LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schadevergoeding keuken uitbetaling

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
tmmst
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2015 20:30

schadevergoeding keuken uitbetaling

Ongelezen bericht door tmmst »

Beste leden,

Wie kan mij helpen met het volgende: onlangs waterschade gehad aan de keuken wegens een kapotte afvoer. Inmiddels dik een maand verder en alleen de schimmel is bestreden. Al met al geen vertrouwen in de verzekeraar omdat het te lang duurt. Bij hen aangegeven dat we t zelf wel laten doen en dat we een geldbedrag willen.

De schadevergoeding kwam echter hoger uit dan gedacht en nu overwegen we een nieuwe keuken te laten plaatsen. Heb ik dan recht op de volledige schadevergoeding? Er wordt namelijk het volgende aangegeven:

*Vanaf (naam verzekering) kreeg ik het verzoek u het vastgestelde schadebedrag door te geven.
U overweegt om de schade verder door een eigen aannemer te laten herstellen.
De schadevergoeding bedraagt dan (x bedrag) inclusief btw.

De schade zal in twee termijnen worden uitgekeerd.

U ontvangt dan eerst 50%, na herstel stuurt u een kopie van de rekening naar (naam verzekering) en ontvangt u de tweede 50%.

Ik hoor graag van u of u de schade door een eigen aannemer laat herstellen.

Met vriendelijke groet,

(Schade expert)*

tmmst
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2015 20:30

Re: schadevergoeding keuken uitbetaling

Ongelezen bericht door tmmst »

Kleine toevoeging: ik ben me bewust dat *herstelplicht* eventueel meespeelt aangezien het om opstal gaat. Echter ben ik dit niet tegengekomen in de polisvoorwaarden van de woonverzekering (ook de zoekterm *herstelplicht* levert niks op)

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: schadevergoeding keuken uitbetaling

Ongelezen bericht door tijger1 »

Waarom legt u die vraag niet voor aan de verzekeraar? Dus hoe de gang van zaken is als u de keuken laat vervangen?

tmmst
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2015 20:30

Re: schadevergoeding keuken uitbetaling

Ongelezen bericht door tmmst »

tijger1 schreef:Waarom legt u die vraag niet voor aan de verzekeraar? Dus hoe de gang van zaken is als u de keuken laat vervangen?
Dat heb ik ook zeker gedaan, ik wacht nog op antwoord. Ik heb echter zeer weinig vertrouwen in de verzekeringsmaatschappij. De afgelopen maand ben ik aan mn lot overgelaten en ben bang ook hierover weer strijd te moeten voeren. Advies en ervaringen zijn dan ook zeer welkom.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: schadevergoeding keuken uitbetaling

Ongelezen bericht door tijger1 »

Wat bedoelt u met aan uw lot overgelaten? De schimmel is bestreden, er is een expert geweest en u krijgt meer uitgekeerd dan verwacht.

Een opstalverzekering is niet per se een naturaverzekering. Als u schade hebt, schakelt u na melding en een eventuele inspectie door de expert een reparateur in. Of u schakelt de reparateur in due aanbevolen wordt door de verzekeraar.

tmmst
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2015 20:30

Re: schadevergoeding keuken uitbetaling

Ongelezen bericht door tmmst »

tijger1 schreef:Wat bedoelt u met aan uw lot overgelaten?
De verzekeringsmaatschappij weet niets, de schademanager doet niets en instanties werken langs elkaar. Daar wordt je moedeloos van; Ik krijg geen hulp, bel zelf overal achteraan, vertel 10x hetzelfde verhaal. Zelf nu ik er zo over na denk, kan ik er nog kwaad om worden. Als ik geen initief had genomen had de bar nu nog beschimmeld geweest, was er geen expert langs gekomen en had de bar *even gesaust* moeten worden (aldus de schademanager) en het bedrag veel lager uitgevallen. Dan voel je je niet serieus genomen.

Gesloten