LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proassist houdt je aan het lijntje

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
amulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:46

Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door amulder »

Bijna 3 jaar geleden werd ik de trotse bezitter van de toen vrij nieuwe iPhone 3GS. Zorgzaam als ik was verzekerde ik het toestel direct bij ProAssist om zo goed verzekerd te zijn voor eventuele schade.

In die tijd heb ik hem 2x laten repareren. De iPhone 3GS staat erom bekend dat de plastic achterkant niet gemaakt is om een stootje op te kunnen vangen en dat heb ik toen na 1,5 jaar laten repareren.

Mijn contract bij mijn telecomprovider is inmiddels afgelopen en ik wacht tot de nieuwe iPhone aankomende september(2012) op de markt komt. Ik vond het onnodig om de verzekering nog langer door te laten lopen aangezien het de nodige kosten maandelijks met zich meebrengt. Zo gezegd, zo gedaan en het opzeggen van mijn contract werd in gang gezet. De melding die ik kreeg was dat ik tot de 31e van mei 2012 verzekerd zou zijn.

Zoals je dat kan verwachten raakte mijn telefoon beschadigd op het moment dat ik het contract opgezegd had. Nichtje van 2 die hem stiekem had weten te pakken liet hem plat op de plavuizen vallen, gevolg was dat de voorkant onder de barsten zat. Gelukkig kon ik hem nog laten maken omdat ik tot eind mei verzekerd zou zijn. Na ruim 10 weken ontving ik het gerepareerde toestel en was ik blij dat ik weer kon zien wat er in mijn scherm getoond werd.

Dit was het moment dat de echte problemen begonnen. Het toestel heeft bijna geen bereik sinds zijn terugkomst. Vaak ben ik een hele dag niet bereikbaar en geeft hij aan dat er geen service gevonden is. Volgens de provider lag dit aan het toestel aangezien hier in dit huishouden nog een 3GS is met dezelfde telecomprovider en die wel uitstekend bereik heeft.

Met mijn goede gedrag belde ik vandaag eerst de afdeling verzekeringen op van ProAssist om te vragen of ik nog eventueel verzekerd was om hem te repareren. Deze afdeling vertelde mij dat zolang de 31e van mei nog niet voorbij was dit het geval was en ik dus even een afspraak moest maken. De beste man zette mij door naar de betreffende afdeling en na ruim 45 MINUTEN IN DE WACHT gestaan te hebben kreeg ik een dame aan de lijn die mij vervolgens binnen 30 seconde kon vertellen dat ik niet meer verzekerd was, dat mijn contract in de nacht van 30 op 31 mei afgelopen zou zijn, dat het "helaas niet haar probleem" was dat ik de verzekering opgezegd had en ze niets voor mij verder kon betekenen.

Afbeelding

Dus nadat zij mij een toestel hadden gegeven die niet goed functioneerde en ik in de veronderstelling was dat ik tot eind mei nog geholpen kon worden, kom ik dus bedrogen uit met deze verzekeringsmaatschappij. Ze spreken elkaar tegen, laten mensen belachelijk lang in de wacht staan(getuige de foto die ik gemaakt heb hierboven) en vertellen op een vrij botte manier dat het niet hun probleem is.. Dat zijn toch niet de dingen waar je als bedrijf zijnde je graag mee associeert?

Valt hier nog iets tegen te doen aangezien mijn contract vandaag af zou lopen en niet gisteren zoals die mevrouw mij mededeelde en ik dus op tijd zou zijn voor een eventuele reparatie?
Laatst gewijzigd door amulder op 01 jun 2012 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door boxer »

Je bent er op een dure manier achter gekomen dat zon maatschappij je alleen maar geld uit de zak klopt.
Je telefoonrekening spreekt straks boekdelen,dat heb je dus ook aan hun te danken.
Verder kun je er niets tegen doen.

amulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:46

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door amulder »

boxer schreef:Je bent er op een dure manier achter gekomen dat zon maatschappij je alleen maar geld uit de zak klopt.
Je telefoonrekening spreekt straks boekdelen,dat heb je dus ook aan hun te danken.
Verder kun je er niets tegen doen.
Ik voel me echt tot op het bot genaaid door deze lui. Hier moet toch iets tegen te doen zijn?

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door boxer »

helaas! hier valt niets tegen te doen.
dit is een geval van wij zijn sterker dan jou.

trend spray
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 mei 2012 15:30

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door trend spray »

amulder schreef:De melding die ik kreeg was dat ik tot de 31e van mei 2012 verzekerd zou zijn.

Met mijn goede gedrag belde ik vandaag eerst de afdeling verzekeringen op van ProAssist om te vragen of ik nog eventueel verzekerd was om hem te repareren. Deze afdeling vertelde mij dat zolang de 31e van mei nog niet voorbij was dit het geval was en ik dus even een afspraak moest maken.
Tot de 31e mei betekent dat U t/m de 30 mei verzekerd was.

Hier maakt een medewerker van deze afdeling een fout, hij/zij geeft U onjuiste informatie.

En vervolgens, waar het U om gaat als ik het goed begrijp:

A. mulder: "na ruim 45 MINUTEN IN DE WACHT gestaan te hebben kreeg ik een dame aan de lijn die mij vervolgens binnen 30 seconde kon vertellen dat ik niet meer verzekerd was, dat mijn contract in de nacht van 30 op 31 mei afgelopen zou zijn, dat het "helaas niet haar probleem" was dat ik de verzekering opgezegd had en ze niets voor mij verder kon betekenen".

Als de bovenstaande gegevens juist zijn(tot de 31e mei) heeft deze mevrouw gelijk en die meneer van de eerste afdeling geeft U onjuiste informatie.
Dat ze bot is, is niet goed te keuren evenals die veel te lange wachttijd.

Wat je nu kan doen weet ik (nog) niet, maar iemand anders van dit forum misschien wel.

Ik heb mijn fouten met het quoten zo goed mogelijk proberen te herstellen.
Laatst gewijzigd door trend spray op 13 jun 2012 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

amulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:46

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door amulder »

trend spray schreef:
..

Als de bovenstaande gegevens juist zijn(tot de 31e mei) heeft deze mevrouw gelijk en die meneer van de eerste afdeling geeft U onjuiste informatie.
Dat ze bot is, is niet goed te keuren evenals die veel te lange wachttijd.

Wat je nu kan doen weet ik (nog) niet, maar iemand anders van dit forum misschien wel.

Ik kreeg de mededeling dat ik tot einde van de maand verzekerd zou zijn. Dus vandaar eerst het belletje naar de afdeling "Verzekeringen" voordat ik de schade zou aangeven. Die vertelde mij dat ik tot het einde van de dag (31 mei) mijn telefoon als schade op kan geven. Begrijpelijk als hij een fout maakt, maar als je contract stopt na de maand mei en vervolgens je op de laatste dag niet geholpen wordt is dat in mijn ogen niet reëel. Ik wil hier stappen tegen ondernemen, want het gevolg is dat ik nu tot september met het betreffende toestel dat ik van hun kreeg zit(wat overigens een ander toestel is dan dat ik inleverde gezien het IMEI-nr) en dus vrijwel de gehele dag niet te bereiken ben.

Ik ben benieuwd of iemand een oplossing hiervoor weet.

trend spray
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 mei 2012 15:30

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door trend spray »

Misschien dom van mij om te vragen: maar Proassist is de verzekeringsmaatschappij, maar is dit tevens de provider?

amulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:46

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door amulder »

trend spray schreef:Misschien dom van mij om te vragen: maar Proassist is de verzekeringsmaatschappij, maar is dit tevens de provider?

Nee T-Mobile is mijn provider, maar daar ligt het probleem niet gezien het feit dat iemand anders hier in het huishouden ook T-Mobile heeft en een iPhone 3GS.

trend spray
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 mei 2012 15:30

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door trend spray »

Beste A. Mulder,

Ik was hier het om mijn ge..... met het gequot te verbeteren (voor zover mogelijk).

Ik heb nog eens naar Uw verhaal gekeken en vraag me af, of de uitspaak van T- mobile wel klopt.
Want als de andere gebruiker in Uw huishouden niet veel belt of gebeld wordt met/op zijn/haar telefoon, valt het deze ook niet op. Begrijpt U wat ik bedoel?
T-Mobile heeft in zeker okt. 2010 t/m zeker mei 2011 verzwegen aan klanten dat er probemen waren met de bereikbaarheid. In Juni 2011 lees ik dat voor het eerst in de krant! Ook later zijn er nog problemen geweest met de bereikbaarheid, hier heb ik een mevr. gesproken die hiervoor korting ontving van T/ Mobile. In hoeverre er nu nog problemen zijn met de berekbaarheid weet ik niet??

Wat betreft ProAssist, als zij U een andere telefoon hebben gegeven (na 10 weken) en deze is de oorzaak ervan dat U nu (of toen U dit schreef) problemen hebt met Uw I-Phone. Zijn ze dan niet toch verplicht dit alsnog te herstellen, omdat als het probleem al aanwezig was toen U nog wel verzekerd was?

Ik weet hier geen antwoord op. Maar iemand anders van dit forum misschien?

amulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:46

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door amulder »

trend spray schreef:Beste A. Mulder,

Ik heb nog eens naar Uw verhaal gekeken en vraag me af, of de uitspaak van T- mobile wel klopt.
Want als de andere gebruiker in Uw huishouden niet veel belt of gebeld wordt met/op zijn/haar telefoon, valt het deze ook niet op. Begrijpt U wat ik bedoel?
T-Mobile heeft in zeker okt. 2010 t/m zeker mei 2011 verzwegen aan klanten dat er probemen waren met de bereikbaarheid. In Juni 2011 lees ik dat voor het eerst in de krant! Ook later zijn er nog problemen geweest met de bereikbaarheid, hier heb ik een mevr. gesproken die hiervoor korting ontving van T/ Mobile. In hoeverre er nu nog problemen zijn met de berekbaarheid weet ik niet??
De bereikbaarheid van T-mobile bij ons in de omgeving is niet goed, daar zijn we van op de hoogte. Maar er zijn 3 telefoons in ons huishouden die van T-mobile zijn voorzien. Zelf gebruik ik er ook 1 en ik ben goed bereikbaar. Het is echt dit ene toestel wat bijna tot niet bereikbaar is. Simkaartje inmiddels in ander toestel geprobeerd en daar werkt hij prima.
trend spray schreef: Wat betreft ProAssist, als zij U een andere telefoon hebben gegeven (na 10 weken) en deze is de oorzaak ervan dat U nu (of toen U dit schreef) problemen hebt met Uw I-Phone. Zijn ze dan niet toch verplicht dit alsnog te herstellen, omdat als het probleem al aanwezig was toen U nog wel verzekerd was?
Ik ben benieuwd waartoe zij verplicht zijn gezien zij een toestel leveren die niet 100% functioneert. Het toestel werd gerepareerd aan glasschade en functioneerde prima.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Het maakt niet uit wanneer het contract verloopt 30 of 31 Mei, maakt niets uit het gaat om de SCHADE DATUM!!! en toen was je gewoon nog verzekerd.

Stel voor ik heb mijn auto verzekerd tot 01 Juni , ik krijg op 15 Mei een aanrijding, auto wordt gemaakt op 25 Mei, maar tijdens het rijden merk ik dat ie het niet goed doet, ik ga op 02 juni terug naar de garage, denk je dat ze dan zeggen nee u bent niet meer verzekerd, TUURLIJK niet dit vloeit dan toch voort uit die schade van 15 Mei...Net zoals bij jou telefoon.

Alleen tussen gelijk hebben en krijgen ( zeker bij Proassist) zit een heel groot verschil...

amulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:46

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door amulder »

Leojes30 schreef:Het maakt niet uit wanneer het contract verloopt 30 of 31 Mei, maakt niets uit het gaat om de SCHADE DATUM!!! en toen was je gewoon nog verzekerd.

Stel voor ik heb mijn auto verzekerd tot 01 Juni , ik krijg op 15 Mei een aanrijding, auto wordt gemaakt op 25 Mei, maar tijdens het rijden merk ik dat ie het niet goed doet, ik ga op 02 juni terug naar de garage, denk je dat ze dan zeggen nee u bent niet meer verzekerd, TUURLIJK niet dit vloeit dan toch voort uit die schade van 15 Mei...Net zoals bij jou telefoon.

Alleen tussen gelijk hebben en krijgen ( zeker bij Proassist) zit een heel groot verschil...
Hier ben ik het volledig mee eens en dat vertelde ik ook die dame aan de telefoon. Echter kon ik niet rekenen op begrip van deze dame. Heb je misschien een idee wat ik eventueel kan doen? Wil stappen ondernemen, maar beschik niet over de kennis en hoop via dit forum dat te wel te krijgen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Proassist houdt je aan het lijntje

Ongelezen bericht door berndv »

Rechtsbijstand, jurofoon, juridisch loket. Dit zijn de plekken waar je dit soort zaken verder moet uitvechten. Wij kunnen met zijn allen gaan brainstormen over mogelijkheden en interpretaties van de wet en de voorwaarden, maar ben bang dat je dit toch op hoger niveau moet gaan uitvechten. En daar kan je het best juridische hulp inschakelen.

Gesloten