LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RVS Lijfrenteverzekering.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
alain2708
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2011 11:46

RVS Lijfrenteverzekering.

Ongelezen bericht door alain2708 »

Hallo, ik heb sinds 2005 een lijfrenteverzekering bij RVS en nu wordt er gezegd dat dit een woekerpolis is.
Nu heb ik op deze site een kleine vragenlijst ingevuld waaruit bleek dat ik inderdaad een woekerpolis heb. Aan de hand van die vragenlijst ben ik net gebeld door een meneer van een bank die binnenkort langskomt om te kijken of ik mijn verzekiring over kan zetten naar ...... (heel stom, ben de naam van die bank ff kwijt)

Kan dat overzetten zomaar, of moet ik dan ook hoge kosten betalen?
Elke maand leg ik €170,- in, hoeveel rekent RVS daarvan voor 'kosten'?
Ik ben nieuw met dit soort verzekeringen en ben bang dat ik straks al mn geld kwijt ben of dat RVS aan het einde van de looptijd 30% ofzo berekent alszijnde 'kosten'!

Kan iemand vertellen wat ik kan doen?
Helpt rechtsbijstand ook, of staat RVS gewoon in z'n recht en ben ik er ingeluisd?

Mvg, Alain

a.g.
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2011 16:21

Re: RVS Lijfrenteverzekering.

Ongelezen bericht door a.g. »

alain2708 schreef:Hallo, ik heb sinds 2005 een lijfrenteverzekering bij RVS en nu wordt er gezegd dat dit een woekerpolis is.
Nu heb ik op deze site een kleine vragenlijst ingevuld waaruit bleek dat ik inderdaad een woekerpolis heb. Aan de hand van die vragenlijst ben ik net gebeld door een meneer van een bank die binnenkort langskomt om te kijken of ik mijn verzekiring over kan zetten naar ...... (heel stom, ben de naam van die bank ff kwijt)

Kan dat overzetten zomaar, of moet ik dan ook hoge kosten betalen?
Elke maand leg ik €170,- in, hoeveel rekent RVS daarvan voor 'kosten'?
Ik ben nieuw met dit soort verzekeringen en ben bang dat ik straks al mn geld kwijt ben of dat RVS aan het einde van de looptijd 30% ofzo berekent alszijnde 'kosten'!

Kan iemand vertellen wat ik kan doen?
Helpt rechtsbijstand ook, of staat RVS gewoon in z'n recht en ben ik er ingeluisd?

Mvg, Alain
Hallo,
ik weet niet of je inmiddels al geholpen bent, of dat je al bent overgestapt maar toch even een reactie.
Overstappen kan onder bepaalde fiscale voorwaarden, en ja dit zal ongetwijfeld kosten met zich meebrengen. de kosten zijn niet zomaar even te berekenen, wat je wel kunt doen is een verzoek tot afkoop indienen, RVS zal dan een berekening maken van de nog te verrekenen kosten en (voor het geval dat je het op je rekening gestord zou krijgen) de fiscale afrekening.
Of je een woekerpolis hebt is natuurlijk nog maar de vraag, aangezien ze dit op einddatum gaan bekijken. Ik zou daarnaast wel verschillende partijen naast elkaar leggen en niet zomaar bij een bank even wat in orde maken

Gr AG

Gesloten