ik weet mij ondertussen geen raad meer en misschien dat jullie nog met wat tips en ideen kunnen komen. Hier mijn probleem.
Circa 2 jaar terug heb ik een auto helemaal opgeknapt. De auto komt uit 1992 maar had nogal last van roest en de lak was niet meer mooi. Ik heb de auto van buiten compleet gerestaureerd (roest weg en volledig laten spuiten , motorisch e.d veel dingen vervangen zoals distributie koppeling remmen banden vering echt alles eigenlijk ) waar veel tijd en geld in is gestoken. Ik heb toen hij klaar was de auto laten taxeren. De taxatie bedroeg 4000 euro.
De auto heb ik toen verzekererd bij de ANWB ( Unigarant ) . All-risk met een dagwaarde opgegeven van 4000 euro i.p.v iets van 750 euro wat normaal voor deze auto geldt uit dat jaar.
Helaas is een idioot voor mijn deur met volle gang tegen mijn auto gereden en is er een schade van 4200 euro vastgesteld door CARe.
De schadeexpert van een andere firma die de schade voor de ANWB komt vaststellen heeft hem totalloss verklaard en als dagwaarde 2500 euro terwijl ik had medegedeeld dat ik een taxatierapport had met 4000 euro.
Na contact met de ANWB geven zij als rede dat het geen old-timer is en ik in principe er niet voor verzekerd ben ( bedrag van 4000,- euro ). Nu gaf de ANWB als advies een contra-expertise te laten doen maar na contact met de expert van dat contra-expertisebureau gaven zij aan dat het vastgestelde bedrag juist is maar zij hebben de auto totaal niet bekeken.
Het lijkt alsof ze gewoon geen zin hebben om naar de auto goed te kijken maar ondertussen wordt mij 1500 euro door de neus geboord. Ik kan er maar niet mee accoord gaan dat ik 2500,- krijg. De auto is gewoonweg meer waard.
Nu hoor ik van verschillende mensen uit ervaring dat je bijvoorbeeld een gelijkwaardige auto moet kunnen kopen voor 2500,- maar dat gaat bij mij niet lukken omdat hij uit vrij exclusieve onderdelen is opgebouwd. Ik ben nu een beetje radeloos wat ik moet doen...