LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatiekosten tv verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Steven81
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2017 15:10

Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Steven81 »

Goedemiddag, in augustus nieuwe tv gekocht, 2 weken later schade ontstaan door andermans toedoen. De schade wordt door mijn eigen inboedelverzekering gedekt. Na opsturen van offerte akkoord hiervoor gekregen. De reparerende partij moet direct worden betaald. Mijn verzekering betaalt pas uit na het indienen van de factuur. Maw ik moet eerst de reparatie zelf betalen en voorschieten. Het gaat hier om een bedrag van €850 euro hetgeen voor mij een hoop geld is. Ook zal dit bedrag worden verminderd met €150 euro eigen risico. Mijn verzekeraar geeft aan dit niet op de tegenpartij te verhalen, moet ik hiervoor zelf contact opnemen met de verzekering van de tegenpartij? Laat ik vooropstellen dat ik blij ben dat ie gemaakt kan worden. Maar vind het niet normaal dat ik mijn eigen risico kwijt ben, nu eerst moet sparen om mijn tv te laten repareren plus het feit dat ik dagelijks kan bellen. Is dit een normale gang van zaken?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Brahms »

Steven81 schreef:Goedemiddag, in augustus nieuwe tv gekocht, 2 weken later schade ontstaan door andermans toedoen. De schade wordt door mijn eigen inboedelverzekering gedekt. Na opsturen van offerte akkoord hiervoor gekregen. De reparerende partij moet direct worden betaald. Mijn verzekering betaalt pas uit na het indienen van de factuur. Maw ik moet eerst de reparatie zelf betalen en voorschieten. Het gaat hier om een bedrag van €850 euro hetgeen voor mij een hoop geld is. Ook zal dit bedrag worden verminderd met €150 euro eigen risico. Mijn verzekeraar geeft aan dit niet op de tegenpartij te verhalen, moet ik hiervoor zelf contact opnemen met de verzekering van de tegenpartij? Laat ik vooropstellen dat ik blij ben dat ie gemaakt kan worden. Maar vind het niet normaal dat ik mijn eigen risico kwijt ben, nu eerst moet sparen om mijn tv te laten repareren plus het feit dat ik dagelijks kan bellen. Is dit een normale gang van zaken?

Je mag al ontzettend blij zijn dat er zo'n enorm fors bedrag vergoed gaat worden. Wat is er in in hemelsnaam gebeurd met je TV. De meeste hedendaagse TV's kosten nog geeneens nieuw E 850,00.
Zeker als je al krap bij kas zit, is zo'n TV misschien wel iets boven stand.........

De E 150,- zou ik gewoon claimen bij de veroorzaker van de schade.

Waarom je dagelijks aan het bellen bent, is niet duidelijk.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door thecure »

Inderdaad, een dure TV kopen, maar nu geen geld meer hebben voor de reparatie? Wat als er iets anders stuk gaat? (wasmachine/auto/cv ketel).
Misschien handig om een buffer op te bouwen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

maar dat is zijn vraag toch niet?
Een maatschappij wil natuurlijk graag een rekening om te zien of de schade daadwerkelijk is gerepareerd, uw probleem dat u het lastig kan voorschieten. Maar het is ook uw schade! Misschien helpt overleg met de reparateur, dat u de rekening pas betaald als de verzekering u betaald heeft?

Die 150 euro e.r. is zeker niet standaard, daar hebt u zelf voor gekozen en die moet u dan ook van de veroorzaker krijgen! Er zijn zat verzekeringen zonder eigen risico of alleen als u b.v. 3 schades binnen 3 jaar heeft geclaimd.

Al met al, de verzekeringmaatschappij handelt goed en conform de voorwaarden! Of te wel nu moet u zelf aan de slag.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Steven81 schreef:Goedemiddag, in augustus nieuwe tv gekocht, 2 weken later schade ontstaan door andermans toedoen. De schade wordt door mijn eigen inboedelverzekering gedekt. Na opsturen van offerte akkoord hiervoor gekregen. De reparerende partij moet direct worden betaald. Mijn verzekering betaalt pas uit na het indienen van de factuur. Maw ik moet eerst de reparatie zelf betalen en voorschieten. Het gaat hier om een bedrag van €850 euro hetgeen voor mij een hoop geld is. Ook zal dit bedrag worden verminderd met €150 euro eigen risico. Mijn verzekeraar geeft aan dit niet op de tegenpartij te verhalen, moet ik hiervoor zelf contact opnemen met de verzekering van de tegenpartij? Laat ik vooropstellen dat ik blij ben dat ie gemaakt kan worden. Maar vind het niet normaal dat ik mijn eigen risico kwijt ben, nu eerst moet sparen om mijn tv te laten repareren plus het feit dat ik dagelijks kan bellen. Is dit een normale gang van zaken?
Das flinke schade een nieuwe tv is misschien wel goedkoper.
Ik zou ook (zoals aangegeven) proberen de 150 eigen risico te verhalen op de persoon die de schade heeft veroorzaakt.
Wat staat er in uw voorwaarde van de verzekering?
Misschien wil de verzekering zo zeker van zijn dat ze betalen voor de reperatie van de schade en niet dat u het geld in eigen zak steekt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Brahms »

De TV reparateur zal wel gek zijn om een onnodig betaal risico te gaan lopen. TS moet zijn eigen financiele zaken op orde hebben en niet dit probleem neerleggen bij de reparateur.
Verder hoop ik in het algemeen toch wel dat de verzekering eerst even is wezen kijken bij dit soort schadeclaims of er daadwerkelijk schade is van deze grote omvang.......

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Heeft de verzekeraar geen afspraken met bepaalde reparatiebedrijven? Bij bijvoorbeeld schade aan je auto (of je huis) zijn er vaak bedrijven die een en ander rechtstreeks met de verzekeraars regelen. Anders zul je moeten kijken of de reparateur je de rekening na afloop geeft en je na afloop mag betalen. Je hebt dan kans dat de verzekeraar je het geld tijdig overmaakt, maar ik vrees dat dat toch langer duurt.

Het is trouwens wel logisch dat de verzekeraar pas achteraf betaalt. Op basis van een offerte is niet duidelijk of het wel gerepareerd wordt en bovendien zullen ze willen voorkomen dat je de rekening ook nog aan je kennis die de TV kapot heeft gemaakt geeft ter vergoeding, en zo het geld dubbel ontvangt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Brahms »

kweenie schreef:en bovendien zullen ze willen voorkomen dat je de rekening ook nog aan je kennis die de TV kapot heeft gemaakt geeft ter vergoeding, en zo het geld dubbel ontvangt.
Een mooie kleurencopy van de rekening is zo gemaakt, dus ook bij de veroorzaker indienen zou geen probleem moeten zijn.....

Annedien
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2016 11:24

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Annedien »

Zo volgens mij is dit totaal niet de juiste weg.

A) Als eerste stelt u de veroorzaker van de schade aansprakelijk, dit moet schriftelijk.
B) Deze veroorzaker belt zijn eigen verzekering (WA) en stuurt de brief door.
C) of de TV duur is of niet. Of u een andere (had) moet(en) kopen omdat financiën het niet trekken heeft er allemaal niets mee van doen.
Ook niet of u het wel of niet laat maken is niet aan de orde. U heeft schade.......... de veroorzaker moet dit betalen.
D) De verzekeraar van de tegenpartij moet betalen, en daarmee is uw eigen risico helemaal niet aan de orde.


Succes

Steven81
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2017 15:10

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Steven81 »

Brahms schreef:De TV reparateur zal wel gek zijn om een onnodig betaal risico te gaan lopen. TS moet zijn eigen financiele zaken op orde hebben en niet dit probleem neerleggen bij de reparateur.
Verder hoop ik in het algemeen toch wel dat de verzekering eerst even is wezen kijken bij dit soort schadeclaims of er daadwerkelijk schade is van deze grote omvang.......
Logisch, je spaart voor een tv, koopt een tv ga je er niet vanuit dat je 2 weken later nogmaals dit bedrag kan gaan voorschieten. Doet u dat ook als u een auto koopt ? Zorgen voor een aankoopbedrag voor een 2e auto stel dat er iets gebeurt? Beetje onzinnig en kort door de bocht dat ik mijn financiele zaken niet op orde zou hebben.
Dieke83 schreef:
Das flinke schade een nieuwe tv is misschien wel goedkoper.
Ik zou ook (zoals aangegeven) proberen de 150 eigen risico te verhalen op de persoon die de schade heeft veroorzaakt.
Wat staat er in uw voorwaarde van de verzekering?
Misschien wil de verzekering zo zeker van zijn dat ze betalen voor de reperatie van de schade en niet dat u het geld in eigen zak steekt.
Er zit een gaatje in het scherm zelf, dus het scherm moet vervangen worden, en reparatie is goedkoper dan een nieuwe.

Ik heb nog nooit iets geclaimd ben verder ook totaal niet op de hoogte van procedures etc. Ik was namelijk in de veronderstelling dat alles op de achtergrond geregeld zou gaan worden, factuur naar de reparateur etc. Eigen risico automatisch geclaimd zou worden bij de veroorzaker.

Afspraak is inmiddels gemaakt met de reparateur. Eigen risico staat het e.e.a. uit.
Allen bedankt voor de info!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door thecure »

Logisch, je spaart voor een tv, koopt een tv ga je er niet vanuit dat je 2 weken later nogmaals dit bedrag kan gaan voorschieten. Doet u dat ook als u een auto koopt ? Zorgen voor een aankoopbedrag voor een 2e auto stel dat er iets gebeurt? Beetje onzinnig en kort door de bocht dat ik mijn financiele zaken niet op orde zou hebben.
dus je spaart voor iets, en je maakt alles helemaal op?

en je antwoord op je vraag: kortweg ja. Ik koop natuurlijk geen zodanig dure auto zodat al mijn spaargeld schoon op is. Wij houden altijd een buffer aan. voor een gezin adviseerd nibud ongeveer 15.000,-

Steven81
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2017 15:10

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Steven81 »

Hardstikke goed van je dat je het nibud aanhoudt. Nee het is niet helemaal op, zoals ik eerder zei wordt de tv gemaakt, snap dat lezen soms moeilijk is. Wat ik doe moet ik zelf weten, ik kom hier voor tips niet voor een azijnpisser die tot 2x toe geen antwoord op mijn vragen geeft. Nogmaals bedankt voor de antwoorden, had ik wat aan, behalve die van jou.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Brahms »

Prima advies van Thecure, vele houden zelfs nog een iets hoger bedrag aan en hebben daardoor nooit financiële problemen.
Zeker geen azijnpissen, maar één van de betere tips welke eigenlijk iedereen zou moeten aanhouden, dan zou het een stuk rustiger zijn op dit forum en bij incassokantoren :D

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

thecure schreef: dus je spaart voor iets, en je maakt alles helemaal op?

en je antwoord op je vraag: kortweg ja. Ik koop natuurlijk geen zodanig dure auto zodat al mijn spaargeld schoon op is. Wij houden altijd een buffer aan. voor een gezin adviseerd nibud ongeveer 15.000,-
Prima, u heeft zichzelf even publiekelijk op de borst mogen kloppen. Nu weer terug naar het onderwerp.
Afbeelding

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Lijkt mij ook niet. Daarnaast ben ik er persoonlijk best een voorstander van om soms wat duurdere spullen te kopen dan 'verstandig' lijkt. Zo heeft een kennis van mij vroeger een 'belachelijk' dure hifi set gekocht. 30 jaar later werkt deze nog steeds prima en kan zich volledig overeind houden met de huidige maatstaven. Wat toen buiten proportie leek heeft hem uiteindelijk veel geld bespaard en al die jaren heeft hij een kwaliteit gehad die hoger was dan wanneer hij 5x een nieuwe goedkopere set had moeten aanschaffen.

Bedrijfsmatig (ander verhaal uiteraard) is er hier in de begin periode ook regelmatig geld geleend om in plaats van een goedkopere machine een professionele machine aan te schaffen. Investeringen die zich terugbetalen, ook als je de rente meerekent die je extra betaald.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Sira »

Het is wel een vreemde verzekeringsmaatschappij want je moet het bedrag eerst voorschieten, een factuur laten zien en dan pas gaat de maatschappij tot uitbetaling over. Je zou maar brand in de woning krijgen dan heb je zo tienduizenden euro's schade en als je die eerst voor moet schieten dan moet menigeen eerst jarenlang sparen.
In dit geval zal er een schade-expert komen om de schade op te nemen.

Jeffers82
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2019 18:26

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Jeffers82 »

Ten eerste wat een reacties over buffers prijs etc,al eens aan gedacht dat het een cadeau kan zijn geweest of is gekocht in betere tijden etc etc.Ten tweede werd er niet gevraagd naar hoe iemand zijn geld moet spenderen echt weer Nederlands om om de vraag heen een mening te geven over geld besteding.Ik zou een tweede aanschaffen voor op slaapkamer alleen al om deze reacties de mond te snoeren haha tjonge jonge.

Ik vind dat de eigen risico wel betaald of afgetrokken moet worden omdat je jouw eigen verzekering laat dekken.
Ben het alleen niet eens met eerst zelf betalen dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Reparatiekosten tv verzekering

Ongelezen bericht door Sira »

Ik mag aannemen dat dit probleem inmiddels is opgelost. Het is een topic uit oktober 2017.

Gesloten