LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provisievrije verzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
aktie

Provisievrije verzekeringen

Ongelezen bericht door aktie »

Op http://geenprovisie.forum-s.nl (zonder www) kun je je mening en suggesties kwijt inzake verzekeringen zonder provisie voor de tussenpersoon. In de plaats daarvan betaal je een vaste fee of een abonnementsvorm, terwijl de verzekeringspremie lager is als gevolg van het vervallen van de provisie. Per saldo ben je dan vrijwel altijd een behoorlijk stuk goedkoper uit en de adviseur kan "verzekeraar-onafhankelijk" adviseren.

Jack747

Re: Provisievrije verzekeringen

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi,

Dit is kennelijk een initiatief van:
Ed Creemers Verzekeringen
Bornedaal 7
6228 GZ Maastricht

Tel: 043-455.39.80

Website: www.edcreemers.nl
Email: [email protected]
Hij is de enige deelnemer aan dit forum, gerigisteerd op 5 februari 2008.. :oops: .

Deze zelfbenoemde "onafhankelijke?" adviseur zegt o.a. over schadeverzekeringen die hij aanbied op zijn website:
Ed Creemers Verzekeringen werkt samen met meer dan 60
verschillende schadeverzekeraars. U kunt hier ook zelf uw
premie berekenen en online uw verzekering aanvragen.
Als je vervolgens doorklikt kom je in een aanvraag waar alleen maar London verzekeringen wordt aangeboden.

Dit is nu echt een staaltje misselijkmakend opportunisme, waar naar mijn mening dit forum van verschoond zou moeten blijven.

Of nog last van de naweeen van het carnaval, Ed?

Succes!

Jack

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

als je goed kan onderhandelen kan je als je regelrecht met de vertrekkers zaken doet wellicht een hypotheek zonder provisie afsluiten, en ook zonder kosten. De hypotheekverstrekker verdient er immers al aan dat de hypotheek loopt, en ze hoeven geen provisie aan een tussenpersoon te betalen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij de meeste tussenpersoon-hypotheekverstrekkers kun je niet rechtstreeks terecht, juist omdat ze geen (consumenten-)verkoopafdeling willen opzetten. Het grootste deel van het individuele klantverkoopproces geven ze uit handen, om zelf minder kosten te hebben. En de kosten die ze daarmee besparen, kunnen ze aan vergoedingen voor de tussenpersonen uitgeven. Zij maken die kosten nu immers in plaats van de verzekeraar.

Daarom vind ik het ook een beetje kortzichtig als je zegt dat verzekeraars die de tussenpersoon vergoedingen geven per definitie te duur zijn. Het is simpelweg een vorm van het uitbesteden van diensten, en dat is zeker niet altijd duurder dan het zelf doen.

aktie

Ongelezen bericht door aktie »

Inmiddels is mijn "forum" aangepast, waardoor het eigenlijk ook geen echt forum meer is. Het is nu meer een website in de vorm van een forum, dus een website van een tussenpersoon met een commerciële instelling, waarop de klant gewoon mee kan bepalen.

Wellicht dat dit topic daarmee ook niet meer op deze plaats thuishoort, dus een moderator kan het dan natuurlijk gerust verwijderen.

Het is enkel en alleen mijn bedoeling om (naast mijn bestaande "traditionele" assurantiekantoor) een 100% transparant bedrijf neer te zetten, waarbij de klant netto premies betaalt (dus exclusief provisie voor de tussenpersoon), waarbij de klant goedkoper uit is en exact weet wat de omzet voor de tussenpersoon is.

Jack747

Ongelezen bericht door Jack747 »

Gesloten