Wij hebben onlangs (in februari) onze autoverzekering opgezegt bij Unive en een nieuwe verzekering afgesloten bij de Hema. In de bevestigingsbrief van Unive werd vermeld dat wij de royamentsverklaring van de autoverzekering en brandverzekering omstreeks einddatum zouden ontvangen (juli). Wij hebben deze echter nooit ontvangen!
Unive meldt ons dat zij deze op 25 mei jl. hebben verzonden en dat zij deze maar eenmalig kunnen verstrekken. Hema is zo coulant om de korting over te nemen, maar de schadevrije jaren niet.
Wat kan ik er aan doen om alsnog de royementsverklaring te ontvangen? Unive beroept zich op de afspraken van de landelijke Bedrijfsregeling..
RP Jansen
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] royementsverklaring nooit ontvangen
-
robertpaul
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 sep 2007 09:59
-
Mr. Floppy
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25
Re: royementsverklaring nooit ontvangen
Ze kunnen zich nergens op beroepen.
Ze zijn gewoon verplicht om te verstrekken. (dat zijn afspraken die ze met jou hebben!)
Tot op heden hebben ze dit nog niet gedaan. (jij hebt hem immers nog steeds niet)
Bovendien is het grote onzin, dat ze maar eenmalig kunnen verstrekken. Ze kunnen er immers wel honderden verstrekken. (waarom zou dat niet kunnen?)
Probeer ze dit op een nette manier duidelijk te maken.
Als ze blijven weigeren, dan kun je je eventuele rechtsbijstand inschakelen of zelf naar de geschillencommissie (KIFID) of rechtbank stappen.
Ze zijn gewoon verplicht om te verstrekken. (dat zijn afspraken die ze met jou hebben!)
Tot op heden hebben ze dit nog niet gedaan. (jij hebt hem immers nog steeds niet)
Bovendien is het grote onzin, dat ze maar eenmalig kunnen verstrekken. Ze kunnen er immers wel honderden verstrekken. (waarom zou dat niet kunnen?)
Probeer ze dit op een nette manier duidelijk te maken.
Als ze blijven weigeren, dan kun je je eventuele rechtsbijstand inschakelen of zelf naar de geschillencommissie (KIFID) of rechtbank stappen.
Re: royementsverklaring nooit ontvangen
Op het eenmalig verstrekken van een originele verklaring wordt wel vaker een beroep gedaan.
Ik denk echter dat ze er geen bezwaar tegen hebben om een kopie van de brief en verklaring van 25 mei te versturen (die moeten ze zo uit hun systeem kunnen draaien).
De Hema zal wellicht bereid zijn om op basis van die kopie-verklaring de schade vrije jaren toe te kennen (geen ongebruikelijke usance in de branche en in ieder geval veel klantvriendelijker dan de behandeling die Unive een vertrekkende klant biedt)
Ik denk echter dat ze er geen bezwaar tegen hebben om een kopie van de brief en verklaring van 25 mei te versturen (die moeten ze zo uit hun systeem kunnen draaien).
De Hema zal wellicht bereid zijn om op basis van die kopie-verklaring de schade vrije jaren toe te kennen (geen ongebruikelijke usance in de branche en in ieder geval veel klantvriendelijker dan de behandeling die Unive een vertrekkende klant biedt)
Re: royementsverklaring nooit ontvangen
Dit soort dingen is vanaf 1-9-2007 gelukkig verleden tijd door het roy-data systeem.
Klanten krijgen geen B/M verklaring meer, maar de gegevens worden in een centraal bestand geplaatst door de oude verzekeraar en vervolgens geraadpleegd en in gebruik genomen door de nieuwe verzekeraar.
Klanten krijgen geen B/M verklaring meer, maar de gegevens worden in een centraal bestand geplaatst door de oude verzekeraar en vervolgens geraadpleegd en in gebruik genomen door de nieuwe verzekeraar.
Re: royementsverklaring nooit ontvangen
@ rednax
Ik hoop dat iedere verzekeraar zich daarop aansluit:
http://www.seps.nl/CR/Deelnemers/Deelnemers.asp
Particulieren hebben nu wel inzage tegen een kleine vergoeding:
http://www.seps.nl/inzagerecht/
Ik hoop dat iedere verzekeraar zich daarop aansluit:
http://www.seps.nl/CR/Deelnemers/Deelnemers.asp
Particulieren hebben nu wel inzage tegen een kleine vergoeding:
http://www.seps.nl/inzagerecht/
