LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade aan zonnescherm door wind

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Marcel Peek
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2017 21:07

Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door Marcel Peek »

Goedendag,

Afgelopen zaterdag is er door wind of regenval 1 van de knikarmen van mijn zonnescherm afgebroken. Na contact met mijn tussenpersoon blijkt dit alleen verzekerd als er minimaal windkracht 7 is gemeten en dit word opgevraagd bij het KNMI, door regenval is er überhaupt geen vergoeding mogelijk. Volgens diverse zonweringsbedrijven word dit altijd gedekt door de inboedelverzekering. Hoe is het dan bij een windhoos die zeer plaatselijk is en is dit een normale regel van verzekeraars?

Moneyman
Berichten: 31137
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door Moneyman »

De enige relevante vraag is wat jouw polisvoorwaarden hierover zeggen. Wat anderen doen, is alleen relevant als je gaat overstappen.

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, een zonnescherm is ook niet bedoeld als windscherm. Zodra het weer slechter wordt moet het scherm altijd ingedraaid worden.
Maar goed, u bent dus wel verzekerd bij windkracht 7 en harder. Dan is het dus aan u om te bewijzen dat op dat moment de wind zo hard voorbij raasde. Maar of dat gaat lukken...

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door lijfrente »

De zonweringsbedrijven hebben het fout.
De zonwering valt onder de opstal en niet onder de inboedelverzekering .

https://www.independer.nl/inboedelverze ... ering.aspx

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door Emcede »

lijfrente schreef:De zonweringsbedrijven hebben het fout.
De zonwering valt onder de opstal en niet onder de inboedelverzekering .

https://www.independer.nl/inboedelverze ... ering.aspx
Beter lezen graag. Er staat letterlijk " de zonwering valt dus onder je inboedelverzekering". Dat staat zo in de advieslijst van het Verbond van Verzekeraars.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door lijfrente »

Emcede schreef:
lijfrente schreef:De zonweringsbedrijven hebben het fout.
De zonwering valt onder de opstal en niet onder de inboedelverzekering .

https://www.independer.nl/inboedelverze ... ering.aspx
Beter lezen graag. Er staat letterlijk " de zonwering valt dus onder je inboedelverzekering". Dat staat zo in de advieslijst van het Verbond van Verzekeraars.
Ik lees dit bij Independer!

De zonwering hangt aan het huis, en je huis valt onder de opstalverzekering. De zonwering dus ook. :wink:

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door sylvesterb »

lijfrente schreef:
Emcede schreef:
lijfrente schreef:De zonweringsbedrijven hebben het fout.
De zonwering valt onder de opstal en niet onder de inboedelverzekering .

https://www.independer.nl/inboedelverze ... ering.aspx
Beter lezen graag. Er staat letterlijk " de zonwering valt dus onder je inboedelverzekering". Dat staat zo in de advieslijst van het Verbond van Verzekeraars.
Ik lees dit bij Independer!

De zonwering hangt aan het huis, en je huis valt onder de opstalverzekering. De zonwering dus ook. :wink:
En daarna moet je doorlezen:

"De zonwering dus ook. Om onduidelijkheid te voorkomen over het claimen van de schade, zijn hierover afspraken gemaakt tussen woonverzekeraars. Zo ontstaat er geen discussie of zonwering valt onder je inboedelverzekering of onder je opstalverzekering."

En daarna:

"De zonwering valt dus onder je inboedelverzekering."

Concreet is er dus afgesproken dat ondanks dat de zonwering hangt aan je huis het toch onder de inboedelverzekering valt.

Moiseule58

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Is het wel zeker dat het door wind of regen komt? Er zijn zonweringleveranciers die grove fouten maken bij de montage, en die door een leek niet te zien zijn, tot het fout gaat! Overigens hebben wij een jaren geleden ingestorte zonwering wel (gedeeltelijk) vergoed gekregen. Later bleek dit ook door foute montage gekomen te zijn en niet door de wind.

Nijogeth
Berichten: 10526
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit lijkt me niet direct verzekeringswerk als het zonnescherm open stond tijdens de wind en regen. Er zal vast wel duidelijk zijn gemaakt dat je hem dan moet inklappen/oprollen. Het zal er aan liggen of je een allrisk inboedelverzekering hebt of niet, want niet elke inboedelverzekering dekt schade veroorzaakt door jezelf. Al kan men het ook weer onder schade door roekeloosheid scharen en dan is het dus zeker niet verzekerd.

Daarom gaat het erom, stond het zonnescherm open?

Overigens, het feit dat men het heeft over windkracht 7, heeft te maken met stormschade. Daar zou je het in principe dus niet op kunnen verhalen.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door lijfrente »

sylvesterb schreef:
lijfrente schreef:
Beter lezen graag. Er staat letterlijk " de zonwering valt dus onder je inboedelverzekering". Dat staat zo in de advieslijst van het Verbond van Verzekeraars.
Ik lees dit bij Independer!

De zonwering hangt aan het huis, en je huis valt onder de opstalverzekering. De zonwering dus ook. :wink:
En daarna moet je doorlezen:

"De zonwering dus ook. Om onduidelijkheid te voorkomen over het claimen van de schade, zijn hierover afspraken gemaakt tussen woonverzekeraars. Zo ontstaat er geen discussie of zonwering valt onder je inboedelverzekering of onder je opstalverzekering."

En daarna:

"De zonwering valt dus onder je inboedelverzekering."

Concreet is er dus afgesproken dat ondanks dat de zonwering hangt aan je huis het toch onder de inboedelverzekering valt.[/quote]

@sylvesterb je hebt gelijk! :oops:

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Zwart op wit in mijn inboedelverzekering vermeldt ... (van Reaal):

"Antennes of zonweringen die aan je woning zijn bevestigd, maar ook terreinafscheidingen, tuinhuisjes, zonnepanelen en hobbykassen zijn verzekerd voor de gebeurtenissen die hiervoor genoemd worden. En met de dekking inboedel­verzekering ben je ook verzekerd voor schade door wind en storm".

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door lijfrente »

hänschen klein schreef:Zwart op wit in mijn inboedelverzekering vermeldt ... (van Reaal):

"Antennes of zonweringen die aan je woning zijn bevestigd, maar ook terreinafscheidingen, tuinhuisjes, zonnepanelen en hobbykassen zijn verzekerd voor de gebeurtenissen die hiervoor genoemd worden. En met de dekking inboedel­verzekering ben je ook verzekerd voor schade door wind en storm".
Staat ook bij mij in de voorwaarden, maar je moet ook de uitsluitingen lezen.
Zoals al eerder geschreven is door andere members, pas vanaf windkracht 7!

Contraschade
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2017 13:59
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door Contraschade »

Schakel een eigen contra-expert in. Hij/zij kan je dan helpen met de schade die je geleden hebt en weet vaak beter wat de polisvoorwaarden zijn en inhouden. Zij regelen vervolgens ook contact met de tussenpersoon/verzekeraar. Zo weet je duidelijk waar je recht op hebt in je eigen voordeel en niet in het voordeel van de verzekeringsmaatschappij.

schadeoplossing
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 okt 2015 11:35
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door schadeoplossing »

Marcel Peek schreef:Goedendag,

Afgelopen zaterdag is er door wind of regenval 1 van de knikarmen van mijn zonnescherm afgebroken. Na contact met mijn tussenpersoon blijkt dit alleen verzekerd als er minimaal windkracht 7 is gemeten en dit word opgevraagd bij het KNMI, door regenval is er überhaupt geen vergoeding mogelijk. Volgens diverse zonweringsbedrijven word dit altijd gedekt door de inboedelverzekering. Hoe is het dan bij een windhoos die zeer plaatselijk is en is dit een normale regel van verzekeraars?
U bent inderdaad verzekerd bij windkracht 7 of harder maar de vraag is even hoe u dat moet bewijzen. Ik denk niet dat zij akkoord gaan met een meting van een lokaal weerstation. Heeft u zelf gekeken wat de windkracht was in uw stad? U kunt dit nakijken op buienradar

Verder kunt u inderdaad nog een eigen contra expert inschakelen om de zaak verder uit te zoeken.

Mucha

Re: Schade aan zonnescherm door wind

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten