LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Per ongeluk schade aangericht verzekering weigerd te betalen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Ongelezen bericht door 16again »

paulpeace19 schreef:nu dacht ik omdat ik de schade heb aangericht aan de auto dat ik dit terug kan krijgen via de aansprakelijkheid verzekering maar zij weigeren dit omdat de auto niet all risk verzekerd is.
Onzin argument lijkt mij, het gaat erom of jij aansprakelijk bent voor veroorzaakte schade.

Als dit raam al gammel was, en op instorten stond, is jou eigenlijk niets te verwijten, en is het logisch dat je verzekering niet betaald.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Per ongeluk schade aangericht verzekering weigerd te betalen

Ongelezen bericht door harley68 »

Je bent wel verzekerd maar je bent niet aansprakelijk. Als jij niets fout hebt gedaan en het raam viel naar beneden dan is er gewoon sprake van een gebrek aan het motorrijtuig.

Jammer maar helaas.........

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Per ongeluk schade aangericht verzekering weigerd te betalen

Ongelezen bericht door thecure »

paulpeace19 schreef:ik heb even een vraagje.
ik heb per ongeluk schade aangericht aan mijn moeders auto.
ik draaide het auto raampje naar beneden en raam viel toen helemaal omlaag en raam wilde niet meer omhoog. we hebben dit voor veel geld laten repareren bij garage in de buurt omdat we op vakantie waren.
mijn moeder is hier via haar auto-verzekering niet voor verzekerd. nu dacht ik omdat ik de schade heb aangericht aan de auto dat ik dit terug kan krijgen via de aansprakelijkheid verzekering maar zij weigeren dit omdat de auto niet all risk verzekerd is. ik ben een uitwonend kind met een eigen aansprakelijkheid verzekering. hoe denken jullie hier over?
De verzekeraar betreft Unive.
het is maar goed dat de verzekeraar niet uitkeerd. Stel je had haar auto geleend en was met pech stil komen te staan. Dan kun je dit ook niet claimen met 'dit heb ik gedaan'.
Dan zou je moeder mooi op kosten van de verzekering haar auto kunnen repareren.

Aansprakelijkheidsverzekeringen zijn er nou eenmaal niet voor technische defecten.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Per ongeluk schade aangericht verzekering weigerd te betalen

Ongelezen bericht door WilWil »

Je hebt geen schade gereden, je hebt een technisch probleem. Dus geheel terecht dat dit niet op een verzekering verhaald kan worden.

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Per ongeluk schade aangericht verzekering weigerd te betalen

Ongelezen bericht door asterix346 »

WilWil schreef:Je hebt geen schade gereden, je hebt een technisch probleem. Dus geheel terecht dat dit niet op een verzekering verhaald kan worden.
Sterker nog, als je wel schade rijdt kan je dat ook niet op je WA verzekering verhalen.

Gesloten