LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadebedrag laten uitbetalen...

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
RobbieS.

Schadebedrag laten uitbetalen...

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Laatst is er een fietser tegen de auto aangereden. De auto stond geparkeerd, de fietser bekende schuld, en heeft contact opgenomen met zijn verzekeraar.

Ik moest een schaderapport bij een schadebedrijf laten maken, waar een schadebedrag uitkwam van €975,-. Vervolgens is er een expert van de verzekeraar langsgeweest, om dit te controleren, en heeft dit akkoord bevonden.

Het bedrag zou binnen twee weken op mijn rekening staan. Nu, drie weken later eens gebeld met de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij, waar het geld bleef. De zaakbehandelaar wist te vertellen dat het geld binnen een week uitgekeerd werd, maar slechts €675,- .

Op mijn vraag waarom €300,- minder dan het (goedgekeurde) rapport, kwam het antwoord dat de verzekeraar goedkoper krijgt geleverd door het schadebedrijf.
Nu is mijn vraag, is dit normaal en kan dit zomaar?

kweenie

Re: Schadebedrag laten uitbetalen...

Ongelezen bericht door kweenie »

Het kan zijn dat de waardevermindering van de auto lager is dan de herstelkosten. Als je auto door de schade 675 minder waard is geworden, dan zou je door het uit laten keren van de reparatiekosten in feite winst maken door het ongeluk. En dat mag niet, je mag er door de schade niet op vooruit gaan.

JanvL

Ongelezen bericht door JanvL »

Kweenie: Iets van de klok en de klepel?

Robbie Dat zou alleen kunnen als het schadebedrijf uw auto repareert voor het lagere bedrag of als het schadebedrag veel te hoog is vergeleken met andere schadeherstellers. In alle andere gevallen moeten zij gewoon het schadebedrag uitkeren. U hebt ook niets te maken met eventuele schadesturings maatregelen.
U kiest uw eigen hersteller.
Dus als het verder een normale zaak is, de verzekeraar mededelen, dat de lagere uitkering niet acceptabel is.

RobbieS.

Ongelezen bericht door RobbieS. »

De zaakbehandelaar van Achmea heeft me doorverwezen naar de expert.

Ik heb nu ook zijn schaderapport gekregen, en het verschil komt tot stand door het niet spuiten van een velg -idd een discutabel punt, klaag ik ook niet over- , en een verschil in uurloon.
Het schadebedrijf rekent in de offerte die ik heb laten maken €72.5 per uur, de schadeexpert rekent met €59 per uur. Hierdoor ontstaat een verschil van €300.

Ik heb de expert hierop aangesproken, en hij verklaart dat Avéro Achmea afspraken heeft met dit schadebedrijf. Hij zegt dat het voor mij niet uitmaakt, als ik het laat repareren bij het bedrijf, dan doen ze dit voor zijn getaxeerde bedrag.

Nu wil ik nog even wachten met reparatie, om vervolgens de gehele wagen te laten spuiten ivm parkeerdeukjes, steenslag etc. Dan vraag ik meerdere bedrijven om een offerte, en de beste aanbieding krijgt de opdracht.

Ondanks het verhaal van de expert heb ik het gevoel dat ik nu beknot wordt in mijn keuzevrijheid om een bedrijf uit te zoeken, zonder dat me dat die €300,- extra kost.

Overigens is het schadebedrag wel reeds uitbetaald. Kan ik hier nog iets aan doen, of moet ik dit accepteren?

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Je hebt je geld in handen, dus zou er verder niet al te moeilijk over doen. Nu gaan shoppen waar het het goedkoopste is.

Gesloten