Ik heb een levensverzekering bij A.S.R., al een jaar of veertien. Poliservice noemt het overigens een beleggingsverzekering.
Soms probeert Poliservice contact met mij op te nemen om telefonisch advies te geven wat ik nog meer met dat geld zou kunnen doen.
Dat doen ze door eindeloze telefoontjes (ik neem niet op), e-mail en post.
De laatste keer heb ik per mail laten weten dat als ik iets wil veranderen ik zelf wel contact opneem met A.S.R.
Ik kreeg zowaar een mailtje terug dat het duidelijk was.
Na een lange stilte krijg ik nu ineens een vreemde mail dat ze nu mijn ID willen hebben.
Ze schrijven letterlijk:
Wij mogen de keuze om een polis wel of niet te wijzigen alleen vastleggen als deze keuze aan ons wordt doorgegeven door de verzekeringsnemer of een daartoe gemachtigd persoon en wij de identiteit gecontroleerd hebben. Deze controle doen wij tijdens een telefoongesprek door controle van geboortedatum en postcode. Per mail is dit helaas niet mogelijk, daarom vragen wij in dat geval om een kopie ID mee te sturen.
Wie heeft hier ervaring mee en mag dit zomaar? Graag advies!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Poliservice hersteladvies valt mij lastig
Re: Poliservice hersteladvies valt mij lastig
Vragen mag “Poliservice” alles. Of het verstandig is uw ID-gegevens aan de hand van zo'n vraag per email aan hen toe te sturen is een andere zaak. Sterker nog, een zichzelf respecterend bedrijf als “Poliservice” zou een dergelijke vraag nooit mogen stellen.
Controleer de afzendergegevens in de u toegestuurde email maar eens goed ([email protected] is het juiste emailadres). Misschien is het “Poliservice” helemaal niet die u om deze gegevens vraagt (vandaar mijn aanhalingstekens). Het vragen van deze gegevens lijkt erg sterk op Phishing. Het opsturen van uw identiteitsgegevens, zelfs een kopie van uw ID of paspoort, kan erg snel tot identiteitsfraude leiden. Daar wilt u het slachtoffer niet van worden. Misschien kunt u de echte Poliservice in Zeist eens bellen (030 698 1818) en vragen of zij deze email wel echt aan u gestuurd hebben.
Is de email van “Poliservice” naar uw mening wel vertrouwd, dan zou ik ze van het hierboven gestelde maar eens op de hoogte brengen. Tevens zou ik melding doen bij de diverse controle-instanties van verzekeringsmaatschappijen en/of privacy-beveiliging. Zij weten heus wel dat bedrijven met het stellen de vraag, om identiteitsgegevens per email op te sturen, zich op het pad van glad ijs begeven.
Controleer de afzendergegevens in de u toegestuurde email maar eens goed ([email protected] is het juiste emailadres). Misschien is het “Poliservice” helemaal niet die u om deze gegevens vraagt (vandaar mijn aanhalingstekens). Het vragen van deze gegevens lijkt erg sterk op Phishing. Het opsturen van uw identiteitsgegevens, zelfs een kopie van uw ID of paspoort, kan erg snel tot identiteitsfraude leiden. Daar wilt u het slachtoffer niet van worden. Misschien kunt u de echte Poliservice in Zeist eens bellen (030 698 1818) en vragen of zij deze email wel echt aan u gestuurd hebben.
Is de email van “Poliservice” naar uw mening wel vertrouwd, dan zou ik ze van het hierboven gestelde maar eens op de hoogte brengen. Tevens zou ik melding doen bij de diverse controle-instanties van verzekeringsmaatschappijen en/of privacy-beveiliging. Zij weten heus wel dat bedrijven met het stellen de vraag, om identiteitsgegevens per email op te sturen, zich op het pad van glad ijs begeven.
Re: Poliservice hersteladvies valt mij lastig
Ik zou gewoon niet reageren als u niet in wilt gaan op een hersteladvies van uw beleggingsverzekering. U hebt al voldoende aangegeven dat u alles bij het oude wilt laten. Als u wel iets aan wilt passen zou ik het persoonlijk bij voorkeur per post regelen.
Overigens, als uw polis een woekerpolis is zou ik zeker overwegen om de polis aan te melden bij een claimorganisatie.
Overigens, als uw polis een woekerpolis is zou ik zeker overwegen om de polis aan te melden bij een claimorganisatie.