LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proteq dier en zorg

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

Proteq dier en zorg

Ongelezen bericht door lousje04 »

Hallo

misschien dat iemand het antwoord hierop weet. Eind juni moest ik helaas mijn hond laten inslapen. Ze was de dagen ervoor ook al in behandeling geweest. Netjes doorgegeven dat mijn hond was ingeslapen via Proteq Dier en Zorg waar ze verzekerd was.
Nu krijg ik afgelopen 1,5 week pas de nota's van de eigen bijdrage binnen en een bevestiging dat de polis is stopgezet wegens overlijden van mijn hond.

Nu blijkt dat ze nog 3 maanden langer de poliskosten van mijn rekening via een machtiging hebben geincasseerd. Dus ik heb ze gevraagd of ze de eigen bijdrage van de nota's (totaal is lager dan wat ik van hen tegoed heb) kunnen afhalen omdat ik financieel niet zo ruim zit op het moment. Dit is volgens hen onmogelijk !
Daarnaast houden ze ELKE maandnota die ze teveel geincasseerd hebben 60 dagen vast voordat ze het weer terugstorten ! Dwz dat ze er in totaal een half jaar over doen om alle bedragen die ik nog van hen tegoed heb terug te betalen aan mij. Zij zeggen dat ze wettelijk gezien niet eerder mogen terug betalen, wettelijk gezien niet de rekeningen mogen verrekenen met elkaar en uitstel van betaling tot ik mijn geld van hen terug heb is ook niet mogelijk.

Vind het werkelijk waar belachelijk. Heb ook al eens teveel betaald aan het ziekenfonds en dan krijg ik het ook binnen 2 weken terug op mijn rekening. Waarom zeggen zij dat ze het wettelijk gezien 60 dagen MOETEN vasthouden ?

Klopt dit of is het een gevalletje klantje pesten en rente trekken ?

gr Lous

ChantalWijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2011 13:22

Re: Proteq dier en zorg

Ongelezen bericht door ChantalWijs »

Als eerste gecondoleerd. Ik heb zelf ook een hond en lijkt me onwijs erg als ik haar moet inlaten slapen.

Heb je geen verklaring van de dierenarts waarmee je kunt bewijzen dat je hond op tijdstip X hebt late inslapen? Lijkt mij toch voldoende bewijs. En wat staat er in de voorwaarden van de verzekring? Ik zou dit toch even goed uitzoeken als ik jou was. Is natuurlijk onzin dat het geld onmogelijk kan worden terug geboekt.

Gesloten