LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stilzwijgende verlenging met 60 maanden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ziek van Aegon

Re: stilzwijgende verlenging met 60 maanden

Ongelezen bericht door Ziek van Aegon »

Hoi Byop bedankt voor uw reactie. Ik heb net met mijn tussenpersoon gebeld en in februari 2007 is de nieuwe termijn van 5 jaar ingegaan. Er zijn geen voorwaarden gewijzigd zei hij. Als het contract wordt omgezet naar een 1 jaarcontract ben ik er pas in februari 2009 vanaf. Daar moet ik eerst nog voor smeken of dreigen bij Aegon. Ik heb geen goede argumenten van Aegon gehoord voor die belachelijke opzegtermijnen. Het zou voor mijn zekerheid zijn ?!? Ik ben blij dat alleen verzekering van die lijpe opzegtermijnen hebben. Het is me bij het aangaan van de verzekering niet vertelt. Of ik moet niet goed opgelet hebben dat kan ook nog. Stel je voor dat dat ook bij telefoonabonnementen en zwemabonnementen zo zou zijn. Ik vind het nog steeds waanzin. Ik wil mijn verzekering opzeggen omdat ik hem niet meer nodig heb. Dat weet ik zelf het beste. Ik voel me echt genaaid door die gasten. Het lijkt wel een vrouw waar je niet vanafkomt. Ik heb er ook totaal geen vertrouwen in dat ik uitbetaald krijg als ik echt schade heb. Dan zal er wel weer een addertje onder het gras zitten. Als ik mijn verzekering wil verhogen heb ik ook geen termijn. Ik heb er geen goed woord voor over.

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Zonder te persoonlijk te worden, maar wat is er de reden van dat de polis(sen) niet meer nodig is/zijn?

Een inboedel, een aansprakelijkheidsverzekering, allemaal toch wel verstandig om te hebben?

edit:

Het is overigenes niet alleen Aegon die u zal houden aan de contractstermijn, of dit dan 1 of 5 jaar is. Ook een opzegtermijn is niet alleen Aegon die daarmee werkt.

En het genoemde telefoonabonnement is ook lang niet altijd tussentijds maar zo opzegbaar! En aan het begin van het seizoen kiezen voor een jaar abonnement voor zwemmen is na een half jaar ook niet in te wisselen voor geld als u dan toch maar besluit weer af te zien van dat abonnement?

Ziek van Aegon

Hoi Byob. De verzekering heb ik destijds afgesloten omdat ik een stad woonde met veel criminaliteit. Er was al twee keer bij me ingebroken en ik had een nieuwe computer gekocht dus een inboedelverzekering leek me verstandig. Nu woon ik in een andere gemeente en daar is niet veel criminaliteit. Ik heb ook niet veel spullen van waarde. Een aantal jaren geleden ging mijn premie van 12 naar 18 euro of zoiets. Nu heb ik minder inkomen en ik heb de grootste moeite om al mijn rekeningen te betalen. Als ik even iets te laat betaal gaan ze dreigen met een deurwaarder en dat ik niet meer verzekerd ben als ik niet snel betaal. Zulke brieven krijg ik niet graag. Ik heb nog nooit iets geclaimd en ik heb geen zin meer in dat gezeur. Dat is de reden dat ik mijn verzekering wil opzeggen. Dat is ook de reden dat ik nooit meer een verzekering bij Aegon zal nemen.

Ziek van Aegon

Ik neem nooit abonnementen met een lange looptijd. En er is meestal ook een mogelijkheid om tussentijds te stoppen. Dan betaal je wel een extra bedrag. Maar we hebben het hier nu wel over een termijn van 5 jaar. Dat is veel en veel te lang.

edit: Ik heb wel eens gewoon premie geld teruggekregen van mijn motorverzekering nadat ik hem na een half jaar in de soep gereden had. Dat vind ik normaal. Gewoon betalen als je er iets voor krijgt en niet dat je ergens kleine letters niet goed gelezen hebt en een gevangene bent

Byob

U haalt er wel heel veel dingen bij die echt niets van doen hebben met uw discussie met Aegon;

Die motor in de soep, verzekerdbelang is weg, dus zal de maatschappij ook niet moeilijk doen over tussentijdse beeindiging, zulke dieven zijn het nou ook weer niet.

Maar inboedel zal een ieder wel hebben, en er is niet alleen dekking voor braak, al helemaal niet bij Aegon, die bijzonder weinig uitsluitingen kent in geval van schade. Verlaag anders uw verzekerdbedrag naar een reeele waarde van uw inboedel als deze zoveel minder is geworden tov het moment van afsluiten. Wat u niet heeft hoeft u ook niet te verzekeren.

Uw aansprakelijkheidsdekking dan? Ik mag toch hopen dat u niet van plan bent deze op te zeggen?

Ziek van Aegon

Hoi Byob ik ben van plan om in ieder geval mijn verzekering bij Aegon op te zeggen. Ik heb nog geen goed argument gehoord waarom dit niet zou kunnen. Als de motor die ik nu heb ook bij Aegon verzekerd was had ik die ook opgezegd. Een andere verzekering genomen bedoel ik want een motor moet verzekerd zijn als hij op de weg komt. Ik wil niet gedwongen worden. Ik bepaal zelf wel of er een verzekerd belang is. Ik vertrouw Aegon niet meer.

edit: Wat kan nu in hemelsnaam een goed argument zijn van Aegon om mijn contract niet om te zetten naar een 1 jaarscontract ? Alleen maar dat ze me vast willen houden toch ? Ik wil ervanaf. Ik word misselijk van Aegon. Misschien dat een doktersverklaring helpt.

edit2: ps Ik geloof niet dat Aegon bij uitbetalen wel redelijk is. Waarom zou ik dat geloven. Dat is toch niet logisch ?

Byob

Ik zou maar snel kiezen voor februari 2009 om de polissen op te zeggen als u die toezegging gedaan is. Normaal is namelijk dat u de polis per eerstvolgende hoofdvervaldatum (februari 2009) de wijziging kunt doorvoeren en vervolgens de polis een jaar later kunt laten doorhalen (februari 2010).

Laat ook eens weten waar u dan denkt uw polissen onder te gaan brengen?

Ziek van Aegon

Hoi Byob. Er is me nog helemaal geen toezegging gedaan dat die 5 jaar omgezet wordt in 1 jaar. Daarvoor moet ik nog strijden. Eerlijk gezegd ben ik voorlopig niet van plan om me te gaan verzekeren. Het vertrouwen is weg.

Byob

Dan mag ik hopen dat u zich niet al te veel tussen de mensen begeeft in verband met eventuele aansprakelijkheidsschade.

Succes verder

Ziek van Aegon

Bedankt. Dat zal wel lukken ik heb toch geen geld om me tussen de mensen te begeven.

edit: Mijn tussenpersoon gaat proberen of de verzekering omgezet kan worden naar alleen een aansprakelijkheidsverzekering.

Bedankt voor de tips

fred tegen aegon

Ongelezen bericht door fred tegen aegon »

Uit diverse bronnen vernomen dat verlenging van een verzekering met genoemde pereode aanvechtbaar is. Klaverblad zette de verzekering om naar één jaar en dan is het over (top). Aegon werkt op geen enkele manier mee. Natuurlijk is het zo dat ik mijn grootste klacht moet leggen bij mijn tussenpersoon FPN (die er voor de tweede maal voor gezorgd heeft dat het contract, tegen mijn wil, is verlengd), maar zal toch kijken of er niet een mogelijkheid is om er alsnog verandering in te brengen. Het is inmiddels meer dan 15j geleden dat ik het helemaal heb gehad met Aegon, maar als men er niet bovenop zit kan dat blijkbaar. Boeven. Mocht ik een weg vinden laat ik het jullie weten, dit is onacceptabel.

fred tegen aegon

Ongelezen bericht door fred tegen aegon »

Resultaat tot nog toe niet geweldig, valt mij een beetje tegen dat er geen reacties (met suggesties) zijn geplaaatst. Samen moeten we er toch voor kunnen zorgen dat dit soort zaken geen doorgang kunnen vinden? Ga wel door!

bolleke

Ongelezen bericht door bolleke »

hallo klagers,

verzekeraars boeven, laat me niet lachen. Jullie klagers vergeten dat jou tp waar de polissen lopen er ook bij gebaad zijn. Waarom? Simpel als er veel contracten in hun portefeuille zitten met een lange contractsduur (5 jaar) dan is hun portefeuille meer waard bij verkoop en stijken bij verkoop van hun bedrijf meer op!!!!!

Daarnaast mag de tp jou belang ook verdedigen bij de maatschappij, maar daar hoor ik eigenlijk weinig over.

Maar goed een ieder succes met het "gevecht"

Marvanvenus

Ongelezen bericht door Marvanvenus »

Hallo lotgenoten ,

Sterkte allemaal met Aegon ,hier van het zelfde laken een pak
zitten weer aan een stilzwijgende verlenging vast bij Aegon .
BTW die tussenpersonen zitten uiteraard allemaal in het complot ,zij verdienen aan ons en zullen niet hun uiterste best doen om ons ervan
af te helpen :cry: integendeel .

NB volgens mij zitten hier een paar Aegon medewerkers :wink:

bolleke

Ongelezen bericht door bolleke »

Tja, men heeft een heel jaar de kans gehad om van de polis af te komen toen AEGON de voorwaarden heeft gewijzigd. iedereen heeft een nieuwe polis ontvangen dus je kon makkelijk opzeggen. Heb ik ook gedaan en zit nu bij Interpolis.

Gesloten