LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Unive verzekeraar betreffende geldigheid contra

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
robert31
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2007 20:22

Probleem met Unive verzekeraar betreffende geldigheid contra

Ongelezen bericht door robert31 »

beste mensen,

ik zit met een groot probleem
er is namelijk, on line op basis van mijn gegevens, een (ironisch) "rechtsbijstandsverzekering" afgesloten. halverwege de maand november vorig jaar.

Nu kom ik hier veels te laat natuurlijk vorige week pas achter
heb direct gebeld. en daarna een brief gestuurd en ook uitgelegd waarom ik afgelopen tijd in staat ben geweest de gestuurde correspondentie te lezen.

nu krijg ik net een brief waarin ze doen alsof hun neus bloed
Dat de ingevulde gegevens op, zoals zij het noemen het "digitale aanvraagforumulier" kennelijk voldoende bewijzen dat ik het ben geweest die de verzekering heeft afgesloten.

en vervolgens wordt er gedreigd met gerechtelijke stappen

naar mijn idee is er in het geheel geen sprake van een contract.
ik heb niets ondertekend.
of andere digitale inloggevens achter gelaten.. zoals een digID

vreemd is het wel want mn adresgegevens en zelfs bankrek. klopt

kan iemand me hier advies over geven? wat te doen
durf het natuurlijk ook niet aan te laten lopen op een proces met deurwaarders en alle kosten die daarbij komen
maar aan de andere kant wil ik gewoon mn recht halen omdat ik niks heb aangevraagd.

alvast bedankt
voor reacties

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Probleem met Unive verzekeraar betreffende geldigheid contra

Ongelezen bericht door kanovaarder »

U schrijft dat u deze zou hebben afgesloten bij Univé?
Toch geen kleine en onbekende verzekeraar.
Heeft u na het digitaal invullen van gegevens ook geen te ondertekenen overeenkomst thuis gekregen?

Heeft u ALLES ingevuld en op JA gedrukt?

Dan zou ik in ieder geval een aangetekende brief (met bericht van ontvangst) verzenden naar die verzekering en vragen om het bewijs dat u met hen een overeenkomst bent aangegaan.
Deze verzekeraar is verplicht u dit bewijs te leveren.
Dus een contract waar expliciet uw handtekening ook op staat.

[Het is daarom iedereen aan te raden deze nooit in bepaalde gevallen te verstrekken dan hooguit met als achtergrond kruisjes oid, ter voorkoming van vervalsen!!]

Bovendien, heeft u ook op de site van deze verzekeraar heel duidelijk hun naam,adres,nr KvK,BTWnr en hun algeme voorwaarden kunnen lezen of heeft u deze thuisgekregen? Indien NEE dan is ook dan een overeenkomst niet geldig.

Ook zou u bij de Kamer van Koophandel waar de verzekeraar gevestigd is na kunnen vragen of die overeenkomst tussen u en deze verzekeraar ook bij deze KvK staat ingeschreven.
Zo niet dan heeft u in ider geval nog het recht om deze overeenkomst zonder kosten uwerzijds nog op te zeggen.

Kortom, verzenden die hap.
Vragen om hen het bewijs te laten leveren dat er tussen u en hen een overeenkomst zou zijn en indien u op mijn bovenstaande gegevens nee kunt antwoorden dan kunt u die verzekeraar schrijven dat bij het ontbreken hetgeen door mij geschreven er geen sprake kan zijn van een wettige overeenkomst en dat er naar uw mening ook sprake kan zijn van dwaling en/of misleiding, hoewel u dit zelf naar uw mening zal moeten invullen.

Succes

Grootvader.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Probleem met Unive verzekeraar betreffende geldigheid contra

Ongelezen bericht door rednax »

Wat kanovaarder ook al zegt alleen dan in begrijpelijker taal:

Een vriendelijk verzoekje naar Unive sturen om een kopie van het door u ingevulde en ondertekende aanvraagformulier te overleggen en daarbij vermelden dat, mocht men dat niet kunnen, u er vanuit gaat dat er geen overeenkomst bestaat en u dus ook geen plichten heeft uit een niet bestaande overeenkomst.

Waarschijnlijk hoor je er nooit weer wat van.

robert31
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2007 20:22

Re: Probleem met Unive verzekeraar betreffende geldigheid contra

Ongelezen bericht door robert31 »

heb brief verstuurd
bedankt voor jullie reacties

Gesloten