Vorige maand ben ik in mijn bovenarm gebeten door een hond. Ik liep op de stoep, passeerde een vrouw met haar hond en voordat ik het wist sprong de hond tegen mij aan en beet mij. De hond beet gelukkig niet door maar er zit helaas wel een gat in de mouw van mijn (toen) vier weken oude winterjas. De eigenaar van de hond gaf aan dat de hond dit wel vaker deed bij mensen die hij/zij niet kende
![Shocked :shock:](./../images/smilies/icon_eek.gif)
Een aantal dagen later kreeg ik post van haar (aansprakelijksheids-)verzekeraar 'Meeùs'. Bijgevoegd een vragenformulier met het verzoek dit terug te sturen. Nadat ik dat gedaan had kreeg ik een brief waarin mij verzocht werd foto's op te sturen en eventueel de mogelijkheden en kosten van het herstel te weerleggen. Toen ik belde of er mogelijk ook sprake kan zijn van waardevermindering (de jas is net nieuw, ik wil liever geen herstelde jas) antwoordde de medewerker ietwat geïrriteerd dat ik maar eerst de foto's op moet sturen.
Ik ben een beetje bang dat ze de zaak toch afwillen doen met een vergoeding van €10 of €20 en er gemakkelijk van af willen komen door mij te laten lopen voor het herstel. Het simpelweg vergoeden van de kosten van het herstel vind ik niet voldoende (niet redelijk/billijk) maar ik weet niet of de verzekeraar dit kan maken conform vigerende regels/gedragscodes. Kan iemand hier antwoord op geven?
Bij voorbaat dank.