Begin dit jaar ben ik overgestapt van ziekenfonds verzekeraar ( van Anderzorg naar de Friesland ) ............... zover geen probleem.
Een maand geleden kreeg ik een rekening van het taxibedrijf ( 200 euro ) van een rit in 2005 , toen ik nog verzekerd was bij Anderzorg.
De rekening werdt niet vergoed door Anderzorg omdat er geen machtiging was afgegeven en zij willen deze ook niet met terugwerkende kracht alsnog vergoeden.
Ik heb in 2005 bericht gehad dat ik in aanmerking kom voor rolstoelvervoer ( van en naar het ziekenhuis ) en zowel het taxibedrijf ala Anderzorg heeft mij nooit naar een machtiging gevraagd.
Vandaag heb ik bericht gehad dat ik de rekening wel moet betalen maar is er iemand die mij kan zeggen of ik er op een of andere manier alsnog onderuit kan .............. mede omdat hetzij het taxibedrijf of Anderzorg wel vrij laks zijn geweest.
De rit was in Oktober 2005 en ik kreeg de rekening pas in Maart 2006
Bijensteken eng ?? Ik houd ervan http://www.karelsbijensteek.nl
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rekening Taxi bedrijf
Re: Rekening Taxi bedrijf
beste Karel,
De machtiging waarover gesproken wordt betreft een machtiging van Anderzorg aan jouw om met de taxi te gaan dus geen machtiging van jouw.
Tevens is zoals je hieronder ziet een eigen bijdrage verschuldigd.
Onderstaande tekst komt uit de voorwaarden van anderzorg.
Bij veel zorgverzekeraars (vooral de goedkopere) moet je voor dit soort ziekenvervoer een machtiging vragen bij de verzekeraar, let dus ook op bij je nwe verzekeraar.
Ik vrees dat er niet anders op zit dan betalen, de late datum kan komen omdat het taxibedrijf laat gedeclareerd heeft en gezien zorgverzekeraars het de afgelopen 6 maanden razend druk hebben gehad daarnaast hoeft het taxibedrijf u niet te informeren want die krijgen hun geld uiteindelijk toch wel, had wel netter geweest maar goed dat is achteraf.
Zittend ziekenvervoer
Indien voldaan aan criteria, dan vergoeding van laagste tarief
openbaar vervoer, of max. € 0,24 per km, met een eigen bijdrage
van € 83
De machtiging waarover gesproken wordt betreft een machtiging van Anderzorg aan jouw om met de taxi te gaan dus geen machtiging van jouw.
Tevens is zoals je hieronder ziet een eigen bijdrage verschuldigd.
Onderstaande tekst komt uit de voorwaarden van anderzorg.
Bij veel zorgverzekeraars (vooral de goedkopere) moet je voor dit soort ziekenvervoer een machtiging vragen bij de verzekeraar, let dus ook op bij je nwe verzekeraar.
Ik vrees dat er niet anders op zit dan betalen, de late datum kan komen omdat het taxibedrijf laat gedeclareerd heeft en gezien zorgverzekeraars het de afgelopen 6 maanden razend druk hebben gehad daarnaast hoeft het taxibedrijf u niet te informeren want die krijgen hun geld uiteindelijk toch wel, had wel netter geweest maar goed dat is achteraf.
Zittend ziekenvervoer
Indien voldaan aan criteria, dan vergoeding van laagste tarief
openbaar vervoer, of max. € 0,24 per km, met een eigen bijdrage
van € 83