LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
thehague
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 22:16

Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door thehague »

Een paar dagen geleden ontving ik een prolongatie-nota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam. Het zou gaan om een verzekering (die ik nooit gesloten heb) voor foto-video-apparatuur (die ik niet heb), gekocht bij een inmiddels gesloten winkel (waar ik nog nooit iets heb gekocht). Ik nam per email contact op met dit kantoor waarbij ik aangaf geen verzekeringsovereenkomst te hebben gesloten en waarin ik vroeg "waar heeft u mijn persoonsgegevens vandaan?". Ik krijg slechts als reactie dat de polis conform mijn verzoek is opgezegd (dit terwijl er geen polis is). Ik vermoed dat er sprake is van oplichting. Ik overweeg aangifte te doen. Wie heeft soortgelijke ervaringen met deze assuradeur?

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Actua Assurantien doet veel in garantieverzekeringen. Ik vermoed dat u ergens iets gekocht hebt waarbij u extra garantie heeft gekocht.

Er zal niet zomaar lukraak een rekening worden verzonden.

Als dit desondanks toch niet zo is dan is er waarschijnlijk sprake van een simpele tikfout in de computer van actua. Een foutje met een adres is zo gemaakt.

thehague
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 22:16

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door thehague »

FlipKaneel, bedankt voor je reactie. Ik gaf al aan: het zou gaan om foto-/video-apparatuur, gekocht in een bepaalde zaak. Die apparatuur heb ik echter niet. En bij die zaak heb ik nog nooit iets gekocht. Actua Assurantiën geeft overigens nu ten aanzien van die zaak plotseling aan: onbekend. Op mijn vraag "hoe bent u aan mijn gegevens gekomen?" is tot op heden niet gereageerd. Dat zou je wel verwachten als het betrouwbaar is. Het blijft echter cryptisch. Ik vertrouw het absoluut niet.

MaartjeB
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2008 21:44

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door MaartjeB »

Vorige week zagen we op het giroafschrift van mijn dochter dat er een bedrag van 41,25 was geincasseerd door Actua assurantien, i.v.m. telecomdiensten (silver service). Mijn dochter heeft geen mobiel telefoonabonnement, noch heeft zij ooit iets afgesloten bij dit bedrijf. Inmiddels hebben we de incasso teruggedraaid, maar ik maak me er wel zorgen over hoe het mogelijk is dat bedrijven zomaar een bedrag van je rekening kunnen laten afschrijven.

jjadee
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2008 12:24

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door jjadee »

Ik zag zelf een bedrag van 51 wat afgeschreven werd voor:
DIGICAM
VERLENGDE GARANTIE, EXTERNE ONHE
Ik heb direct de postbank gebeld en gelukkig word het terug geboekt. Actua heb ik ook gebeld en wist niet hoe dit kon komen. ik heb ze er op gewezen dat ze zichzelf kunnen terugvinden op Tros Radar en verteld dat de Postbank al hun incasso's heeft geblokkeerd!

stanme
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 08:56

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door stanme »

Vanmorgen ook geconfronteerd met een afschrijving en door Postbank laten terugboeken. Contact met Actua opgenomen. Zij doen het af als een foutje. Gezien de vorige reacties op dit forum lijkt het inderdaad op spooknota's. De Postbank heb ik op de hoogte gesteld en deze doen er onderzoek naar.

john Kolenbrander
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 08:47

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door john Kolenbrander »

Hedenochtend, 10 februari 2009 mijn postbankrekening via internet bezien. Er blijkt een bedrag van€ 140,00 te zijn afgeschreven (automatische incasso) door Actua verzekeringen i.v.m. een verlengde garantie notebook, externe ONHE. Nooit van gehoord, is mij absoluut onbekend
Dit schijnt meer voor te komen gezien de site van Radar. Het gebeurt dus nog steeds. Bedrag laten storneren, maar hoe kan dit? Ik heb geen notebook, nooit een verzekering bij Actua afgesloten?? Kortom, raadsels. Lijkt mij een vorm van oplichting. Hoe komen ze aan mijn gegevens van bank etc.???????

werners1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2009 23:12

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door werners1983 »

Ik kon mijn ogen niet geloven. ik ben heel erg gesteld op het zo simpel mogelijk houden van mijn leven. dit houwt in geen moeilijke verzekeringen afsluiten geen papier werk tenzij het echt nodig is. vervolgens kom ik er nu achter dat ik in één keer een verzekering heb op een mp3 speler ter waarde van 28 euro. ik dacht eerst nog nou zou ik die dan niet bij de Ipod van mijn vriendin hebben afgesloten maar dat was een eenmalige verzekering (1 keer betaling van ongeveer 43 euro) deze heb ik afgesloten bij de mediamarkt. verder heb ik nog een bestelling bij bol.com gedaan en heb ik bij marktplaats een (kenteken opgevraagt om te kijken of de kielometerstand goed was NAP). en ik heb ook nog mijn auto op marktplaats verkocht. verder niets. ik weet zeker dat dit oplichting is dus ik ga hier dan ook werk van maken :twisted: van mij zijn ze niet snel af. ik ga aangifte doen.

mijneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2006 22:38

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door mijneke »

Ook ik werd vandaag geconfronteerd met een incasso-opdracht van Actua Assurantien BV van 110,00 euro via mijn ING/Postbankrekeningnummer.
Inmiddels heb ik de incasso laten storneren, nu maar afwachten of ik het binnen enkele dagen terug ontvang. Het geeft weer een hoop ergenis. Ik heb Actua gemaild en 10 dagen de gelegenheid gegeven om te reageren, anders ga ik aangifte van oplichting doen.

Richard77
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2010 23:35

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door Richard77 »

Ik had ook al mijn vraagtekens bij mijn afschrift. Ineens een bedrag van 43,45 afgeschreven voor een TELCOMMOB SILVER SERVICE. Ik heb zeker geen verzekering voor mijn mobiel, laat staat bij Acuta assurantien. Ik lees dat dit meer is voorgekomen in het verleden en vraag me af hoeveel mensen het NIET terug hebben laten storten. Lekker business model voor die verz.mij. Kan hier niets aan gedaan worden?

Mvgr,
Richard

P.s. Heeft iemand van hierboven ooit nog reactie van Actua ontvangen n.a.v. de spooknota?

mijneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2006 22:38

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door mijneke »

Ja, ik heb een reactie gehad naar aanleiding van mijn mail.
`welgemeende excuses`en uitleg hoe het mogelijk is dat er zo maar een bedrag van mijn rekening geschreven is. Volgens Actua zou iemand via een bepaald bedrijf een verzekering bij hun afgesloten hebben en mijn rekeningnummer gebruikt hebben. Volgens mij komen dan de naam en het rekeningnummer niet overeen en mag er niets afgeschreven worden.
Van mij was het een rekeningnummer die bijna nooit gebruikt wordt, dat is nog het allervreemdst. Ik heb het bedrag zelf laten storneren dus binnen enkele dagen stond het weer op mijn rekening. Ik ben ook gelijk alle transacties in het verleden na gaan kijken, voorzover het nog kon.
Actua zegt mij direkt uit hun administratie verwijderd te hebben. Bij mijn opmerking aan hun dat Actua bekend staat om onterechte afschrijvingen waren ze licht geirriteerd. Hun was hierover niets bekend. Blijkbaar googlen ze hun bedrijf niet op internet, of doen net of hun neus bloed.
Blijkt eens te meer dat je je bankrekeningen goed in de gaten moet houden i.v.m. dit soort praktijken.

tjsei
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2011 17:32

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door tjsei »

16 Mei j.l.2011 ook een 'spooknota gekregen. Het bedrijf heeft nog altijd een groot aantal dyslecten in dienst of pleegt nog altijd op (grote schaal) fraude/ diefstal.

In een e-mail heb ik uitleg over specifieke onderwerpen gevraagd en kreeg een standaard brief retour van de 'adjunct-directeur'. Mijn rekening liep bij de postbank, nu dus ING. Uit de andere reacties lees ik dat postrekeningen favoriet zijn bij dit 'bedrijf'.

Wie hun zaakje doorheeft krijgt wel erg makkelijk zijn geld terug lees ik, en dat is ook mijn ervaring. Vraag mij af hoeveel geld dit bedrijf verdient aan mensen die niet nauwkeurig hun afschriften nalezen.

Morgen ga ik aangifte doen tegen deze criminelen, raad iedereen aan hetzelfde te doen.

marlin69
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2011 21:31

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door marlin69 »

Ook ik heb te maken met deze dubieus handelende "verzekeraar". Ik heb wel een garantieverzekering afgesloten via Mediamarkt ter waarde van € 77,-. Mediamarkt besteedt dit uit aan Actua. Nu was er ineens € 430,- afgeschreven! Ik heb dit direct terug laten boeken en gebeld. Reactie? Tja, typefoutje. Geen excuses, niets. Men vertelde het bedrag te kunnen terugstorten en dan zou ik het al binnen acht (!) weken terug hebben. Wat een boeventuig! Kan hier nu niets aan gedaan worden? Hier worden veel mensen de dupe van en mocht je toevallig op vakantie zijn, kan het dus zomaar gebeuren dat je zonder geld komt te zitten omdat Actua zogenaamd een "typefoutje" maakt. Ik wilde hier een klacht over indienen, maar men heeft mij te verstaan gegeven alleen echte klachten in behandeling te nemen. Dit was geen echte klacht, maar gewoon een foutje. Wat een fantastisch bedrijf!!!

tjsei
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2011 17:32

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door tjsei »

Ik heb dus zoals ik eerder melde geprobeerd aangifte te doen. De agente achter de balie heeft met haar chef overlegt of er iets aan te doen is. De bank, in mijn geval ING, had hier beter op moeten letten. Aangifte kon dus niet.

Wel is er een notitie van het 'bedrijf' gemaakt in het politie systeem, andere meldingen worden hier dus bijgevoegd. Hoe meer meldingen, hoe groter de kans dat er iets aan gedaan kan worden. De politie is (nu) ook op de hoogte van dit forum, en nam het daarom serieus.

Waarschijnlijk word alleen ING aangesproken op slechte controle, maarja, het is iniedergeval iets.

Dus nogmaals, stap allemaal naar de politie!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tjsei schreef:Ik heb dus zoals ik eerder melde geprobeerd aangifte te doen. De agente achter de balie heeft met haar chef overlegt of er iets aan te doen is. De bank, in mijn geval ING, had hier beter op moeten letten. Aangifte kon dus niet.
Lijkt me onjuist.
Als men jouw naam en rekeningnummer heeft - dan kloppen die gegevens volgens je bank - en kan men niet zien of er al dan niet een geldige reden is.

Er is dus wel degelijk grond voor aangifte.
- Diefstal en Incassofraude
- Oplichting

Aan de hand van dit forum kan je opzet aannemelijk maken. Dit omdat het al een paar jaar hetzelfde gaat.

Er zijn m.i. 2 stappen die mensen moeten nemen.
1) naar de bank gaan, en een selectieve blokkade op het rekeningnummer van Actua laten aanbrengen met als reden incassofraude. (Dit uiteraard na stornering van de onterechte incasso)
2) aangifte doen van incassofraude en diefstal. Vermeld daar wel bij dat je het hebt laten terugboeken, maar dat dit 'bedrijf' het vaker doet (print topic uit) en daarom aangifte wenselijk is.

lien.k
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 23:50

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door lien.k »

Ook bij mij is er vandaag, 7 februari 2012, een bedrag van € 82,- afgeschreven van mijn ING rekening betreffende een "verlengde garantie van een iPad". Ik heb geen iPad, laat staan dat ik daar een verlengde garantie voor heb aangevraagd bij Actua. Ik ken dit bedrijf niet en heb geen enkele zakelijke relatie met dit bedrijf. Het is verbazingwekkend dat Actua dit zomaar kan doen en dat ING dit soort naar fraude riekende transacties toestaat. (Al helemaal gezien de reacties van de medegedupeerden omtrent Actua <-> ING op dit forum) Ik heb direct een stornering van het bedrag aangevraagd bij ING en Actua gesommeerd mij te informeren omtrent hun handelen. Ben benieuwd!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

lien.k schreef:k heb direct een stornering van het bedrag aangevraagd bij ING en Actua gesommeerd mij te informeren omtrent hun handelen. Ben benieuwd!
Zal wel een 'administratieve' fout zijn.

Behalve stornering zou ik ook een selectieve blokkade aanvragen op dat rekeningnummer op grond van onterechte incasso / incassofraude.
Waarschijnlijk moet je dit persoonlijk bij je bankkantoor doen.

Houd je rekening in de gaten voor het geval ze het nog eens doen totdat je de blokkade hebt aangebracht.

tineke5
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2012 13:14

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door tineke5 »

vandaag keek ik mijn rekening na. wat zie ik tot verbazing, ik schijn een polis bij actua asserantien te hebben en er werdt 16,95 van mijn rekening geboekt. zou niet weten waarvan. ik heb niets aangeschaft of ergens voor getekend waar ik een polis voor moest afsluiten. het bedrag direct gertorneerd. nu de bank nog even informeren. ik ben wel geschrokken zeker toen ik hier nog meer meldingen heb gelezen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tineke5 schreef:vandaag keek ik mijn rekening na. wat zie ik tot verbazing, ik schijn een polis bij actua asserantien te hebben en er werdt 16,95 van mijn rekening geboekt. zou niet weten waarvan. ik heb niets aangeschaft of ergens voor getekend waar ik een polis voor moest afsluiten. het bedrag direct gertorneerd. nu de bank nog even informeren. ik ben wel geschrokken zeker toen ik hier nog meer meldingen heb gelezen.
Vraag bij dit bedrijf eens na - en vooral of men een machtiging kan overleggen voor incasso.
Eis binnen 4 dagen antwoord, doe anders aangifte - meld rustig dat er meer klachten zijn.

Bij de bank vragen om een selectieve blokkade wegens incassofraude - als er voldoende meldingen komen, raakt dat bedrijf de vergunning om automatisch te incasseren kwijt.

tineke5
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2012 13:14

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door tineke5 »

nogmaals diep nagedacht en jawel hoor mijn zoon heeft een verzekering van actua op zijn mobiel afgesloten. vind het alleen raar dat ik de eerste keer het dubbelle bedrag moet betalen en dan de laatste maand niets. maar goed mijn verontschuldiging van mijn eeder vermelding aan het adres van actua

Gesloten