LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisverzekering en toestellease

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
s125955
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2013 23:05

Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door s125955 »

Hallo Allemaal,

Ik heb een Hi toestellease contract.
Nu is mijn telefoon gestolen op vakantie, echter heb ik bij mijn contract geen Hi Smartcare afgesloten waarbij je verzekerd bent voor schade en diefstal.
Echter heb ik wel een doorlopende reisverzekering bij Unive.
Nu wilt Unive mijn telefoon niet vergoeden, omdat het niet mijn eigendom betreft.
Maar zoals ik het zie, heb ik toch degelijk schade gelopen op vakantie en zit ik nu zonder telefoon.
Een camera word wel vergoed indien deze word gestolen op vakantie, maar een telefoon (met toestellease) niet...

Mijn vraag is, hoe ik het anders aan kan pakken?
Of op grond waarvan heb ik misschien een poot om op te staan?

Alvast Bedankt!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door dhc »

Op grond van niks.
Leasen is huren dus is het je eigendom niet. De fotocamera in een identiek geval wel.
je hebt pech.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door vroem »

en de verzekering ervoor die is aangeboden heb je ook niet genomen. dan is er dus geen enkele verzekering die dit hoeft te betalen.

s125955
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2013 23:05

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door s125955 »

Een reisverzekering dekt toch schade die men loopt tijden de reis?
Naar mijn mening heb ik toch schade op reis gelopen?

s125955
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2013 23:05

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door s125955 »

vroem schreef:en de verzekering ervoor die is aangeboden heb je ook niet genomen. dan is er dus geen enkele verzekering die dit hoeft te betalen.

Dit omdat deze verzekeringen belachelijk duur zijn.
En van mezelf heb ik al een reisverzekering en een buiten de deur verzekering, welke naar mijn mening diefstal en schade zouden dekken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door ciske »

Dit omdat deze verzekeringen belachelijk duur zijn
En omdat die zo duur is , moet Univé er maar voor opdraaien?? Je hebt pech, het is een huur toestel!!

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door sjohie »

Waarom 2 topics om te horen dat een lease-toestel niet je eigendom is, en dus niet als persoonlijk eigendom valt onder een reisverzekering?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door joep873 »

s125955 schreef: Nu wilt Unive mijn telefoon niet vergoeden, omdat het niet mijn eigendom betreft.
Ik vind het maar een raar verhaal, schade aan een geleende koffer zouden ze dus ook niet vergoeden?
Naar welk artikel in de polisvoorwaarden verwijzen ze?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door vroem »

schade aan een geleende koffer wordt denk ik ook niet vergoed. Dan komt wellicht de WA om de hoek kijken.
Verzekeraars zijn steeds meer bedreven in het ontlopen van uitkeringsplicht. Maar aangezien het huur is en geen eigendom is het denk ik in dit geval helder waarom er niet wordt uitgekeerd. Alleen eigendom, dus eigen spullen , in eigen bezit, zelf gekocht en zo, zijn volgens mij gedekt. Vraag mij wel af of huur/lease wel specifiek is uitgesloten, dan kom je wel in een aardig juridische haarkloverij.
Dat telefoonverzekeringen zo duur zijn komt heel simpel doordat de schadelast erop hoog is, doordat mensen niet zo zuinig en oplettend met hun (of in geval van een leasetoestel andermans) spullen omgaan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door ciske »

Dat telefoonverzekeringen zo duur zijn komt heel simpel doordat de schadelast erop hoog is, doordat mensen niet zo zuinig en oplettend met hun (of in geval van een leasetoestel andermans) spullen omgaan
Dat is dan de omgekeerde wereld, meestal ga je met spullen van een ander , juist nog zuiniger om!

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door joep873 »

vroem schreef:Maar aangezien het huur is en geen eigendom is het denk ik in dit geval helder waarom er niet wordt uitgekeerd. Alleen eigendom, dus eigen spullen , in eigen bezit, zelf gekocht en zo, zijn volgens mij gedekt.
Ik vind het helemaal niet helder waarom er niet wordt uitgekeerd. Laat Unive het maar eens aanwijzen in de polisvoorwaarden zou ik zeggen.
Ik haal niet uit uit de polisvoorwaarden (hier: http://www.unive.nl/particulier/documen ... e_reis.pdf) dat gehuurde spullen niet worden vergoed, er staat alleen in artikel 9 dat gehuurde voer- en vaartuigen niet worden vergoed. Maar als om een of andere reden alle gehuurde spullen niet verzekerd zijn, dan is het gek dat deze regel over voer- en vaartuigen er apart in staat.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door vroem »

wellicht omdat auto`s als het goed is al een verzekering hebben via de echte eigenaar.
Boten vermoed ik net zo.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik vind het maar een raar verhaal, schade aan een geleende koffer zouden ze dus ook niet vergoeden?
Dat lijkt voor meer verzekeringen te gelden. Een jaar geleden is er in mijn auto ingebroken , ik kreeg alles vergoed behalve een boormachine die ik geleend had van mijn vader en zo eerlijk was dat te vermelden (voor de rest hoefde ik niet eens bonnen te overleggen).
Wilde ik die vergoed krijgen moest mijn vader zijn eigen verzekering benaderen / aanspreken.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door vroem »

maar in de voorwaarden kom ik inderdaad geen clausule tegen waarin staat dat een gehuurde telefoon niet verzekerd is. er staat niet eens expliciet dat alleen uitgekeerd wordt op aantoonbaar eigendom.
Dat geven zij als argument? dan zou ik daar dus toch bezwaar tegen maken omdat die uitsluiting niet opgenomen is is in de voorwaarden, en er wel schade geleden is want ook al is ie gehuurd hij zal wel vervangen moeten worden voor eigen rekening.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door Dirkie »

joep873 schreef:
vroem schreef:Maar aangezien het huur is en geen eigendom is het denk ik in dit geval helder waarom er niet wordt uitgekeerd. Alleen eigendom, dus eigen spullen , in eigen bezit, zelf gekocht en zo, zijn volgens mij gedekt.
Ik vind het helemaal niet helder waarom er niet wordt uitgekeerd. Laat Unive het maar eens aanwijzen in de polisvoorwaarden zou ik zeggen.
Ik haal niet uit uit de polisvoorwaarden (hier: http://www.unive.nl/particulier/documen ... e_reis.pdf) dat gehuurde spullen niet worden vergoed, er staat alleen in artikel 9 dat gehuurde voer- en vaartuigen niet worden vergoed. Maar als om een of andere reden alle gehuurde spullen niet verzekerd zijn, dan is het gek dat deze regel over voer- en vaartuigen er apart in staat.
Ter informatie. In dezelfde voorwaarden staat bij 1.2 te lezen:
Wij betalen alleen als u kosten of schade kunt aantonen. Bewaar daarom:
• nota’s
• bankafschriften
• beschadigde spullen
En ik neem aan dat je bij een lease toestel geen aankoop nota kan overleggen.

s125955
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2013 23:05

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door s125955 »

Ik heb Unive aan de lijn gehad. Ze zijn niet in staat het aan te wijzen in de polisvoorwaarden, maar beroepen zich op het feit dat ik geen eigendom aan Unive kan overdragen.
Als ik het er niet mee eens ben, kan ik een klachtenbrief insturen...

s125955
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2013 23:05

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door s125955 »

Dirkie schreef:
joep873 schreef:
vroem schreef:Maar aangezien het huur is en geen eigendom is het denk ik in dit geval helder waarom er niet wordt uitgekeerd. Alleen eigendom, dus eigen spullen , in eigen bezit, zelf gekocht en zo, zijn volgens mij gedekt.
Ik vind het helemaal niet helder waarom er niet wordt uitgekeerd. Laat Unive het maar eens aanwijzen in de polisvoorwaarden zou ik zeggen.
Ik haal niet uit uit de polisvoorwaarden (hier: http://www.unive.nl/particulier/documen ... e_reis.pdf) dat gehuurde spullen niet worden vergoed, er staat alleen in artikel 9 dat gehuurde voer- en vaartuigen niet worden vergoed. Maar als om een of andere reden alle gehuurde spullen niet verzekerd zijn, dan is het gek dat deze regel over voer- en vaartuigen er apart in staat.
Ter informatie. In dezelfde voorwaarden staat bij 1.2 te lezen:
Wij betalen alleen als u kosten of schade kunt aantonen. Bewaar daarom:
• nota’s
• bankafschriften
• beschadigde spullen
En ik neem aan dat je bij een lease toestel geen aankoop nota kan overleggen.
Bij een abbonement, waarbij je het toestel er gratis bij krijgt, kan je ook geen aankoop nota overleggen. Maar deze word wel vergoed.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door ciske »

waarbij je het toestel er gratis bij krijgt
Iets wat gratis verkregen is, wil jij geld voor??

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door vroem »

dat je geen eigendom kan overdragen is onzin want hij is er niet meer.... een non-argument dus.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Reisverzekering en toestellease

Ongelezen bericht door vroem »

gratis is een groot woord, zit echt in abonnementstarief verwerkt, en schade is er want de telefoon is weg en zal dus op eigen kosten vervangen moeten worden.

Gesloten