Wij hebben ons reeds aaangemeld via Tros Radar inz. een lopende
verzekering bij de Amev(thans FortisASR.
Mijn vraag is is het verstandig of onverstandig cq verliezen wij bepaalde rechten wanneer we de lopende verzekering afkopen cq stopzetten(premievrij) maken?. Voor de goede orde en ter nadere info: Inleg tot heden E. 5.581,44 waarop in mindering E. 2.542,80 wegens totale kosten,waarvan E. 1.606,22 als eerste kosten!!!!!!! Het heeft dus geen zin meer n.m.m. om deze pois te continueren en elke maand is in feite weggegooid geld. Vandaar nu mijn vraag: verspeel ik mijn kansen niet in een evt. procedure als ik tot afkoop of stopzetting overga?. Gaarne Uw advies
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] stopzetting of afkoop polis
-
Re: stopzetting of afkoop polis
Hangt van je maandelijkse kosten af?
Zit er een oeverlijdensdekking op?
Wanneer de meeste kosten al verrekend zijn heeft afkopen weinig zin. Je zult weer uit moeten zien naar een andere oplossing, waar ook weer kosten worden berekend.
Zit er een oeverlijdensdekking op?
Wanneer de meeste kosten al verrekend zijn heeft afkopen weinig zin. Je zult weer uit moeten zien naar een andere oplossing, waar ook weer kosten worden berekend.
-
Hola Carlos 2,
Bedankt voor je reactie!. Echter moet ik van de inleg per jaar ad E. 1800,-- ook beheerkostenverzekering,beheerkosten beleggingen en aankoop-en verkoopspread en risicopremie betalen. Ik heb mij aangemeld bij TROSRADAR en de stichting STOP zal ij z.s.m. nadere info geven over wat zij gaan doen. Ik moet nu toch elke maand E. 150,-- betalen en denk,dat ik dat beter niet kan doen en iets anders voor mijn geld moet gaan ontwikkelen. Ik wil echter mijn belangen niet schaden door de polis af te kopen of premievrij te maken.
Daar draait het nu dus om,want door nu iets te ondernemen kan Fortis ASR beweren,dat ikzelf al maatregelemn heb genomen en dus geen belanghebbende meer ben!.
Ik kan echter het faxnr. of het mailadres van de stichting STOP niet traceren en dus aldaar ook geen info krijgen.
Bedankt voor je reactie!. Echter moet ik van de inleg per jaar ad E. 1800,-- ook beheerkostenverzekering,beheerkosten beleggingen en aankoop-en verkoopspread en risicopremie betalen. Ik heb mij aangemeld bij TROSRADAR en de stichting STOP zal ij z.s.m. nadere info geven over wat zij gaan doen. Ik moet nu toch elke maand E. 150,-- betalen en denk,dat ik dat beter niet kan doen en iets anders voor mijn geld moet gaan ontwikkelen. Ik wil echter mijn belangen niet schaden door de polis af te kopen of premievrij te maken.
Daar draait het nu dus om,want door nu iets te ondernemen kan Fortis ASR beweren,dat ikzelf al maatregelemn heb genomen en dus geen belanghebbende meer ben!.
Ik kan echter het faxnr. of het mailadres van de stichting STOP niet traceren en dus aldaar ook geen info krijgen.
Ook ik hoop hier een duidelijk antwoord op te krijgen van een kenner, die met zekerheid kan zeggen dat je na opzegging nog een claim neer kan leggen?
Vorig jaar heb ik hem namelijk opgezegt mijn beleggingspolis.
Het een en ander aan commentaar info kan je terug vinden in mijn posts.
Toen speelde overigens dit vraagstuk nog niet!
De ontwikkelingen zien er bemoedigend uit, maar of het daadwerkelijk tot een rechtvaardige teruggaaf gaat komen van overmatig betaalde (graai) kosten betwijfel ik.
Vorig jaar heb ik hem namelijk opgezegt mijn beleggingspolis.
Het een en ander aan commentaar info kan je terug vinden in mijn posts.
Toen speelde overigens dit vraagstuk nog niet!
De ontwikkelingen zien er bemoedigend uit, maar of het daadwerkelijk tot een rechtvaardige teruggaaf gaat komen van overmatig betaalde (graai) kosten betwijfel ik.
-
Vrijwel alle verzekeraars hanteren bijzonder hoge kosten in de eerste vijf jaar. Heb je een offerte dan staat daar wellicht een zogenaamd "allocatiepercentage" in. Vaak ligt dit rond de 65%. Dit is het percentage van je ingelegde premie die er ook daadwerkelijk belegd wordt. De overige 35% gaat op aan kosten. Onder andere omdat er een tussenpersoon is die betaald moet worden.
Is de beginperiode van 5 jaar afgelopen, dan gaat dit allocatiepercentage vaak naar ongeveer 98%. Dus dan alsnog stoppen levert geen voordeel op. Het verlies is al gemaakt en je effectueert het dan alleen maar.
Binnen de periode van 5 jaar kun je het beste stoppen en verder verlies voorkomen. Verlies nemen en naar een beter alternatief kijken.
Groet,
Ed
Is de beginperiode van 5 jaar afgelopen, dan gaat dit allocatiepercentage vaak naar ongeveer 98%. Dus dan alsnog stoppen levert geen voordeel op. Het verlies is al gemaakt en je effectueert het dan alleen maar.
Binnen de periode van 5 jaar kun je het beste stoppen en verder verlies voorkomen. Verlies nemen en naar een beter alternatief kijken.
Groet,
Ed
Download mijn calculator maar eens een vul je eigen getallen in. Dan zie je dat bij 4% of 12% rendement er een verschil kan ontstaan van een factor 5 of meer.
Daar maken de verzekeraars gebruik van om mensen gek te maken.
http://members.chello.nl/w.otten9/RENDE ... kening.xls
U mag mij ook bellen
Daar maken de verzekeraars gebruik van om mensen gek te maken.
http://members.chello.nl/w.otten9/RENDE ... kening.xls
U mag mij ook bellen