LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rare HEMA woonverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Wybe1
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2006 20:43

Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door Wybe1 »

De HEMA roemt haar woonverzekering als de beste en de gemakkelijkste van Nederland. Dat laatste ('de gemakkelijkste') lijkt waar te zijn: je hoeft inderdaad geen (ingewikkelde) berekeningen te maken om de waarde van je woning of inboedel vast te stellen. Ook wordt geen maximum vergoeding genoemd in geval van schade. Prettig. Maar dan lees je het volgende over de omvang van de dekking van de woning: "Verzekerd wordt schade aan het op het polisblad omschreven gebouw door elke plotseling en onvoorzien van buiten komende gebeurtenis." Zo'n beknopte formulering van de dekking tref je bij geen enkele andere verzekeraar aan. Ik heb de HEMA zowel per e-mail als per brief om een verduidelijking gevraagd. Helaas heb ik geen reactie gekregen. De dekkingsomvang is waarschijnlijk verkeerd geformuleerd (ook schade aan het gebouw door een van binnenkomende gebeurtenis zal verzekerd zijn). Wel is het zo dat verzekeraars doorgaans schade aan goederen als gevolg van eigen gebrek niet vergoeden. Voorbeeld: een defecte meterkast veroorzaakt brandschade. De brandschade is dan wel gedekt maar de defecte meterkast (die niet defect of verbrandt is als gevolg van een van buiten komende gebeurtenis) niet. De HEMA zal toch nog haar dekkingsvoorwaarden moeten aanpassen alvorens mensen met een gerust gevoel bij de HEMA een woonverzekering kunnen afsluiten.

R-Estau
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:58

Re: Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door R-Estau »

Is de premie daar dan zo laag ? Misschien overstappen naar CB .

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door mvans »

Wybe1 schreef:De HEMA roemt haar woonverzekering als de beste en de gemakkelijkste van Nederland. Dat laatste ('de gemakkelijkste') lijkt waar te zijn: je hoeft inderdaad geen (ingewikkelde) berekeningen te maken om de waarde van je woning of inboedel vast te stellen. Ook wordt geen maximum vergoeding genoemd in geval van schade. Prettig. Maar dan lees je het volgende over de omvang van de dekking van de woning: "Verzekerd wordt schade aan het op het polisblad omschreven gebouw door elke plotseling en onvoorzien van buiten komende gebeurtenis." Zo'n beknopte formulering van de dekking tref je bij geen enkele andere verzekeraar aan. Ik heb de HEMA zowel per e-mail als per brief om een verduidelijking gevraagd. Helaas heb ik geen reactie gekregen. De dekkingsomvang is waarschijnlijk verkeerd geformuleerd (ook schade aan het gebouw door een van binnenkomende gebeurtenis zal verzekerd zijn). Wel is het zo dat verzekeraars doorgaans schade aan goederen als gevolg van eigen gebrek niet vergoeden. Voorbeeld: een defecte meterkast veroorzaakt brandschade. De brandschade is dan wel gedekt maar de defecte meterkast (die niet defect of verbrandt is als gevolg van een van buiten komende gebeurtenis) niet. De HEMA zal toch nog haar dekkingsvoorwaarden moeten aanpassen alvorens mensen met een gerust gevoel bij de HEMA een woonverzekering kunnen afsluiten.
Dit is helemaal geen beknopte formulering. Het is een alle van buitenaf komende onheilen dekking. Ofwel een all risk dekking.

Wybe1
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2006 20:43

Re: Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door Wybe1 »

Het is WEL een beknopte formulering maar je bedoelt dat de dekking niet beknopt is. De dekking betreft de woning die schade krijgt door van BUITEN komende onheilen. Maar een omgevallen petroleumkachel (ik noem maar wat) waardoor brand ontstaat, is niet een van buiten de woning komend onheil. Nu zal de HEMA dergelijke schade ook wel vergoeden, maar letterlijk genomen is deze schade niet gedekt. All risks woonverzekeringen bestaan overigens niet.

witte angora
Berichten: 31245
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb de HEMA zowel per e-mail als per brief om een verduidelijking gevraagd. Helaas heb ik geen reactie gekregen.
Weet je zeker dat je een verzekering wilt afsluiten bij een bedrijf dat potentieel toekomstige klanten al niet eens te woord wilt staan?

Ga eens naar een van de ANWB-kantoren, zou ik zeggen, daar krijg je alle hulp en aandacht, alle vragen worden beantwoordt, en de formulieren worden samen met de klant ingevuld. Kan het nog makkelijker?

Wybe1
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2006 20:43

Re: Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door Wybe1 »

Nou... naar de ANWB gaan om een woonverzekering af te sluiten vind ik niet gemakkelijker. Bovendien spelen ook dan de dekkingsvoorwaarden en de hoogte van de premie een rol. Maar je hebt gelijk wat de 'service' van de HEMA-verzekering betreft. Voorlopig blijf ik daarom bij mijn oude verzekeraar.

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door mvans »

Wybe1 schreef:Het is WEL een beknopte formulering maar je bedoelt dat de dekking niet beknopt is. De dekking betreft de woning die schade krijgt door van BUITEN komende onheilen. Maar een omgevallen petroleumkachel (ik noem maar wat) waardoor brand ontstaat, is niet een van buiten de woning komend onheil. Nu zal de HEMA dergelijke schade ook wel vergoeden, maar letterlijk genomen is deze schade niet gedekt. All risks woonverzekeringen bestaan overigens niet.
Die bestaan wel, dat is nu juist de alle van buitenaf komende onheilen dekking. Deze kenmerkt zich doordat in de polisvoorwaarden alleen de niet gedekte gebeurtenissen staan.

Wybe1
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2006 20:43

Re: Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door Wybe1 »

Een woonverzekering die een opsomming geeft van alle niet gedekte gebeurtenissen is per definitie geen all risks verzekering. Het probleem met de HEMA-verzekering is echter dat schade aan de woning als gevolg van een van binnenkomende oorzaak niet gedekt is. Als voorbeeld gaf ik de omgevallen petroleumkachel die in de woning staat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van de HEMA. De HEMA zou er daarom goed aan doen om, net als alle andere woonverzekeraars dat doen, een duidelijke omschrijving van de dekking te geven. Zoveel moeite is dat niet.

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door mvans »

Wybe1 schreef:Een woonverzekering die een opsomming geeft van alle niet gedekte gebeurtenissen is per definitie geen all risks verzekering. Het probleem met de HEMA-verzekering is echter dat schade aan de woning als gevolg van een van binnenkomende oorzaak niet gedekt is. Als voorbeeld gaf ik de omgevallen petroleumkachel die in de woning staat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van de HEMA. De HEMA zou er daarom goed aan doen om, net als alle andere woonverzekeraars dat doen, een duidelijke omschrijving van de dekking te geven. Zoveel moeite is dat niet.
Succes met zo veel eigenwijsheid!

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door flepp »

Bij de de hema moet je worst kopen dan weet je wat je krijgt :)

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Strikt genomen heeft de TS een punt. In de praktijk werkt het echter anders; brandschade, ontstaan in huis, is gewoon verzekerd hoor ;).

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Rare HEMA woonverzekering

Ongelezen bericht door AllPino »

Het heeft kleine lettertjes en het menstrueert.

Gesloten