LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
terryberry
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2013 18:00

SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Ongelezen bericht door terryberry »

Verzekering inboedel SNS komt terug op schade

Ik had een schade met mijn laptop en ik ben verzekerd bij SNS, ik moest deze laten beoordelen bij Smartphort en een eigen risico betalen van 75 euro.
Smartphort kan de laptop niet herstellen en vraag of ik accoord ga met een nieuwe. Dit heb ik geaccepteerd, Ik heb de nieuwe laptop ontvangen en vandaag ( een dag na ontvangst ) belt Smartphort dat de laptop weer retour moet omdat ik geen recht heb op een nieuw toestel maar op 100 euro ( min 75 euro eigen risico = 25 euro)
Volgens Smartphort heeft de verzekeringsmaatschappij een verkeerde berekeningstabel gebruikt en daarom moet ik hem terugsturen. Kan en mag dit?

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Ongelezen bericht door Moneyman »

terryberry schreef:Verzekering inboedel SNS komt terug op schade

Ik had een schade met mijn laptop en ik ben verzekerd bij SNS, ik moest deze laten beoordelen bij Smartphort en een eigen risico betalen van 75 euro.
Smartphort kan de laptop niet herstellen en vraag of ik accoord ga met een nieuwe. Dit heb ik geaccepteerd, Ik heb de nieuwe laptop ontvangen en vandaag ( een dag na ontvangst ) belt Smartphort dat de laptop weer retour moet omdat ik geen recht heb op een nieuw toestel maar op 100 euro ( min 75 euro eigen risico = 25 euro)
Volgens Smartphort heeft de verzekeringsmaatschappij een verkeerde berekeningstabel gebruikt en daarom moet ik hem terugsturen. Kan en mag dit?
Waarom zouden zij geen fout mogen maken en die mogen herstellen?

terryberry
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2013 18:00

Re: SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Ongelezen bericht door terryberry »

zij mogen een fout maken, echter mag er wel enige vorm van coulance zijn.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Ongelezen bericht door Moneyman »

terryberry schreef:zij mogen een fout maken, echter mag er wel enige vorm van coulance zijn.
Dat mag, maar hoeft niet. Zolang jij maar krijgt waar je recht op hebt.

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom belt Smartphort? Daar heb je toch geen verzekering lopen?

terryberry
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2013 18:00

Re: SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Ongelezen bericht door terryberry »

Smartphort regelt de schade afhandeling voor SNS, Smartphort geeft aan SNS door wat de schade is en de verzekeraar zegt vervolgens wat Smartphort moet gaan doen: maken, nieuwe of vergoeding. SNS heeft doorgegeven dat er een nieuw toestel moet worden vergoed, omdat hij niet te maken is, SNS komt er alleen achter als de schade is afgewikkeld dat het niet goed is. Zij hebben mij 2 maal een bericht gestuurd dat ik in aanmerking kom voor een nieuw toestel, ik moest voor het te leveren type laptop en voor het leveren toestemming geven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoeveel tijd zie er tussen het leveren van de laptop en dat ze erachter kwamen dat ze zich hebben vergist? Wat al is aangeven, vergissen is menselijk. Maar als je de nieuwe laptop al een tijdje in gebruik hebt, dan is het minder sterk voor de verzekeraar om nog te verwachten dat je zomaar even betaalt.

Ik zou het zelf netjes vinden als de verzekeringsmaatschappij zou zeggen dat je niet het volledige verschil terug hoeft te betalen, maar dat jullie bijvoorbeeld ieder de helft doen.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:Hoeveel tijd zie er tussen het leveren van de laptop en dat ze erachter kwamen dat ze zich hebben vergist? Wat al is aangeven, vergissen is menselijk. Maar als je de nieuwe laptop al een tijdje in gebruik hebt, dan is het minder sterk voor de verzekeraar om nog te verwachten dat je zomaar even betaalt.
Uit de OP:
terryberry schreef:Ik heb de nieuwe laptop ontvangen en vandaag ( een dag na ontvangst ) belt Smartphort dat de laptop weer retour moet
Het valt dus wel mee.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedankt, daar had ik overheen gelezen. Dan vind ik dat er inderdaad niet heel veel tijd overheen is gegaan en dat de verzekeraar de vergissing nog wel zou moeten kunnen herstellen. Maar enige tegemoetkoming zou daarbij wel aardig zijn.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Maar als ze dat niet doen, houdt het voor TS op. De vraag van TS "kan en mag dit?", kan dus alleen met "ja." worden beantwoord.

terryberry
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2013 18:00

Re: SNS inboedel komt terug op afgehandelde schade

Ongelezen bericht door terryberry »

na veel bellen en mailen is het opgelost, de verzekeraar betaalt de helft en ik betaal de helft.
Echter laat je nooit met een "kluitje het riet in sturen", je mag volgens juridisch advies een coulance van je verzekeraar verwachten.

Gesloten