GRIJS en PARTICULIER GEBRUIK (was een aparte vraag!) wél begrijpen?

Toen ik echter de auto werkelijk via de website ging opgeven kwam daar een klein vraagje.... "betreft het een bedrijfsauto of lease bla bla bla... " Ik had daar geen mogelijkheid te melden dat het particulier gebruik betreft en moet daar dus JA beantwoorden, want zo noemen ze deze auto nou eenmaal.
Woensdagmorgen vroeg gebeld met de Nationale autoverzekering waar een toch redelijk onvriendelijke medewerker mij nog net niet toesnauwde dat ze géén bedrijfsauto's verzekeren. Mijn opmerking dat ik toch een volledige offerte had binnengehaald werd blijkbaar niet serieus genomen: "we verzekeren géén bedrijfsauto's meneer" zei hij mij kortaf en als het via de site wel kan, dan heeft u geluk. Deze enorme behulpzame vriendelijkheid was voor mij om 8.25 uur al de reden om ook zo snel mogelijk

Vanavond een poging gedaan bij VGZ /UNIVE. Daar succesvol (!!

We zijn benieuwd, zou er dan toch nog een redelijk betaalbare verzekeraar zijn die GRIJS en PARTICULIER GEBRUIK (was een aparte vraag!) wél begrijpen?

Waarom ga je niet gewoon naar een tussenpersoon? Juist als je een niet-standaard situatie hebt, is een tussenpersoon nuttig. Dan had je waarschijnlijk al in een uurtje een verzekeraar naar jou wens.
Direct writers zijn prima voor de standaard situaties, maar als je buiten de gebaande paden komt, dan kun je bij de direct writers vaak niet goed terecht. Juist doordat ze alleen de 'normale' situaties verzekeren, kunnen ze met eenvoudige voorwaarden werken en kunnen ze ook de kosten relatief laag houden. Maar een niet-standaard verzekering hoeft ook weer niet per definitie veel duurder te zijn.
Direct writers zijn prima voor de standaard situaties, maar als je buiten de gebaande paden komt, dan kun je bij de direct writers vaak niet goed terecht. Juist doordat ze alleen de 'normale' situaties verzekeren, kunnen ze met eenvoudige voorwaarden werken en kunnen ze ook de kosten relatief laag houden. Maar een niet-standaard verzekering hoeft ook weer niet per definitie veel duurder te zijn.
Verzekeruzelf.nl.
Prima maatschappij, doen nergens moeilijk over en een ongelooflijk lage premie. Nog géén 300€/jaar voor een all-risk verzekering!!!!!!!!!!!
Prima maatschappij, doen nergens moeilijk over en een ongelooflijk lage premie. Nog géén 300€/jaar voor een all-risk verzekering!!!!!!!!!!!
Met hetzelfde probleem gekampt. Veel gezocht op internet.
De goedkope premie die ik voor de geel kenteken versie kon krijgen was ca 25-30 euro. Allerlei andere vergelijkingsites voor bedrijfsautos brachten me tussen de 50-150 euro. Op de internet site van Unive kon ik wel een grijs kenteken tegen redelijke premie verzekerd krijgen (ca. 40 euro; op independer.nl kon ik niet het kenteken invoeren, toch nog maar even gebeld ("dit is het laatste wat ik doe vandaag") en ze wisten van verzekeraars of die ook grijs kenteken voor alleen prive gebruik wisten te verzekeren. Sommige van hun aangeboden verzekeraars deden dat inderdaad en zo kon ik een verzekering van ca. 25 euro afsluiten.
Voor mij weer een bewijs dat rondbellen toch vaak sneller gaat dan internet zoeken ..
De goedkope premie die ik voor de geel kenteken versie kon krijgen was ca 25-30 euro. Allerlei andere vergelijkingsites voor bedrijfsautos brachten me tussen de 50-150 euro. Op de internet site van Unive kon ik wel een grijs kenteken tegen redelijke premie verzekerd krijgen (ca. 40 euro; op independer.nl kon ik niet het kenteken invoeren, toch nog maar even gebeld ("dit is het laatste wat ik doe vandaag") en ze wisten van verzekeraars of die ook grijs kenteken voor alleen prive gebruik wisten te verzekeren. Sommige van hun aangeboden verzekeraars deden dat inderdaad en zo kon ik een verzekering van ca. 25 euro afsluiten.
Voor mij weer een bewijs dat rondbellen toch vaak sneller gaat dan internet zoeken ..